karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

19 خرداد 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

این روزها، تصاویر هوایی از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند چرا که علاوه بر زیبایی شان، توانایی آن را دارند که بخش گسترده ای از یک سرزمین را در قاب دوربین به نمایش بگذراند. این تصاویر به ویژه برای آشنایی کلی با یک سرزمین و آب و هوا و اقلیمش، گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند. می خواهیم از قدرت جالب توجه عکس های هوایی استفاده کنیم و با سرزمین پهناور چین آشنا شویم.
چندی پیش به کمک تصاویر هوایی، سفری به کشور چین داشتیم و بخش هایی از این سرزمین زیبا را از نظر گذراندیم. حال می خواهیم به سفرمان ادامه دهیم چرا که چین، دیدنی های بی شماری را در خود جای داده است.
هزاران سال پیش در شرق قاره آسیا و کنار رود زرد یا خوانگ خه (Huang He) سرزمین چین متولد شد و پس از آن راه خود را به نواحی غرب و جنوب آسیا باز کرد و چنین شد که دومین کشور پهناور دنیا از نظر وسعت خاکی ‏‏پدید آمد. البته نمی توان از اهمیت رود یانگ تسه (Yangtze)، بلندترین رود آسیا، در شکل گیری تمدن این سرزمین نیز چشم پوشی کرد؛ این رود از غرب به شرق چین کشیده شده و نقش مهمی در پدید آمدن این سرزمین داشته است. چین تمدنی دیرینه دارد و به همین سبب سازه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است که تماشای شان خالی از لطف نیست. این کشور از تنوع آب و هوایی بسیاری نیز برخوردار است؛ در شمال شرقی چین، بیابان گبی (Gobi Desert) قرار دارد و در شرق، مناطق کوهستانی بی شمار. جنوب این سرزمین هم با زمین های مرطوب و کشاورزی خاص خود جلوه می کند. هرکدام از این مناطق، چشم اندازی شگرف دارند و چین را به یکی از قطب های مهم گردشگری دنیا تبدیل کرده اند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب مردم چین، نسخه برداری شان از دیگر کشورهاست. شاید برای تان جالب باشد که در کشور چین، نمونه هایی از جاذبه های گردشگری دیگر کشورها به چشم می خورد که البته طرفداران خود را دارند و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشانند. جمعیت زیادی از مردم دنیا، از این آثار مشابه یا کپی برداری شده دیدن می کنند تا به مقایسه آن ها با نسخه اصلی شان بپردازند؛ ما هم در سفرمان به چین، نگاهی به این آثار می اندازیم. یکی دیگر از جذابیت های سفر به چین، تماشای معابد بودایی است که در جای جای این سرزمین به چشم می خورند و حتا بر فراز کوه ها یا در دل دریاچه نیز می توان انتظار تماشای یک معبد را داشت.
با وجود جاذبه های فراوان کشور چین، سفر جذابی در پیش داریم؛ پس همراه کارناوال بمانید تا این سرزمین پهناور را از نگاه پرندگان تماشا کنیم.

ورود به صفحه اختصاصی تصاویر هوایی چین | بخش اول

پارک جنگلی ژانگجیاجی چین

1- لبه مرز
تصویری بسیار زیبا از گله گوسفندان در بیابان گبی را تماشا می کنید. این بیابان در دو کشور چین و مغولستان قرار دارد؛ در تصویر زیر بخشی از بیابان متعلق به کشور مغولستان و در نزدیکی مرز آن با کشور چین به چشم می خورد.

گوسفندان در بیابان گبی مرز مغولستان با چین

Patrick Baz

2- عبادت در دل طبیعت 
معبد زیبای لانگیین (Longyin Temple) را بر فراز بلندی های شهر ایبلین (Yibin) می بینید؛ این معبد، منظره ای چشم نواز رو به جنگل های گیاه بامبو دارد.

معبد لانگیین استان سیچوآن چین

3- جزیره یا معبد؟!

معبد پوتوئو دائو آیلند (Putuo Dao Island Temple) به زیبایی در دل دریاچه ارهای (Erhai Lake) در استان یون نان (Yunnan) جای خوش کرده است. بد نیست بدانید واژه ارهی یعنی «گوش مانند» و به شکل خاص دریاچه از نگاه مردم محلی اشاره می کند.

معبدی در دریاچه ارهای کشور چین

Stanley Chen Xi

4- زیبا اما متروک و بی ارزش

مرکز خرید شانگهای پنتاگونال مارت (Shanghai Pentagonal Mart) در منطقه پودانگ (Pudong District) در شهر شانگهای قرار دارد. بد نیست بدانید این مجموعه در سال 2009، با الهام از معماری مرکز فرماندهی وزارت دفاع ایالت متحده در آمریکا ساخته شد؛ اما از آن زمان تاکنون، خالی و بدون استفاده باقی مانده است. دلیل این متروکه ماندن، مکان نامناسب و معماری داخلی گیج کننده بناست.

مرکز خرید شانگهای پنتاگونال مارت شانگهای چین

5- چشم اندازی بسیار زیبا برای سفر

در تصویر پیش رو قطار تندرویی را می بینید که از شهر انشون (Anshun) در یکی از استان های جنوبی کشور چین به نام گوئیژو (Guizhou) عبور می کند.

قطار تندرو شهر انشون جنوب کشور چین

6- منطقه ای مسکونی در شهر شانگهای

منطقه مسکونی شانگهای

7- دنیای یخ زده

نمایی زیبا از دریاچه یخ زده در نزدیکی شهر جانگجیاکو (Zhangjiakou)؛ این منطقه در استان هبئی (Hebei) و در حدود شمال شرقی چین قرار گرفته است.

