karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

07 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

امروز به سراغ برنادت سوبیرو، قدیسه ای فرانسوی می رویم که ادعا می شود جسدش پس از 137 سال هنوز هم سالم باقی مانده است. او قدیسه ای جوان بود که سوادی نداشت اما می گویند با عالم ماورا الطبیعه در ارتباط بوده است و دلیل سالم ماندن جسدش را نیز همین می دانند. 

در وصف برنادت گفته می شود که دختری بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و همیشه تسبیح به دست داشت و ذکر می گفت. او چندبار مدعی شد که بانویی نورانی و مقدس را می بیند و با وی سخن می گوید اما کسی جز او آن بانو را نمی دید، به همین دلیل بود اغلب برنادت را دروغگو می پنداشتند. اما در این میان برخی دیگر به او ایمان آوردند و از پیروان برنادت سوبیرو شدند. برنادت پس از مدتی شروع به ابلاغ پیام های آن بانوی قدیسه به مردم کرد و آن ها را به خوب زیستن، محبت و موضوعاتی از این قبیل تشویق می کرد. برخی دیگر از معجزات برنادت در طول زندگی کوتاه مدتش می گویند و از اتفاقاتی چون شفی بیماران توسط او خبر می دهند. برنادت سوبیرو در سن 35 سالگی از دنیا رفت و دلیلش را بیماری طولانی مدت او می دانند. بدن او را در صومعه ی کلیسای گیلدارد به خاک سپردند و پس از 50 سال برنادت را با عنوان قدیسه ای پاکدامن به دیگران معرفی کردند.

پس از فوت برنادت سوبیرو برخی که به مقدس بودن او ایمان بسیاری داشتند، برای اثبات حرف خود در ۲۲ نوامبر سال 1909 دست به نبش قبر برنادت زدند و همان زمان بود که با پدیده ای غیر قابل توجیه مواجه شدند؛ با آن که صلیب همراه وی زنگ زده بود، جسد این دختر جوان هنوز هم سالم باقی مانده بود. پس از آن بود که جسد سالم برنادت سوبیرو بسیار مورد توجه همگان و رسانه های جمعی قرار گرفت و بارها توسط پزشکی قانونی بررسی شد، اما هیچ دلیلی جز مواد معدنی زیادی که در قبر او وجود داشت نیافتند. برخی معتقد بودن این املاح زیاد است که باعث حفظ بدن قدیسه شده، از سویی دیگر اما بسیاری این دلیل را قابل استناد نمی دانند.

امروزه جسد برنادت در محفظه ای شیشه ای در کلیسای سنت برنادت در شهر نور فرانسه نگهداری می شود و برای بازدید از آن می توانید به شهر نور فرانسه در مرکز این کشور و در دپارتمان نی‌یور، ناحیه‌ بورگوین دفرانش کنته بروید.

+ البته باید بدانید بازدید کنندگان باید از بیرون محفظه جسد را تماشا کنند که البته آن هم ماسکی از جنس پارافین بر صورت دارد و دستانش هم به صورت مصنوعی و با لایه ای از پارافین و موم پوشیده شده است و چهره ی واقعی او قابل دیدن نیست، زیرا به دلیل کبود بودن چهره ی او و نامناسب بودن وضعیت چشمانش اثر بدی روی بینندگان داشت.

برای اطلاعات بیش تر از برنادت سوبیرو و زندگی او و رازهای جسد سالمش بخوانید: قدیسه فرانسوی | رازهای جسدی سالم بعد از ۱۳۷ سال

تاریخ تولد: ۱۸۴۴ میلادی

تاریخ فوت: 1879 میلادی

محل نگهداری: کلیسای سنت برنادت، نور، فرانسه

آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از جالب ترین بقایا و آثار تاریخی جهان در زیر بخوانید:

مجسمه نفر تی تی | زیباترین ملکه مصر باستان

روزالیا لومباردو | مومیایی زیبای خفته

بوسه ابدی عشاق ایرانی در تپه حسنلو

اسکلت زن باردار ۴۰۰۰ ساله

مومیایی ولادیمیر لنین | رهبر قدرتمند و کمونیستی روسیه

اولین چشم مصنوعی دنیا در شهر سوخته

مرد نمکی ۱۷۰۰ ساله در موزه ایران باستان

برنادت سوبیرو قدیسه فرانسوی
برنادت سوبیرو قدیسه فرانسوی
برنادت سوبیرو قدیسه فرانسوی

