karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

06 شهریور 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

پادشاهی تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا و نزدیک به خط استوا، کشوری که چند سالی می شود در لیست مقاصد سفرهای توریستی گردشگران ایرانی، نامش به چشم می خورد. دلایل بسیاری شما را راغب به سفر به این کشور می کنند؛ از طبیعت بسیار زیبا و بکر تایلند و خطوط ساحلی و تفریحات آبی تا معابد بسیاری که در این سرزمین وجود دارند. این معابد آن قدر مهم و دیدنی هستند که سبب شده اند به تایلند لقب سرزمین هزار معبد بدهند.

جالب است که مردمان تایلند با چهره هایی شبیه به چینی ها و ایمان به بودای برخاسته از هند، در شبه جزیره ی هندوچین زندگی می کنند. زبان رسمشان تایلندی و پایتخت کشورشان بانگکوک یا بانکوک است. معابد بودایی و جزیره های کوچک و بزرگ تایلند شهره ی خاص و عام اند و مرزهای آبی بسیار باعث شده تا تایلند آب و هوایی گرم و مرطوب داشته باشد. اگر علاقه مند به گشت و گذار در جنگل های بکر و زیبا هستید، تایلند، مهد قدیمی ترین جنگل بارانی جهان است؛ جنگلی که با گونه های گیاهی بسیار متنوع تر از جنگل بارانی آمازون که سالانه بین 1750 تا 2000 میلی متر بارش دارد و در پارک ملی خائو سوک (Khao Sok National Park) با 160 میلیون سال قدمت در جنوب تایلند قرار دارد. این ها دلایلی هستند که تایلند را به مقصدی عالی برای طبیعت گردان بدل می کنند.

اگر معابد بسیار و طبیعت چشم نواز تایلند، شما را به سفر تشویق نکردند، شاید حیات وحش این کشور، بتواند این کار را انجام دهد؛ حیات وحشی جالب توجه که هر ساله مسافران زیادی را به این سرزمین دعوت می کند. حیوانات رو به انقراضی مانند فیل های آسیایی و ببرهای چینی-تایلندی نظر خیل عظیمی از مردم جهان را به خود جلب کرده اند. جالب توجه است که تایلند در حدود ده درصد پرندگان جهان را در خود جای داده و تقریبا 300 نوع پرنده بیشتر از تمامی انواع پرنده در اروپا دارد.

مراکز خرید، سواحل متعدد، معابد بودایی، عمارت های پادشاهی و هزاران جاذبه ی گردشگری دیگر تایلند را به سرزمین موعود شما تبدیل می کند.

اگر تا به حال به این کشور آسیایی سفر نکرده اید در ادامه همراه و همسفر کارناوال به این کشور بیایید تا گشت و گذاری تصویری را با هم تجربه کنیم؛ به میان مردم برویم و در مراسم هایشان شرکت کنیم یا آن که تصویری از فیل آسیایی در خطر انقراض را با هم به تماشا بنشینیم.

تایلند

1- بازارهای شناور امپفاوا

امپفاوا ناحیه ای از استان ساموت سونگخرام در میانه ی تایلند و نزدیکی خلیج بانکوک است. بازارهای شناور به طور کل پدیده ی جالبی هستند اما بازارهای شناور و آخر هفته ای در آمفاوا چیز دیگری است. غذا در اینجا، درست مثل خرید و فروش های نیمه ی قرن 17 ام به طور مستقیم در رودخانه های جاری بین روستاها تهیه و توزیع می شود.  

بازارهای شناور بانکوک

2- رقص زیبای پوی 

درست است که اصالت رقص پوی به نیوزلند بر می گردد اما شما رقصنده های پر انرژی پوی را در سواحل جنوب شرقی آسیا نیز می بینید. این نوع رقص ترکیبی از هنر اجرا و ابزار و وسایل خاص مانند کمندهایی است که در هوا و در الگوهای هندسی خاص چرخانده می شوند. برخی از هنرمندان پوی، آواز و رقص ریتمیک را نیز با اجرای خود ترکیب می کنند و حتی عده ای از آن ها با آتش سر و کار دارند.

پس یک ننو در زیر ستاره های آسمان پهن کنید و از اجرای این رقص های پرشور و هیجان لذت ببرید. 

رقص پوی در تایلند

3- سواحل زیبا و آرام تایلند

بسیاری از قایق های دم دراز تایلندی معروف به رایی هان یو (Ruea Hang Yao) در ساحل شرقی ریلی (east railay beach) کناره می گیرند. ساحل ریلی، در واقع یک شبه جزیره کوچک میان دو شهر کرابی و آون ننگ (Ao Nang) است. این منطقه به سواحل زیبا و آرامش بخشش بسیار معروف است.

سواحل ریلی تایلند در جزیره فی فی

4- فیل های آسیایی

فیل های در معرض انقراض تایلند در مراکزی مانند پارک مخصوص فیل ها نگه داری می شوند، جایی که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید و با رعایت حقوق حیوانات با آنها ارتباط برقرار کنید.

