karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

همراه کارناوال باشید تا با هم به سراغ گنجینه های سلطنتی کشور اتریش برویم و ببینیم درون مجموعه های ارزشمندش چه جواهراتی به چشم می خورند. تاج سلطنتی امپراتور مقدس روم، قطعا یکی از گنجینه هایی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد و با سنگ های قیمتی بسیارش، توجه را به خودش جلب می کند.

تاج امپراتور مقدس روم، بر خلاف بسیاری از تاج های امروزی ظاهری هشت ضلعی دارد و به جای آن که تزئیناتش بر روی اسکلتی حلقه ای کار شده باشد، از 8 صفحه طلایی در کنار هم تشکیل شده که با لولا به یک دیگر متصل شده اند. بدنه تاج سلطنتی از طلایی با خلوص بسیار بالا ساخته شده و در نتیجه تاج به رنگ کَره ای دیده می شود. جالب است بدانید که وزن هر یک از این 8 صفحه طلایی 4.4 گرم می باشد.

بر روی بدنه طلایی تاج، طیف رنگین و انبوهی از سنگ های قیمتی به چشم می خورد که تعدادش را 144 قطعه ارزیابی کرده اند. جواهراتی چون مروارید و سنگ هایی چون زمرد، ساپیر و آمیتیست از جمله سنگ های رنگین و ارزشمند این تاج هزار ساله می باشند. 

سنگ های قیمتی روی تاج بر طبق روشی باستانی تنها به شکل مدور جلا یافته اند و همچون سنگ های امروزی برش نخورده اند. یکی از ویژگی های جالب و البته منحصر به فرد تاج سلطنتی روم، نحوه قرار گرفتن سنگ ها بر روی صفحات تاج است. برای قرار دادن این سنگ ها، روی صفحات طلا را سوراخ کرده و هر سنگ از پشت توسط نوار بسیار باریکی به خود تاج متصل شده است. بدین گونه وقتی تاج امپراتوری را از داخل روشن می کنند، سنگ های زمرد و آمیتیست به گونه ای دیده می شوند که گویی خود درخششی خاص دارند.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا در عنوان کلمه مقدس آورده شده؟!

«امپراتور مقدس روم» لقبی است که در دوران قرون وسطی به پادشاهان آلمانی و ایتالیایی تعلق می گرفت که به وضوح به رده بندی های کلیسا و تسلط حاکمین کلیسا به اداره قلمرو پهناور روم بر می گردد. به خود تاج سلطنتی هم که نگاه کنید، درست بر بالای آن صلیبی کوچک به چشم می خورد که بر وجه مذهبی تاج تأکید دارد. این صلیب با کمانی کوتاه به پشت تاج متصل می شود.

امروزه، تاج زیبا و هشت ضلعی امپراتور رومی ها در قصر هافبرگ وین نگهداری می شود. 

دوره تاریخی: قرون وسطی

قدمت: اواخر قرن دهم میلادی

جنس: بدنه ای از طلا و آراسته به 144 سنگ قیمتی چون مروارید، زمرد، ساپیر و آمیتیست

محل نگهداری: قصر هافبرگ وین، اتریش

ساعات بازدید: تابستان ها: 9 تا 18

                    باقی اوقات: 9 تا 17:30


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از آثار تاریخی و بقایای جذاب دنیا در زیر بخوانید:

لباس عروس سلطنتی ملکه معروف انگلیس

چاقو توتنخامون | چاقویی از شهاب سنگ و طلا

الماس دریای نور | بزرگ ترین الماس صورتی جهان

تاج پهلوی | تاج آخرین پادشاه ایران 

تاج محبوب فرح پهلوی

درفش شهداد | قدیمی ترین پرچم جهان

نیمتاج نورالعین | الماس دریای نور روی تاج ملکه ایران

گردنبند زرین هخامنشی

تاج کیانی | تاج فتحعلی شاه قاجار

کره جواهر نشان

تاج ملکه مری | جواهر ملکه انگلیس در قرن بیستم

تاج سلطنتی امپراتور مقدس روم
تاج سلطنتی امپراتور مقدس روم
تاج سلطنتی امپراتور مقدس روم

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.