karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

08 دی 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در این بخش از گینس های گردشگری می خوهیم با کسی آشنا شویم که برای اولین بار توانست روی آبشار نیاگارا بندبازی کند.

در ابتدا کمی با بندبازی آشنا می شویم: بندبازی فعالیت و یا ورزشی است که فرد در آن باید بتواند بدون هیچ کمکی تعادلش را روی طناب باریکی حفظ کند، کسی که بندبازی می کند باید شجاع، ماهر و با تجربه باشد.

بندبازی و ثبت رکورد در این زمینه یکی از چالش های بزرگ در کتاب رکوردهای گینس می باشد، این بار می خواهیم با نیک والندا ( Nik Wallenda ) آشنا شویم، او یک بندباز حرفه ای سیرک است و در سال 2012 میلادی موفق شد یکی از شگفت انگیزترین رکوردهای گینس را به ثبت برساند، او کسی بود که روی آبشار نیاگارا بند بازی کرد و جان سالم به در برد.

او برای ثبت این رکورد از طنابی استفاده کرد که زخامتش 2 اینچ ( حدود 5 سانتیمتر ) و طولش 1800 فوت ( معادل 547 متر ) بود اما این بندباز حرفه ای اولین فردی نبود که از روی نیاگارا بندبازی می کند ولی او در شناساندن افراد دیگری که بر روی این آبشار زیبا بندبازی کردند نقش پررنگی داشت، او سبب شد تا محققان گینس با اولین کسی که روی این آبشار بندبازی کرد آشنا شوند و نامشان را در گینس به ثبت برسانند.

ژان فرانسوا گرولت ( Jean Francois Gravelet ) با نام مستعار چارلز بلاندین ( Charles Blondin ) اولین کسی بود که از روی آبشار نیاگارا بندبازی کرد، او که اهل فرانسه است اکنون در قید حیات نیست و بین سال های 1824 تا 1897 می زیست. فرانسوا در سال 1859 میلادی نیاگارا را با بندبازی در نوردید و توانست نامش را به عنوان اولین کسی که از روی این آبشار بندبازی کرده به ثبت برساند. البته همانطور که اشاره کردیم او از این که نامش در گینس به ثبت رسیده تا پایان عمر بی خبر بود، طنابی که او برای ثبت این رکورد از آن استفاده کرد 3 اینچ ( حدودا معادل 7.62 سانتیمتر ) زخامت داشت و در ارتفاع 47.75 متری بر فراز نیاگارا بندبازی کرد.

اگر با آبشار نیاگارا آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می کنیم از مطلب جامع و کامل کارناوال درباره ی آبشار نیاگارا دیدن نمایید: آبشار نیاگارا | حیرت در قلب طبیعت

رکوردهای گینس گردشگری را در کارناوال بخوانید: رکوردهای گردشگری در گینس

• توجه داشته باشید که متاسفانه تصویری از فرانسوا در حال حاضر در دست نیست و تصویری که در این قسمت می بینید متعلق به کسی است که در سال 1967 میلادی با بندبازی آبشار را در نوردید.

گینس

رکورد دار Jean Francois Gravelet
مکان آمریکا، کانادا
زمان ثبت رکورد نامشخص
بندبازی

#رکوردهای گردشگری ایران و جهان را در کارناوال بخوانید.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.