
زينب شيرازی
نویسنده ارشد کارناوال
انتشار
15 دی 1395
به روز رسانی
15 شهریور 1398
پابلو پیکاسو یکی از مشهورترین و معروف ترین نقاشان قرن بیستم میلادی است که حتما تا به حال نامش را بسیار شنیده اید. تابلوی زن گریان پیکاسو یکی از آثار شناخته شده اوست که امروز با آن بیش تر آشنا می شویم.
در زندگی حرفه ای طولانی پیکاسو چندین تغییر اساسی در سبک و گاهی در موضوع دیده می شود که موفقیت آمیز نیز بوده اند. پیکاسو پس از آن که سبک هایی چون کوبیسم، نئوکلاسیسم و سورئالیسم را امتحان کرد، به کنکاشی درون زندگی خود و جهان پیرامونش مشغول شد. در همین دوران، یکی از وحشتناک ترین فاجعه های انسانی در جنگ های شهری اسپانیا روی داد. این اتفاق سوزناک بمباران شهر گرنیکا توسط نیروی هوایی آلمان بود که پیکاسو به گونه ای هنرمندانه به آن پاسخ داد و نقاشی دیواری وسیع گرنیکا را ترسیم کرد. پس از اتمام گرنیکا، پیکاسو ماه های بعد خود را به نقاشی از یکی از شخصیت های این تابلو گذراند: زنی گریان که کودک مرده اش را در آغوش کشیده.
پس از آن، مجموعه ای از زن های گریان در مجموعه کارهای پیکاسو به چشم می خورد که تابلو زن گریان پیش رو آخرین و استادانه ترین جزء این مجموعه است. پابلو پیکاسو برای ترسیم صورت زن گریان، از صورت معشوقه خویش دورا ماری الهام گرفته است.
در این تابلو، اشک ها صورت زن را پوشانده و بانو با دستمالی به دست دیده می شود. ابعاد تابلو زن گریان 40 * 60 سانتی متر است و امروزه از آن در موسسه معتبر تیت لندن نگهداری می شود.
دیگر آثار تاریخی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان
می توانید درباره برخی از آثار هنری معروف دنیا در زیر بخوانید:
تابلوی گرنیکا | مشهورترین اثر پیکاسو
تابلو مونالیزا لئوناردو داوینچی | مشهورترین نقاشی جهان
تاریخ خلق اثر: 1937 میلادی
تکنیک: نقاشی رنگ روغن روی بوم
ابعاد: 40 * 60 سانتی متر
محل نگهداری: موسسه تیت لندن
#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.
4 دیدگاه

عالي واقعني
20 خرداد 1399

حماسه ايرانى
آقاى بى نام ، غلطهاى كه مربوط به تصحيح عربى فارسى نوشته هاست را ببخشيد.
19 دی 1395

حماسه ايرانى
آقاى لبنان، با سلام. چه كسى تعيين ميكند كه چه چيزى نقاشى است؟ هنر بودن يك اثر را فقط مصرف كننده آن اثر تعيين ميكند. اگر كسانى كوبيسم را هنر ميدانند و براى آن مفهوم و هدفى قايلند كافى تا هنر باشد. البته در اينجا قصد إثبات هنربودن كوبيين نيست كه كارشناسان زيادى در اين باره كار كرده اند. بلكه هدف غايى هنر است كه خوش آمدن مخاطب است. البته خوش آمدن در مفهوم وسيع.
19 دی 1395