karnaval.ir

رضا قره غریبی

انتشار

08 شهریور 1395

به روز رسانی

02 مهر 1401

این بار در مشاهیر گردشگری با برادران امیدوار ، جهانگردان مشهور ایرانی آشنا خواهیم شد. 

دلیل شهرت

بدون شک دلیل شهرت برادران امیدوار سفرهای شگفت انگیزشان به دور دنیا است؛ سفرهایی که القاب بسیاری برای این دو برادر به همراه داشته است،  که از جمله آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • برادران امیدوار اولین آسیایی هایی بودند که هم سفر به قطب جنوب و هم قطب شمال را تجربه کردند که این عنوان به نام برادر کوچکتر عبدالله امیدوار ثبت شده است. 
  • هیچ چیز جلودار این دو برادر برای سفر به 5 قاره نبود؛ برادران امیدوار سختی ها و خطرات بسیاری را تجربه کرده اند و تجارب و داستان این سفرها اکنون در کتابی به نام "سفرنامه برادران امیدوار" به چاپ رسید و علاوه بر آن موزه ای در کاخ سعدآباد به این دو برادر اختصاص یافته است.
  • دکتر کواک دبیر کل سازمان شهروند جهانی در سال 1394 چهارمین مدال شهروندی جهان را به عیسی امیدوار به عنوان اولین جهانگرد ایرانی در عصر حاضر که پیام صلح جهانی را برای مردم این جهان به ارمغان آورده، اهدا کرد.

عیسی و عبدالله امیدوار

@omidvarbrothers

تولد

عیسی برادر بزرگتر سال 1308 و عبدالله سال 1310 خورشیدی در دروازه دولاب تهران به دنیا آمدند. 

زندگی 

این دو برادر پس از اتمام تحصیلات اولیه خود به ورزش و کوهنوردی علاقه مند شدند و پس از آن تصمیم به سفر با دوچرخه می گیرند، سفر با دوچرخه آن ها چند ماه به طول می انجامد و پس از آن جرقه سفر به دور دنیا به ذهنشان می رسد.

آن ها پس از 3 سال مطالعه و تحقیق های فراوان در سال 1333 خورشیدی سفر هیجان انگیز خود را با موتورسیکلت 500 سی سی خود به سوی اولین مقصدشان افغانستان، آغاز می کنند. اولین دوره سفرهایشان 7 سال به طول انجامید و سفر به کشورها و مناطق مختلفی همچون هند، پاکستان، تبت، بخش هایی از اروپا، آلاسکا و آمریکای جنوبی را تجربه کردند.

یکی از مهمترین اهداف سفرهایشان تحقیق و پژوهش درباره انسان هایی بود که به شکل بدوی و دور از تمدن در عصر حاضر زندگی می کنند. آن ها با نوشتن مقالات علمی و پژوهشی برای نشریات معتبر بین المللی و برپایی نمایشگاه هایی از دستاورد های سفرهایشان هزینه های ادامه مسیر خود را به دست می آورند.

دوره دوم سفرهایشان پس از تامین منابع مالی و 3 ماه اقامت در اروپا در سال 1340 از سر گرفتند و عربستان و آفریقا از دیگر مقاصدشان بود.

سختی ها و خطرات این سفرها را واقعا نمی توان وصف کرد بر اساس گفته های برادران امیدوار آن ها در آلاسکا در سخت ترین شرایط ممکن با اسکیمو ها زندگی کرده و مجبور بودند مسافت های طولانی را با سورتمه سفر کنند و سرمای نزدیک به منفی 65 درجه سانتی گراد را در شب های قطب تجربه کنند!

مرگ

عبدالله امیدوار در 24 تیر ماه 1401 در سن 89 سالگی در کشور شیلی درگذشت.

عبدالله امیدوار

سفرنامه برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار

این موزه فوق العاده هیجان انگیز را می توانید در بخش شمال غربی مجموعه سعد آباد بیابید. قدمت ساختمان این موزه به دوران قاجار باز می گردد که شامل 4 اتاق می باشد که در گذشته کاربری آن کالسکه خانه بوده است. این ساختمان یک بار در سال 1381 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و سال 1382 در پنجمین روز مهر که مصادف با هفته جهانگردی بود توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان موزه برادران امیدوار افتتاح شد. در این موزه عکس ها، یادگاری ها و وسایل سفر برادران امیدوار را می توان مشاهده کرد.

آقای عیسی امیدوار را می توانید روز یکشنبه اول هر ماه در موزه برادران امیدوار در ساعت های 10 الی 12 ملاقات کنید و برادر دیگر خارج از کشور در شیلی اقامت دارند.

موزه برادران امیدوار

Parivash Sarani | Karnaval

موزه برادران امیدوار

Parivash Sarani | Karnaval

نقشه سفر برادران امیدوار

نقشه سفر برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار

Parivash Sarani | Karnaval

یادبود های سفر برادران امیدوار

یادبودهای برادران امیدوار

یادبودهای برادران امیدوار

گذرنامه های برادران امیدوار

گذرنامه های برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار

Parivash Sarani | Karnaval

ماشین و موتوری که با آن ها سفر می کردند.

ماشین برادران امیدوار

موتور برادران امیدوار

شعار برادران امیدوار بر روی وسایل حمل و نقل شان

برادران امیدوار

موزه برادران امیدوار

Parivash Sarani | Karnaval

سخن آخر

برادران امیدوار دو جهانگردی بودند که با سفر به گوشه‌وکنار دنیا خود را به تمام جهان شناساندند؛ آن‌ها به مناطقی سفر کردند که شاید حتی امروز نیز عده کمی به آنجا می‌روند. آنچه که این دو برادر از سفرهایش به ارمغان آوردند تبدیل به مجموعه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان شد.

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.