دریاچه یخ زده استان هبئی کشور چین

8- پنجمین تندیس مرتفع جهان

شمایل سر دو تن از بزرگترین امپراتورهای چین با نام های «یان» و «هوانگ تی» را می بینید که در استان هنان (Henan)، بر روی سنگ تراشیده شده است. زمانی که این یادبود ساخته می شد این نکته را در نظر گرفتند که از یادبود ملی کوه راشمور (Mount Rushmore) در آمریکا بلندتر باشد؛ بد نیست بدانید چهره چهار تن از معروفترین رییس جمهورهای آمریکا به روی کوه راشمور تراشیده شده است.

شمایل امپراتور یان و هوانگ تی در استان هنان چین

Barry Kusuma

9- روز ملی تناسب اندام

عده ای از مردم در یکی از شهرستان های استان گوئیژو (Guizhou) به نام رگ‌آن (Rong'an) جمع شده اند تا با انجام حرکات رزمی «تای چی»، روز ملی تناسب اندام را جشن بگیرند. خوبست بدانید، تاریخ برگزاری روز ملی فیتنس یا تناسب اندام، پنجم ماه می مصادف با 15 اردیبشت است.

روز ملی تناسب اندام چین

10- کوه ها در بیابان گبی سر بر افراشته اند.

رشته ای از کوه ها در بیابان گبی (Gobi Desert)؛ این بیابان بخش هایی از شمال غربی کشور چین و جنوب مغولستان را اشغال کرده است.

بیابان گبی شمال غربی چین

Patrick Baz

11- هیاهوی خیابان های شانگهای

شانگهای چین

Danny Hu

12- ماهی به اندازه همه هست!

ماهیگیران تورهای پر از ماهی شان را از دریاچه کیاندو (Qiandao Lake) بیرون می کشند؛ این دریاچه در استان چجیانگ (Zhejiang) قرار گرفته است.

دریاچه کیاندو استان چجیانگ چین

Johannes Eisele

13- دیوار بزرگ چین

امکان ندارد که مجموعه ای از تصاویر چین را بدون عکسی از دیوار بزرگ چین از نظر گذراند. این جاذبه دیدنی با 700 کیلومتر طول، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دیوار بزرگ چین

Xiaolu Chu

14- مزارع خوشمزه!

کشتزار های پلکانی برنج در استان گوئیژو (Guizhou) جلوه گری می کنند.

کشتزارهای برنج گوئیژو چین

15- چشم آسمان

در تصویر تلسکوپی کروی با دیافراگم پانصد متری را می بینید که بیشتر از آن با نام مخففش یعنی FAST یاد می کنند؛ البته برخی نیز، «تیان یان» به معنای چشم آسمان را عنوانی مناسب برای این تلسکوپ رادیویی می دانند. بد نیست ذکر کنیم این سازه در کوهستان های گوئیژو (Guizhou) در جنوب غربی کشور چین ساخته شده است.

تلسکوپ رادیویی تیان یان استان گوئیژو چین

16- رنگ سفید بر رخ جاده

برفی که بر روی پیچ و خم جاده نشسته، منظره ای دیدنی به وجود آورده که خوشبختانه از چشم دِرون (Drone) دور نمانده است. این جاده زیبا و تماشایی در منطقه خودمختار سین کیانگ (Xinjiang) قرار دارد.

جاده ای در منطقه خودمختار سین کیانگ چین

Danny Hu

17- رود لی

تصویری که به خوبی، چشم انداز مه آلود رود لی یا لی جیانگ (Li Jiang) را در جنوب کشور چین به نمایش می گذارد. بد نیست بدانید این رود در منطقه خودمختار گوانگشی (Guangxi) جاری ست.

رود لی منطقه خودمختار گوانگ شی چین

18- روستایی های خوش ذوق

در میان کشتزارها، علامت «با گوآ» (Bagua) را می بینید که در لغت به معنی «هشت نماد» است و مفاهیم فلسفی بسیاری را در خود جای داده است. این طرح زیبا تقریبا 300 هکتار مساحت از زمین های زراعی روستای پیپا (Pipa Village) را اشغال کرده است. جالب آن که روستایی ها با گوآ ها را با گیاهانی مانند کلزا، ذرت خوشه ای و درختان هلو طراحی کرده اند. بد نیست بدانید روستای پیپا در یکی از شهرهای استان گوئیژو به نام زونیای قرار دارد. 

علامت با گوآ شهر زونیای استان گوئیژو چین

19- جلوه گری خزان

درختان از میان آب های دریاچه ای کوچک در نزدیکی شهر نانجینگ (Nanjing) سر بر آورده اند و با رنگ های پاییزی شان دلبری می کنند.

دریاچه ای در نزدیکی شهر نانجینگ چین

سخن آخر

از بالا نگاهی به کشور چین داشتیم و بیش از پیش با جاذبه ها و آب و هوای این سرزمین آشنا شدیم. نگاهی به معابد بودایی داشتیم که در مکان های نامتعارف بنا شده بودند و رقابت ناسالم چینی ها را با معماری آمریکا به تماشا نشستیم؛ رقابتی که در نهایت ضرری جبران نشدنی را در دامن چینی ها باقی گذاشت. طبیعت چین را نیز از خاطر نبردیم و در کشتزارهای بی شمار این سرزمین به گشت و گذار پرداختیم.
آیا از تماشای این تصاویر لذت بردید؟

پیش از این، چین را چگونه تصور می کردید؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.