karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

12 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تابلو پسر انسان یکی از شناخته شده ترین تابلوهای سورئالیست یا فرا واقع گراست که توسط نقاشی بلژیکی به نام رنه مارگریت خلق شده است. این نقاشی ابتدا به عنوان یک خودنگاره (سلف پرتریت) توسط خود مارگاریت کشیده شد.

در این تابلو مردی با اورکت خاکستری و کلاه مشکی دیده می شود که در مقابل دیواری کوتاه ایستاده و در پشت دیوار، آسمانی ابری و دریا به چشم می خورد. در نگاه اول، صورت مرد درون تابلو جلب توجه می کند که با سیب سبز بزرگ و معلقی پوشانده شده است. البته اگر دقت کنید، بخشی از چشمان مرد دیده می شود. اگر با دقت بیش تری به تابلو و مرد کلاه به سر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آرنج دست چپ مرد، کمی به عقب خم شده است. 

مارگریت نقاش این تابلو می گوید: تابلو پسر انسان درباره انسانیت است. هر چیزی که ما می بینیم، در واقع چیز دیگری را پوشانده است که ما را ترغیب می کند تا آن چیز و اتفاق نهفته دیگر را کشف کنیم. همیشه یک نوع کنجکاوی در انسان شعله می کشد تا چیزهای پنهان را کشف کند و حتی بعدهای پنهان مسائل آشکار را درک کند. در واقع همیشه نوعی کشمکش میان چیزی که دیده می شود و چیزهایی که از نگاه افراد عادی پنهان است، وجود دارد. اتفاقاتی هستند که تنها از نگاه آدم های تیزبین و هوشیار پنهان نمی مانند. 

در واقع می توان گفت مارگریت، نه تنها در این تابلو، بلکه در کارهای خود فرضیات انسان ها را به چالش می کشد و سعی می کند نشان دهد که چگونه آدمی، به طرز ساده لوحانه ای درباره بسیاری از اتفاقات نظر می دهد و سخن می گوید، در حالی که از محدوده شناخت و فهمش خارج است.

امروزه تابلو پسر انسان در مجموعه ای خصوصی نگهداری می شود. 

تاریخ خلق اثر: 1964 میلادی

نقاش: رنه مارگریت

تکنیک: نقاشی رنگ روغن روی بوم

ابعاد: 116 × 89 سانتی متر

محل نگهداری: مجموعه خصوصی

دیگر آثار تاریخی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

می توانید درباره برخی از آثار هنری معروف دنیا در زیر بخوانید:

تابلوی گرنیکا | مشهورترین اثر پیکاسو

تابلو مونالیزا لئوناردو داوینچی | مشهورترین نقاشی جهان

تابلو شب پر ستاره | شاهکار ونگوگ

تالار آیینه | معروفترین اثر کمال الملک

تابلوی بانوی صخره ها داوینچی

تابلو نقاشی جیغ

تابلوی بانوی سرخ پوش

تابلوی رمال اثر کمال الملک

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.