karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

04 شهریور 1402

به روز رسانی

04 شهریور 1402

به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان گفت: مراتب ارزیابی پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» توسط ارزیاب یونسکو در همدان در حال انجام است و از روز گذشته با ورود ارزیاب، مراحل بازبینی مستندات پرونده به خوبی طی شده است.

محسن معصوم‌علیزاده، با اعلام این خبر افزود: ثبت میراث‌فرهنگی و مزایای گردشگری ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی سبب می‌شود علاوه بر محافظت و نگهداری و معرفی ارزش‌های آن به جهانیان به عنوان هدف اصلی، نوعی معرفی جهانی برای مقصد محسوب شود که به‌واسطه آن فعالیت‌های گردشگری در محوطه نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» نشان‌دهنده میراث و تمدن ماست و باید جهانی شود، با توجه به اینکه تا ۱۰ سال آینده پرونده‌های ثبت جهانی ایران مشخص شده است، آثار ارزشمندی در کشور برای قرار گرفتن در فهرست جهانی داریم که قله دماوند یکی از آن‌هاست و آثار دیگر بر اساس اولویت مشخص شده‌، با این اوصاف هگمتانه نباید شانس امسال را از دست بدهد.

معصوم‌علیزاده، ضمن تقدیر از مسئولان استان، گفت: خوشبختانه با حمایت‌ها و پیگیری مقام ارشد استان، شهردار و اعضای شورای شهر و نیز تمامی مدیران‌کل، مسئولان و دستگاه‌های متولی در راستای ثبت جهانی همدان، کارها به خوبی پیش رفته و از تلاش، همکاری، همفکری و مساعدت این عزیزان تشکر کرده و از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی نیز در آماده‌سازی افکارعمومی و انعکاس فعالیت‌های مسئولان و ادارات کمال تقدیر و تشکر را داریم.

ثبت جهانی هگمتانه

جدیدترین خبرهای گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علاقمندان تاریخ باستان را به بازدید از بازار همدان (راسته پیغمبر ،مسجد پیغمبر ، مقبره حجی ) دعوت میکنم

انتشار:05 شهریور 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.