حیات وحش تایلند

5- خلیج مایا، زیبا و دلفریب

خلیجی کوچک در جزیره فی فی که در میان صخره های اطراف پنهان شده و سواحل کوچک و بزرگ بسیاری را در خود دارد. ساحل مایا از زمان اکران فیلم ساحل (the beach) در سال 2000 یکی از مکان های مورد علاقه ی ماجراجویان شده اما در حقیقت نیازی به معرفی هیچ فیلمی برای درک زیبایی های این ساحل نیست. 

خلیج مایا، زیبا و دلفریب

Ben Heo

6- توک توک سواری شبانه

اتوریکشاها که البته در تایلند با نام توک توک شناخته می شوند، نوعی وسیله ی نقلیه با هزینه ای مقرون به صرفه هستند و در سراسر تایلند، از خلیج مایا تا جاییکه قایق های دم دراز لنگر می اندازند، در رفت و آمدند. به خاطر داشته باشید که حتما پیش از سوار شدن، بر سر کرایه ی آن با راننده توافق کنید. یک سفر کوتاه در شهر بانکوک نباید بیش از 60 بات معادل با 7 هزار تومان برای شما هزینه داشته باشد.

توک توک سواری شبانه تایلندَ

7- کاخ بزرگ | بانکوک 

مجموعه ای از ساختمان ها در قلب بانکوک که در سال 1782 به دستور رامای اول پایه ریزی شد و از آن زمان به بعد پادشاهان بسیاری که بر تخت پادشاهی تایلند نشسته اند، هریک به نحوی این مجموعه را گسترش داده و بخشهایی به آن اضافه کرده اند. تا سال 1925، یعنی زمانی که پادشاهی مطلق در تایلند منسوخ شد، این کاخ که کاخ بزرگ (Grand Palace) نام دارد، جایگاه پادشاهان سیام و تایلند بود البته هنوز هم برای مراسم های رسمی مانند تاجگذاری و جشن ها از این مجموعه استفاده می کنند اما بقیه ی روزها تنها میزبان گردشگران دوربین به دست است. از تختهای پادشاهی تا گنبدهای عظیم مخروطی شکل، خودتان را برای دیدن طلا و طلاکاری های بسیار در کاخ بزرگ بانکوک آماده کنید و حتما سری هم به مجسمه ی زمردین بودا که در حقیقت از سنگ یشم ساخته شده بزنید، مجسمه ای با تن پوش طلا که وظیفه ی نگه داری از مردم تایلند را بر دوش می کشد.

کاخ بزرگ بانکوک

8- جشنواره ی یی پِنگ | چیانگ مای 

زمانیکه بادها فانوس آرزویِ بودایی ها را دور می کنند، گویی آسمان شهر باستانی چیانگ مای ستاره باران شده است...

در تایلند جشنی به نام جشن فانوس برگزار می شود که در آن مردم فانوس ها را به آب می اندازند تا برایشان خوش شانسی بیاورد. اما این جشن در شهر چیانگ مای کمی متفاوت است؛ مردم در این شهر فانوس ها را به آسمان می فرستند و به بودا تقدیم می کنند.  هر ساله در دوازدهمین ماه قمری، جشن نورها به موازات جشن لوی کیراتونگ (Loi Krathong) برگزار می شود. خوبست درباره ی جشنواره ی لوی کیراتونگ هم بدانید که در این مراسم مردمان تایلند سبدی که از پوست درخت موز ساخته شده است را با گل و شمع تزیین میکنند و آن را به راه رودخانه می دهند. حتی برخی تکه ای از ناخن یا موی خود را به نشانه ی رهایی و بدرود با گذشته داخل سبد می گذارند. این سبدها هدیه ای به رودخانه و خداوند آب هاست.

جشنواره ی یی پِنگ یا همان جشن فانوس ها

9- رقص زیبای رودخانه

از دوران باستان تایلندی ها برای جمع آوری و ذخیره ی غذا به دامنه ی رودخانه هایی مانند مکونگ وابسته بودند. این دلتا و شبکه ی رودخانه های اطرافش از طریق ته نشین شدن دریا در جنگلهای مانگرو به وجود آمده است. طبیعتا این خلیج، چشم انداز شگرفی دارد اما اگر شلوارهایتان را بالا بزنید و پا در قسمت های کم عمق آن بگذارید گویی وارد دنیایی دیگر شده اید و اگر دیوانه ی ماجراجویی و خطر هستند، شبی بر فراز کوههای اطراف دلتا به شما سفارش می شود. 

