karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

14 اردیبهشت 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در سپتامبر سال 1977 دو فضاپیما به فضا پرتاب شدند . هدف آن ها تحقیق و جستجو بود تا بتوانند شواهدی مبنی بر وجود #حیات در سیارات دیگر را پیدا کنند . ولی هدف دیگری نیز داشتند . آن ها حاوی پیام هایی بودند تا بتوانند تمامی اطلاعاتی که میتواند ما را به دیگر موجودات هوشمند معرفی کند را ارسال کنند . جنس این فضاپیما ها از طلا می باشد و این خودش یعنی حیات بر روی کره ی زمین وجود دارد . 

صداهایی از #کره ی زمین مانند #طبیعت ، موسیقی و ... را این فضاپیما ها ارسال می کنند . آهنگ های بتهوون ، سلام و احوال پرسی به 54 زبان مختلف و عکس های مهمی از زندگی بر روی سیاره ی زمین از اطلاعاتی هستند که به #فضا و کهکشان از طریق این فضاپیماها ارسال می شود . تیمی که بر روی این پروژه کار می کند تصاویری از جنبه های مختلف حیات را در 20 فولدر و تعداد 118 عکس گردآوری کرده اند . 

در ادامه درباره ی این پروژه خواهید خواند و تعدادی از عکس ها را که #نشنال جئوگرافیک جمع آوری کرده را می بینید . توضیحاتی مهم درباره ی عکس ها داده شده است و با مطالعه ی توضیحات بسیاری از سوال های بی جواب درباره ی حیات بر روی زمین به جواب خواهند رسید . 

همراه کارناوال باشید . 

فضاپیما

درباره ی این پروژه و ارتباط آن با حیات بیگانه

هر عکس از حیات بر روی زمین به گونه ای انتخاب شده که با نگاه به آن به راحتی می توان دانست که عکس چه چیزی را بیان می کند . این عکس ها توسط فضانورد ، فرانک دریک انتخاب و جمع آوری شده است . او کار خود را به خوبی انجام داده است و بهترین موضوعات و عکس ها را جمع آوری کرده است . 

فرانک در این باره می گوید :

من کاملا خودم را به جای یک موجود بیگانه تصور کردم . از خودم مرتبا می پرسیدم که برای اولین بار می خواهم به طبیعت اطراف خود نگاهی بیندازم . چگونه باید نگاه کنم ؟ تفکر کنم ؟ و این گونه عکس ها را آنالیز می کردم . 

عکس ها را انتخاب کردم و باز به آن ها نگاه می کردم و سوال ها را می پرسیدم . سعی داشتم تصاویر گویای همه چیز باشند . 

باید به شما بگوییم که فرانک کار خود را به خوبی انجام داده است و بهترین عکس ها انتخاب شده اند . این فضاپیما ها در حال حاضر نیز اطلاعات را به درون فضا ارسال می کنند ولی جوابی دریافت نکرده اند . باید به این توجه داشت که این فقط یکی از تلاش های بشر برای پیدا کردن حیات فرازمینی می باشد . 

در ادامه 10 تصویر را مشاهده می کنید که توسط نشنال جئوگرافیک تهیه شده اند و هم اکنون در فضا به سر می برند . به خاطر داشته باشید که هر عکس داستان و توضیحاتی خاص و مهم دارد . 

تصویری از مین که به فضا ارسال می شود

1) مدرسه ی ماهی ها | School Of Fish

فرانک به همراه چند غواص سعی داشت تا عکس خوبی از دنیای زیر آب تهیه کند . با نگاه به عکس با دنیای تازه ای مواجه می شوید که حتی برای خود ما نیز شاید جالب و ناشناخته باشد . در این عکس از حیات در زیر آب گفته شده و همین طور علاقه ی بشر برای کشف ناشناخته ها نیز به تصویر کشیده شده است . یکی دیگر از ویژگی های این عکس این را به ما نشان می دهد که بشر به تکنولوژی دست یافته است که می تواند در زیر آب نیز شنا کند و ناشناخته ها را کشف کند . خود را به جای یک بیگانه قرار دهید . این عکس دیگر چه حرف هایی برای گفتن دارد ؟

این دنیای زیر آب در دریای سرخ است که در حال حاضر در فضای بی کران عکسی از آن به دور دست ها ارسال می شود . 

مدرسه ی ماهی ها
photo by DAVID DOUBILET

2) دانشمندان و شامپانزه ها | Scientists And Chimpanzees

در این عکس شامپانزه ها را می بینید که توسط دو دانشمند مورد بررسی قرار می گیرند . ممکن است از نگاه یک بیگانه این طور به نظر بیاید که این دو گونه بسیار شبیه هم هستند ولی انگار که گونه ی انسان برتری بیشتری دارد . 

ولی اصل ماجرا این است که انسان ها در حال تحقیق و گرفتن عکس از این شامپانزه ها هستند تا دنیای این موجودات را بیشتر و بهتر درک کنند . شاید در نگاه یک بیگانه بسیار جالب باشد که چرا انسان ها این گونه کنجکاو هستند . به نظر شما چرا انسان این گونه است ؟

این عکس یکی از مهمترین ها در این لیست به حساب می آید . 

