karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

05 مرداد 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

1 سال پیش بشر برای اولین بار توانست نگاهی نزدیک به #سیاره ی پلوتون بیاندارد، از فاصله ای بسیار طولانی. در 14 جولای سال 2015 فضاپیمای Horizons که متعلق به ناسا می باشد، از پلوتون و در نزدیکی آن تصاویری را به ثبت رساند و باعث شد برای اولین بار از سال 1930 که این سیاره کشف شد بتوانیم نگاهی دقیق و کامل به این سیاره ی یخی داشته باشیم.

تمامی تصاویر تنها در 3 دقیقه به ثبت رسید و این فضاپیما از سیاره فاصله گرفت.

تمام اطلاعاتی که این فضاپیما به ثبت رساند در اختیار دانشمندان قرار گرفت و به زمین مخابره شد. این امر باعث شد تا اطلاعات فوق العاده و جدیدی به دست بیاوریم و درباره ی پلوتون بیشتر بدانیم.

تیم سرپرستی فضاپیما می گویند اطلاعات جالب و زیادی در رابطه با این سیاره وجود دارد که مردم با شنیدن آن ها متعجب خواهند شد.

همراه با کارناوال باشید تا نگاهی داشته باشیم به این اطلاعات.

سیاره ی پلوتون
پلوتون

1) پلوتون از لحاظ ژئولوژیکی زنده است

در میان سیاراتی که احتمال وجود نوعی حیات به آن ها نسبت داده می شود نام پلوتون به چشم می آید. دلیل آن نیز می تواند وجود یخ در بیشتر نقاط آن باشد. در زیر پوسته ی پلوتون انتظار می رود نوعی از حیات در جریان باشد.

قبل از این که فضاپیما به نزدیکی این سیاره برسد دانشمندان تصور این را نمی کردند که این سیاره به این شکل دارای فعالیت های زمین شناختی باشد و دانستن این موضوع بسیار جالب و حائز اهمیت قلمداد می شود.

البته دانشمندان می دانستند که سطح این سیاره را یخ پوشانده است ولی به هیچ عنوان از فعالیت های زمین شناختی که در داخل آن انجام می شود هیچ اطلاعی نداشتند.

یکی از دلایلی که باعث تعجب دانشمندان شد فاصله ی پلوتو با خورشید بود و این سوال برای آن ها بوجود امد که این فعالیت ها در چنین فاصله ای چگونه صورت می گیرد.

انتظار می رود که این فعالیت های زمین شناختی به دلیل چرخش پلوتون حول محور خورشید باشد.

سیاره ی پلوتون

2) پلوتون دارای یخچال های طبیعی نیتروژن دار و کوه های شناور است

تصور این که بر روی پلوتون یخچال هایی طبیعی با کوه هایی شناور وجود دارد بسیار جالب می باشد. شاید تمامی این ها همانند ان چیزی باشد که بر روی زمین دیده می شود. حرکت این کوه ها باعث می شود تا اب مایع بوجود بیاید و این احتمال بوجود می آید که ممکن است حیات در این سیاره وجود داشته باشد.

برخی بر این باورند که این سیاره دارای اقیانوس هایی در زیر پوسته ی یخی خود است.

کوه های بزرگی که بر روی این سیاره وجود دارند نیز جای بحث دارد.

دانشمندان می گویند زمانی که برای اولین بار به یک شی ناشناخته از نزدیک نگاه می کنید سوال های بیشمار زیادی بوجود می آید.

سیاره ی پلوتون
سیاره ی پلوتون

3) شارون ( ماه پلوتون ) قرمز است ولی کامل از بین نرفته

فضاپیما فقط نگاهی به سیاره ی پلوتون نداشته است و این گونه می توان گفت که ماموریت موفقیت آمیز بوده. در این ماموریت شارون که یک ماه است نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشمندان تصور می کردند که شارون از بین رفته و کاملا مرده است ولی بررسی ها خلاف این موضوع را ثابت کرد.

رنگ این ماه از پلوتون تیره تر است و رگه هایی بر روی سطح آن مشاهدهد می شود.

سیاره ی پلوتون

4) ماه های کوچک عجیب روشن هستند

در اطراف سیاره ی پلوتون ماه های کوچک زیادی وجود دارد که بسیار درخشان و جالب هستند. درخشش این ماه ها یعنی نسبت به پلوتو رنگی روشن تر دارند. فضاپیمایی که برای تحقیق از پلوتون عکسبرداری کرد تصاویری از این ماه ها را هم به زمین مخابره کرد.

دانشمندان با مطالعه ی این ماه ها اطلاعات زیادی را درباره ی خود پلوتون بدست می آورند.

زمانی که سخن از یک سیاره به میان می آید این موضوع تصور می شود ماهی نیز در کنار ان خواهد بود ولی ماه هایی روشن تر از خود سیاره و در این تعداد کی موضوع را پیچیده می کند.

سیاره ی پلوتون

5) پلوتون بزرگ می شود

این سیاره ی پر رمز و راز به دلیل فعالیت هایی که در جو و پوسته ی آن انجام می شود به شدت در حال بزرگ شدن می باشد. در طی چند سالی که از کشف پلوتون می گذرد این سیاره بزرگتر شده است.

این موضوع به دانشمندان کمک می کند تا اطلاعاتی درباره ی دلیل و زمان بزرگ شدن سیاره ی پلوتون پیدا کنند.

شاید عجیب به نظر برسد ولی این موضوع بسیار مهم می باشد.

سیاره ی پلوتون

فراتر نگاه کنید

بعد از گذشت 1 سال از اطلاعاتی که فضاپیما در اختیار ما گذاشت می گذرد و این موضوع کمک زیادی به دانشمندان کرده است. تصاویری که بدست آمد به سوال های زیادی که در رابطه با پلوتون داشتیم پاسخ داد ولی همان عکس ها سوالات بیشمار زیادی را بوجود آورد.

این سیاره ی دور برای بشر بسیار جالب به نظر می رسد و این دلیلش حس کنجکاوی ما انسان ها می باشد.

بدون شک در آینده فضاپیماهای زیادی برای انجام تحقیقات بیشتر به سمت پلوتون ارسال می شود.

سیاره ی پلوتون

سخن آخر

نظر شما درباره ی سیاره ی پلوتون چیست؟

دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

پارسا سلحشور

ایا سیاری پلوتون مکان خوبی برای زندگی است لصفا به سوالم جواب بدین 

بله به نظر میاد که هست

04 بهمن 1399

انتشار:21 تیر 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ali

Thanks for the article. I just wanted to emphasize that it is called "Pluto" not "Puton". Thanks

یزدان مرشدزاده

Hi In persian language pluto writing is pluton ( پلوتون ) thank for add a comment سلام به شما دوست عزیز از این که دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک گذاشتید سپاس گذاریم. در نگارش فارسی نام این سیاره پلوتون نوشته می شود.

06 مرداد 1395

انتشار:06 مرداد 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.