طبیعت تایلند

10- نمای شهر بانکوک از برج بایوکه 

با در نظر گرفتن شهرستان های اطراف، بانکوک شهری با جمعیت 14 میلیون نفر است، یعنی جمعیتی حدودا چهل برابر کلان شهر بعدی تایلند. بانکوک حتی در مقایسه با شهرهایی مثل پاریس، لندن، دوبلین، بوداپست و وین بیشترین میزان جذب گردشگر را در جهان دارد پس بر فراز آسمان خراش 85 طبقه ای بایوکه بروید تا به خوبی منظره ی این شهر با عظمت را از نظر بگذرانید.

نمای شهر بانکوک از برج بایوکه

11- جشن گیاهخواران | پوکت

جشن گیاهخواران سنتی است که از طریق چینی ها در قرن 19 به مردمان فوکت یا همان پوکت  منتقل شده است. در این مراسم به مدت 9 روز ترقه ها و درام ها غوغا به پا می کنند و محلی ها توان تحمل و پایداری خود را با سوراخ کردن زبان، گونه و بقیه ی اعضای بدنشان با دستگاه های خانگی به چالش می کشند. البته سنجش قدرت به همینجا ختم نمی شود، در جشن گیاه خواران، افراد با روغن داغ حمام می کنند و بر روی زغال داغ قدم می زنند. دلیل این صدمات جسمانی این است که مردمان پوکت معتقدند خدایان از آنها در مقابل صدمات وارده مراقبت می کنند. این مراسم در سال 2017 ، از تاریخ 20 تا 28 اکتبر برگزار شد. در نظر داشته باشید که حضور در این جشن به افرادی که دارای مشکل قلبی هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود.

جشن گیاهخواران تایلند

12- غروب خورشید در کوچانگ

کوچانگ که به خاطر شکل نقشه اش به جزیره ی فیل هم شناخته می شود، از نظر بزرگی دومین جزیره ی تایلند بعد از پوکت است. 70 درصد از کوچانگ با جنگل های بارانی و دست نخورده پوشیده شده و کوهها از میان درختان و جنگل ها قد علم کرده اند. بخش غربی ساحل کوچانگ با تپه ها و ساحل مرجانیش موجب شناخته تر شدن این ناحیه برای گردشگران شده است. اگرچه خوشبختانه هنوز هم معبر رفت و آمد گردشگران نشده و تنها اقامتگاه های آن پر رفت و آمد و شلوغ است. 

جاذبه های گردشگری تایلندَ

13- شهر چینی ها | بانکوک

اسم شهر چینی ها که به میان می آید، تصویر بازار های شلوغ و پر رفت و آمد و غذاهای دریایی که در کنار خیابان فروخته می شوند در ذهن شکل می گیرد. امروزه در اکثر کشورها مکان هایی با نام شهر چینی وجود دارد، به نوعی در کشورهای بسیاری شعبه دارد!  اما تمامی این شعبه ها اصالت خود را حفظ نکرده اند و حتی از برخی از آن ها از محله های بالاشهر انگلیس و آمریکا هم اعیانی ترند، پس اگر از اینکه هیچ چیز سر جای خودش نیست و اصالت معنای خود را از دست داده، خسته شده اید سری به بانکوک بزنید، جایی که محله ی چینی های آن همان حال و هوایی را دارد که توقع دارید. با خیابان های باریک و شلوغ و فروشنده هایی که به خوبی می دانند، چگونه غذای خیابانی را بفروشند. 

شهر چینی های تایلند

14- معبد آرونا | بانکوک

 معبد وات آرونا (عبادتگاهی برای طلوع خورشید) در قرن 17 ساخته شده، البته مناره های مخروطی آن در اوایل قرن 18 به دستور رامای دوم به ساختمان اضافه شد. آرونا، در کلمه به معنای قرمزی و رنگ یاقوت سرخ است و نام خدای خورشید در دین هندو نیز می باشد. خدایی که او را به اولین اشعه ی نور صبحگاهی تشبیه کرده اند. 

معبد آرونا

15- رقص آب در طبیعت تایلند

 این آبشار که اومفانگ تی لو سو (Thi Lo Su Waterfall) نام دارد، با ارتفاع 250 متر و عرض 450 متر شناخته شده ترین و مرتفع ترین آبشار تایلند است که از هُوای کلوتو (Huai Klotho) سرچشمه گرفته و در حیات وحش اومفانگ (Umphang Wildlife) جاری می شود. 

آبشار که اومفانگ تی لر سو تایلند

سخن آخر

تعداد جاذبه های گردشگری تایلند در انگشتان دست و پا نمی گنجند و بیش از یک سفر برای درک زیبایی و قدمت این کشور لازم است. در ادامه با فصل دوم از جاذبه های تایلند در کارناوال با شما همراه هستیم. تا اینجا دلتان برای دیدن کدامیک از این جاذبه ها پر کشیده است ؟

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

ناشناس

 تایلند هم خیلی خوبه ها. ولی چرا از آدمای خوبشون عکس نزاشته بودید .؟

سلام

خیلی زرنگی

24 مهر 1397

انتشار:27 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.