دانشمندان و شامپانزه ها
photo by VANNE MORRIS-GOODALL

3) برگ های افتاده | Fallen Leaves

برگ های درختان در می آیند و سپس می ریزند و در نگاه یک بیگانه این طور به نظر می رسد که انسان ها برگ ها را جمع آوری می کنند . ولی حقیقت ماجرا چیز دیگری است . برگ ها زرد می شوند و با تغییر فصل به زمین می ریزند . 

انسان ها همیشه می خواهند مرتب باشند و این در ذات انسان است و نظم را دوست دارد و برای همین است که برگ های ریخته شده را جمع می کنند تا محیط زندگی تمیز و مرتبی داشته باشند . 

این عکس طبیعت را نشان می دهد که با تغییر هر فصل شکل آن نیز تغییر می کند . 

برگ های افتاده
photo by JODI COBB

4) دیوار بزرگ چین | Great Wall Of China

دیوار بزرگ چین نشان دهنده ی قدرت انسان در خلق آثار مهندسی شده و معماری می باشد . از لحاظ فرهنگی نیز حائز اهمیت می باشد و بیان می کند که هدف از ساخت این دیوار چه بوده است ، نشان دادن قدرت یک مملکت ، دفاع از کشور و ...

برای گرفتن این عکس چند نکته باید رعایت می شد و در این تصویر تمامی نکات ذکر شده اند . دید خوبی از دیوار را می بینید و همین طور مردانی که بر روی آن قدم می زنند ، شاید این مردان از نسل کسانی باشند که در گذشته های دور در ساخت این دیوار مشارکت داشته اند . 

دیوار بزرگ چین
photo by H. EDWARD KIM

5) رقاصی از بالی | Dancer From Bali

در این عکس به خوبی چهره ی یک زن را می توان دید و همین طور دستان او را . چهره ای که بسیار جالب خاص می باشد . در کنار این ویژگی ها لباس را نیز می توان دید که در بیشتر فرهنگ ها بسیار مهم تلقی می شود و حتی اقوام را از روی لباس آن ها می توان تشخیص داد . 

این عکس انسان را به خوبی به تصویر کشیده و دیدی خوب و مناسب را به بیگانگان برای شناخت انسان ها می دهد . 

رقاصی از بالی
photo by DONNA GROSVENOR

6) بوستون و رودخانه ی چارلز | Boston From Charles River

در این عکس می توان یک شهر مدرن را دید که ساختمان های بلندی را در خود جای داده است . در کنار شهر رودخانه را می توان دید که قایق ها بر روی آن در حال حرکت هستند و این یعنی انسان ها از رودخانه ها نیز استفاده می کنند . 

این عکس معنی دیگری نیز دارد و این است که آب در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی دارد . 

بوستون و رودخانه ی چارلز
photo by TED SPIEGEL

7) پدر و کودک | Father And Child

انسان ها کاملا اجتماعی هستند و بصورت خانوادگی زندگی می کنند . این عکس این موضوع و حقیقت را به خوبی نشان می دهد . در این تصویر ویژگی های انسانی را می توان دید  . گوش ها ، دندان ها ، انگشتان پای کودک و ... 

نگاه کودک به دوربین این موضوع را آشکار می کند که چشم ها برای مشاهده استفاده می شوند . ( شاید یک بیگانه این را نداند ) 

بازوهای مرد ماهیچه ها را نشان می دهد و لبخند او احساسات را .

پدر و کودک
photo by DAVID ALAN HARVEY

8) تلسکوپ رادیویی | Radio Telescope

در این عکس تکنولوژی انسان ها را می توان دید و گروهی که از ان دیدن می کنند . اگر موجودات بیگانه به این تصویر نگاه کنند متوجه خواهند ششد که انسان ها چقدر به تکنولوژی و پیشرفت در این زمینه علاقه مند هستند . 

ممکن است این را نیز بفهمند که این تلسکوپ ها به چه منظور ساخته شده اند . 

تلسکوپ رادیویی
photo by JAMES P. BLAIR

9) تپه های شن و ماسه | Sand Dunes

این عکس هم طبیعت را نشان می دهد و هم یکی از انواع لوازم حمل و نقل که یک اسب می باشد . ردپا های اسب و سگ را می توان دید که بر روی شن و ماسه ها می مانند . 

این عکس این را می گوید که انسان از دیگر حیوانات در زندگی استفاده می کند و بهره می برد . 

این یکی از سه عکسی می باشد که سگ ها را در کنار انسان ها نشان می دهد و انتظار می رود بیگانگان متوجه شوند که سگ ها دوست انسان ها هستند . 

تپه های شن و ماسه
photo by GEORGE F. MOBLEY

10) غروب | Sunset

این عکس زیبایی سیاره ی زمین را نشان می دهد . غروب خورشید انتخاب خوبی بوده است . در این عکس تصویری از خورشید دیده می شود و همین طور اتمسفر کره ی زمین نیز کاملا مشاهدهمی شود . 

دریا را می توان دید و پرندگانی که در طبیعت زندگی می کنند . 

غروب
photo by DAVID ALAN HARVEY

سخن کارناوال

شما درباره ی این عکس ها چه فکر می کنید ؟ چه عکسی را پیشنهاد می دهید ؟ به دنبال حیات فرازمینی رفتن و ارتباط با موجودات بیگانه کار درستی است ؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید . 

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.