karnaval.ir

بیتا عزیزی

انتشار

08 بهمن 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

جهان پر از زیبایی های کشف نشده است که در انتظار نشسته اند تا ماجراجویی مشتاق به سراغشان برود و یا رهگذر راه گم کرده ای پیدایشان کند.

اما در میان این گم شده های دوردست، در نزدیکی ما پر از اتفاق ها و دیدنی های معمولی است که فقط کمی نیاز به خلاقیت در نگاه ما دارند تا متفاوت و جذاب به چشم بیایند. کاری که می خواهیم امروز در کارناوال انجام دهیم؛ نگاه جذاب و حس کنجکاویتان را صدا بزنید و آماده اش کنید که می خواهیم گوشه ای از جهان را از نقطه نگاه متفاوت عکاسی خوش ذوق بنگریم و با لذت این خلاقیت ناب همراه شویم.

آقای آلپتکین بالوگلو Alptekin Baloglu ) عکاس معروف ترکیه ای است که به خاطر همین نگاه متفاوتش جوایز متعددی دریافت کرده است.

در مورد سبک کارهای او بد نیست بدانید که تمام تصاویر او در حین یک غواصی خستگی ناپذیر در سواحل مصر، سودان، مالدیو، برمه، تایلند، مالزی، اندونزی، استرالیا، پاپوا گینه نو، اکوادور، فیلیپین، بلیز، اسپانیا، فرانسه و قطعا ترکیه ثبت شده اند. او مشتاق است که دنیا را از دریچه دیگری بنگرد و بیست سال است که به دنبال رنگ واقعیِ سکوتِ جهان است و این سکوت را تنها در زیر آب ها یافته است. او پس از چاپ کتابش در سال 1999 به نام بازتاب از زیر آب و موفقیت آن، به سی شهر ترکیه سفر کرد و عکس های خود را به نمایش گذاشت. کتابی بعدی او با نام ستارگان بر زیر آب ها هم در سال 2003 به چاپ رسید که شامل عکس های خیره کننده ای از زیر آب ها می شد. وی تا کنون 47 جایزه معتبر عکاسی را از سراسر دنیا دریافت کرده و در زمینه تخصصی خود به شهرتی جهانی رسیده است.

از میان تمام سفر های آقای بالوگلو، او یکی را منحصر به فرد و فوق العاده می داند؛ سفر دریایی اش به تنگه بُسفُر در استانبول است و ما قصد داریم با بخشی از تصاویر چشم نواز او همراهتان باشیم و این تنگه زیبا و استثنایی را از دریچه دوربین او تماشا کنیم. او این تنگه و زیبایی های نهان زیر آن را به گونه ای متفاوت و دیدنی به نمایش گذاشته که تماشای آن ها خالی از لطف نیست.

در این سفر با شکوه با کارناوال همراه باشید.

عکاسی زیر آب

1- مرد ماهیگیر و آبی ماهی

عکس تنگه بسفر استانبول

2- ماهی کفال، قایق و هتل تنگه بسفر

تنگه بسفر ( Bosphorus )، تنگه ای در ترکیه که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند و سبب جدایی آسیا و اروپا از هم است.

تنگه بسفر استانبول

3- برج دختر استانبول

برج دختر یا قلعه دختر، قلعه افسانه ای در تنگه استانبول و در دریای مرمره است که بر روی یک جزیره کوچک بنا شده است.

قلعه دختر استانبول

4- مسجد دولماباغچه از نمایی متفاوت 

یکی از زیباترین و به نام ترین مساجد ترکیه

مسجد دولماباغچه

5- ایستگاه راه آهن حیدرپاشا

دیدنی های ترکیه

6- قایق ماهیگیری در آب های ترکیه 

دیدنی های ترکیه

7- مرد ماهیگیر و ماهی به دام افتاده

تصاویری از دیدنی های استانبول

8- قلعه روملی حصار از پشت باران

قلعه روملی حصار Rumelihisarı ) در شهر استانبول و تنگه بسفر واقع شده و از قلعه های مشهور کشور ترکیه است.

قلعه روملی حصار استانبول

9- ساختمان خوش رنگ در کنار آبی دریا

این ساختمان زیبای بیمارستان بالتالیمانی (Baltalimani) است.

دیدنی های استانبول

10- کاخ چراغان

کاخ چراغان (Çırağan Sarayı ) از قصرهای دوران عثمانی است که امروزه به عنوان یک هتل پنج ستاره از آن استفاده می شود و بین محله های بشیکتاش و اورتاکوی در استامبول قرار دارد.

کاخ چراغان استانبول

11- خانه موزه زکی پاشا

دیدنی های استانبول

12- دبیرستان کاباتاش

دیدنی های استانبول

13- مسجد زیبای اورتاکوی

مسجدهای دیدنی استانبول

14- خانه ای تاریخی و دیدنی از نمایی خاص

دیدنی های استانبول

15- خانه هایی در کنار تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول

سخن آخر

خلاقیت در نگاه بالوگلو را پسندیدید؟

شما هم سعی کرده اید دنیا را متفاوت از آن چه که هست ببینید و تجربه کنید؟

نظرتان راجع به این آلبوم زیبا چه بود؟

ما در کارناوال پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

شقایق

سلام ،در سریال های ترکیه یه مسیری کنار دریا هست در استانبول که پیاده روی میکنن و کافه های زیادی کنارش داره ،،و به زیر یکی از پل های معروف استانبول خیلی نزدیک هست! اونجا کجاست و چطور میشه به اونجا رفت!؟؟؟

reza

khyabane bebek

09 آبان 1396

انتشار:08 شهریور 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.