karnaval.ir

نسیم امینی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

27 آذر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

تا به حال عکس های زیادی از کشورمان را در بخش عکاسی در سفرِ کارناوال مشاهده کرده ایم در ادامه همین ماجرا، این بار عکس های ایران در نشریه بریتانیایی تلگراف (Telegraph) را سوژه عکاسی در سفرمان قرار داده ایم. در سال 2017، این نشریه 18 عکس زیبا از کشورمان منتشر کرد تا مردم جهان را برای سفر به ایران ترغیب کند. این تصاویر می توانند نظر خارجی ها در مورد ایران را تغییر دهند و زیبایی های کشورمان را به آن ها یادآور شوند. همچنین عکس های زیبای ایران، برای خود ما ایرانی ها نیز تماشایی و جذاب هستند و جلوه های منحصر به فرد سرزمین مان را برای مان تداعی می کنند. در میان این عکس ها می خواهیم نگاهی به برج آزادی، کاخ گلستان، زیگورات چغازنبیل، سقف آرامگاه شیخ صفی اردبیلی، ساحل جزیره کیش، پیست اسکی شمشک، پرسپولیس و یازده اثر ارزشمند دیگر در کشورمان بیندازیم و شاید بدین طریق بیشتر هم با ایران زیبا آشنا شویم. باید توضیح دهیم که نوشته های کوتاه و مختصر پایین تصاویر، توضیحات تلگراف درباره هر عکس هستند. در ادامه کارناوال را برای تماشای این عکس ها تنها نگذارید.

1- برج آزادیِ تهران

کلانشهر تهران میزبان گالری های هنری، موزه ها و چندی از سازه های خیره کننده ایران همچون برج آزادی است. 

برج آزادی تهران

2- کاخ گلستانِ تهران

بنای باشکوه کاخ گلستان در میراث جهانی یونسکو جای دارد و از شاهکارهای هنر پارسی به شمار می رود.

کاخ گلستان تهران

3- اصفهان

روبرت بایرن، نویسنده شهیر بریتانیایی در کتاب جاده ای به سوی اوکسیانا (The Road to Oxiana) چنین نوشته است: 

اصفهان از مکان های نادری همچون آتن یا رم است که به انسان نیرو می بخشند. 

مسجد جامع اصفهان یکی از آثار جهانی ایران به شمار می رود که خود گویای اهمیت مساجد است. البته این عکس به مسجد شیخ لطف الله تعلق دارد.

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

4- میدان نقش جهان، دیگر میراث جهانی یونسکو در اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

5- جلوه تماشایی باغ ارم در شیراز

قدمت این باغ چشم نواز به قرن سیزده میلادی می رسد. 

باغ ارم شیراز

6- مسجد نصیرالملکِ شیراز

بنایی که به خاطر شیشه های رنگینش شهرت جهانی پیدا کرده است.

مسجد نصیرالملک شیراز

7- بقایای شهر باستانی پرسپولیس

قدمت این شهر به 515 سال پیش از میلاد باز می گردد اما اولین بار در دهه 1930، توسط یک باستان شناس فرانسوی به نام آندره گدار (André Godard) مورد بررسی قرار گرفت. پرسپولیس را می توان یکی از بهترین نمونه های معماری باستانی دانست. این مکان از سال 1979، در میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

 

پرسپولیس شیراز

8- مجموعه میدان امیر چخماق در یزد

حدود 275 کیلومتر پایین تر از شهر اصفهان، شهر کویری یزد قرار دارد که بیش از همه به خاطر بادگیرهای باستانی اش شهرت پیدا کرده است. در تصویر مقابل، مجموعه امیرچخماق را می بینید که شامل یک مسجد، حمام، تکیه، دو آب انبار و بازار است و البته شیرینی فروشی آن را نیز نمی توان نادیده گرفت.

یزد

9- پاسارگادِ تماشایی

یکی دیگر از سایت های باستانی و از میراث جهانی یونسکو در ایران، پاسارگاد است؛ آرامگاهی برای کوروش کبیر.

آرامگاه کوروش کبیر پاساردگاد

10- جزیره رویایی کیش

سپری کردن تعطیلات در ساحل، آن هم در ایران؟ شاید در ابتدا با شنیدن این موضوع حیرت زده شوید اما باید بدانید کشور ایران چند ساحل شنی بی نظیر دارد که از جمله شان، همین جزیره کیش در خلیج فارس است. سالانه میلیون ها نفر از این ساحل بازدید می کنند و هتل ها و مراکز خرید متعددی در این جا وجود دارد. 

جزیره کیش

11- تصویری مسحور کننده از رامسر با توضیحاتی جذاب از تلگراف

شهر رامسر که در کنار دریای خزر قرار گرفته است یکی دیگر از پاتوق های محبوب گردشگران در ایران شمرده می شود. این شهر زیبا چشمه های آب گرم، کاخ رامسر و جنگل های کوهستانی رشته کوه البرز را در خود جای داده است. 

ساحل رامسر

12- پیست اسکی شمشک 

کمتر کسی فکر می کند که ایران هم مکانی برای اسکی بازی داشته باشد؛ اما باید بدانید که منطقه شمشک، یکی از مقاصد محبوب اسکی بازهاست و در فاصله کمی از شهر تهران قرار دارد. این جا دومین پیست اسکی بزرگ ایران شمرده می شود.

پیست اسکی شمشک

13- مشهد مقدس و آرامگاه امام رضا

دومین شهر پرجمعیت ایران، اولین حرم بزرگ جهان را در خود جای داده است البته باید بدانید که تلگراف به اشتباه از این مکان به عنوان مسجد یاد کرده است. 

حرم امام رضا مشهد

14- نگاهی به شهر باستانی شوش

شوش، در سال 2015 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این شهر در حدود 4200 سال پیش از میلاد پایه گذاری شده بود اما از 1218 میلادی متروکه باقی مانده است. 

شهر باستانی شوش

15- نقش و نگار چشم نواز در اردبیل 

یکی دیگر از آثار جهانی ایران، مجموعه خانقاه و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در اردبیل است.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اردبیل

16- بازار تبریز هم از دیدنی های کشور ایران است.

بازار تبریز

17- زیگورات چغازنبیل

قدمت باقی مانده های زیگورات چغازنبیل به 1250 سال پیش از میلاد می رسد. این نیایشگاه باستانی در جنوب غربی ایران قرار دارد. 

زیگورات چغازنبیل

18- و در آخر، سنگ نبشته بیستون

این سنگ نبشته هم از دیگر میراث جهانی یونسکو در ایران است که سخنان داریوش بزرگ را روایت می کند. 

سنگ نبشته بیستون

سخن آخر

به تماشای عکس های زیبایی از کشورمان نشستیم که توسط یک نشریه بریتانیایی به نام تلگراف منتشر شده اند. تلگراف این عکس های زیبا با عنوان "هجده بهانه برای سفر به ایران" منتشر کرده بود. شاید این تصاویر برای بسیاری از ما، هجده بهانه برای گشت و گذار بیشتر در کشورمان باشد؛ نظر شما چیست؟

این تصاویر را دوست داشتید؟

کدام جاذبه بیشتر توجه تان را جلب کرد؟

منتظر دیدگاه و نظرات شما هستیم.

اون بیرون پر از شگفتیه و من می خوام گوشه ای از این شگفتی ها رو بهتون نشون بدم.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

علیرضا

چغازنبیل در جنوب غربی ایرانه و نه جنوب شرقی

نسیم امینی

حق با شماست، ممنون از توجهتون

ناشناس

سلام 

22 دی 1397

28 آذر 1397

انتشار:28 آذر 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.