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

سلام بر خانم پاکیزه و نومنه برنادت بزرگوار و طاهر او منتظر ظهور حضرت مهدی و حضرت مسیح است تا بدست مبارک آنها دوباره زنده شود و برای مومنین حجت خدا باشد احسان معتمدی

این مطلب رو خودش گفته یا درگوشی به تو گفته؟

23 شهریور 1401

باسلام این را بدانید که جز خدواند متعال هیچ کس قادر به هبچ کاری نیست .. به دست خداوند همه کار امکان پذیر است . والسلام

31 مرداد 1399

درودبرشمابرادربزرگ وباایمان این نظریه شماکاملا واقعی وصددرصدصحیح هست.میکائیل برقی

17 اردیبهشت 1399

انتشار:21 تیر 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مقصودی

رعایت انصاف و حق الناس موجب اخلاص و خلوص ذرات بدن از ذرات حرام در قالب جسمانی می شود و در پی آن عوامل تجزیه کننده و شیطانی را که درپی جدا سازی حقوق و باز گرداندن آن به چرخه عدل (چرخه مواد در طبیعت )هستند را از بدن دور می کند . نتیجه آنکه اثر عوامل فساد در طول زمان بر جسد کم شده و یا متوقف می گردد و جسم در تدبیر روح قرار گرفته و همچون خوابی طولانی را تا زمانی معین ادامه می دهد .پاکی و طهارت در ظاهر و باطن جسم موجب افزایش ایمان و نوعی بعد شهودی در انسان می گردد که نوعی از حیات و زندگی را به دنبال دارد که در کتاب مقدس قرآن به حیات طیبه از آن یاد شده است . و به اراده خداوند روح به چنان قدرتی دست می یابد که می تواند در هر زمان و هر مکانی به عالم دنیا تجلی کرده و جسم خویش را ایجاد کند .

انتشار:19 اردیبهشت 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

مجید

بنام هستی بخش جانها خداوند بخشاینده مهربان. که همانا او زیبااست و همه زیباهای دنیارا دوست دارد و اول عالم هستی واخربی نهایت ان و هرچه درمیان عالم ظاهری و عالم باطنی(غیب) همه در یدقدرت یدالله فوقهم ایدیهم اوست.خداوند متعال  همیشه بانشان دادن معجزات خود سعی داشته است.تانسل بشر به مسئله معاد و قیامت اعتقاد بیاورد وازگناهان دنیوی خودداری و بتواند در این میدان ازمایش دنیوی برنده قبول شود که حداقل در دنیا اخرت بخاطر عمال وگناهانش به جهنم نرود. بقول مولای متقیان حضرت علی(ع)که میفرماید: الدنیافی المزرعه اخره.یعنی دنیامزرعه اخرت است.پس تعجب ندارد که دختری که بسیار پاک از گناهان وبخاطر ارتباطاتش باحضرت مریم(ع)به مقام قدیسی الهی برسدکه خوش بسعادت این دختر مقدس که خداوندحتی جنازه او را در بدترین شرایط نگهداری نموده تاحتی پس از مرگش معجزه ای باشدبرای.انسانهای بی ایمان که مقام خلیفه الهی (جانشین خدا)رابه مرتبه کثیف شیطانی میفروشند.البته لازم به ذکراست انسان امروزی بخاطر پایین بودن سطح علمش و نداشتن سطح تفکرش نمی تواندعلت سالم بودن یک جنازه را درک کندسالم بودن جنازه در خیلی از نقاط جهان وجود دارد.همانندتعدادی از جنازهای زیریک کلیسا درکشور ایتالیا ویا سالم بودن جنازه پاک ومطهر پدر رحیم وسلیم مؤذن زاده اردبیلی که در تشیع جنازه رحیم پسرش،وقتیکه قبر پدرش پس از گذشت ۳۰ سال درقبرستان ابن بابویه شهرری برای دفن جنازه رحیم گشوده شدهمه حاظرین. دیدن که جنازه پدر سالم است.البته اینگونه موارد سالم بودن اجساد را درخیلی جاها دیده ام که اینرا نوعی معجزه الهی می دانم.ازسایت بسیار جالبتان بخاطر مطالب و تحقیقات موجودمتشکروسپاسگذارهستم.م&

انتشار:11 اسفند 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.