karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

18 دی 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

"وقتی گفتم می خواهم به ایران بروم با انبوهی از سولات اطرافیان روبه رو شدم. گوشم از پرسش های این چنینی پر شد: چرا ایران؟ مگه اونجا خطرناک نیست؟ مگه اونجا جنگ نیست؟ مگه از جونت سیر شدی؟" اینها بخشی از صحبت های عکاس آلمانی، دانیل ریکاردو گونزالز (Daniel Ricardo Gonzalez) هستند که بی توجه به تبلیغات منفی در مورد ایران راهی کشورمان شده تا به گشت و گذار و عکاسی بپردازد و با تجربه هایی تازه به خانه بازگردد. او از ایران چنین توصیفی ارایه می دهد:

ایران جایی بود که من تحت تاثیر معماری هوشمندانه و شرقی اش قرار گرفتم و از هم صحبتی با جوانانش لذت بردم. در این کشور احساس امنیت خاصی می کنید. همه مهمان نوازند و سعی می کنند به بهترین شکل از مهمان شان مراقبت و نیازهایش را برطرف کنند. عکاسان بسیاری را در این سفر دیدم که برایم بسیار الهام بخش بودند. افرادی جوان و مستعد که مانند یک دوست صمیمی با من برخورد کردند و به من این فرصت را دادند تا ایران را از نگاه آنها ببینم. تصاویر من از این سفر را ببینید و لذت ببرید و بفهمید که ایران اصلا شبیه کلیشه هایی که به خورد ما می دهند نیست!

کارناوال با تماشای تصاویر دانیل به وجد آمده و تصمیم گرفته است آنها را با شما عزیزان به اشتراک بگذارد. چندی پیش مجموعه "گرگ و میش و شب" او را دیدیم و حالا می خواهیم با عکس های او سفری به یزد داشته باشیم. با ما باشید و از این گشت و گذار تصویری لذت ببرید.

ورود به صفحه اختصاصی مجموعه گرگ و میش و شب

باغ دولت آباد یزد

1- اتومبیلی قدیمی در گوشه ای از شهر یزد

شهر یزد

2- خیابان منتهی به مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد از جمله بناهای شاخص این شهر است که با مناره های بلند و آبی رنگش خودنمایی می کند و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

مسجد جامع یزد

3- ورودی مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

4- سقف مسجد جامع یزد

سقف مسجد جامع یزد

5- باغ دولت آباد | میزبان بلندترین بادگیر دنیا

در گوشه ای از شهر یزد باغی به نام دولت آباد وجود دارد که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می خورد و بلندترین بادگیر جهان را در خود جای داده است.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی باغ دولت آباد

باغ دولت آباد

6- سقف ساختمان بادگیر در باغ دولت آباد

باغ دولت آباد یزد

باغ دولت آباد یزد

7- کارگاه حنا در یزد

کارگاه حنا در یزد

8- باغ تاریخی آبشاهی | به جا مانده از دوران قاجار

باغ آبشاهی

9- سازه ای قدیمی، متعلق به زرتشتیان

سازه ای متعلق به زرتشتیان

10- بام یک رستوران در یزد

بام رستوران در یزد

11- انبار قراضه ها!

انبار قراضه ها

12- آتشکده زرتشتیان

آتشکده زرتشتیان یکی از بناهای مذهبی شهر یزد است که آتشی کهن در آن نگهداری می شود.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی آتشکده یزد

آتشکده یزد

13- گل های زیبا در ارتفاعات منشاد

روستای مَنشاد در ییلاق شیرکوه، بلندترین ارتفاعات یزد، قرار دارد و باغ‌ها و درختان فراوانی را در خود جای داده است.

روستای منشاد یزد

14- کوه تنها...

کوه تنها

15- چوپانی در ارتفاعات منشاد

چوپانی در ارتفاعات منشاد

16- نمایی از بادگیرهای زیبا

بادگیرهای یزد

سخن آخر

همراه با یک گردشگر و عکاس آلمانی به یزد قدم گذاشتیم و زیبایی های این خطه از کشورمان را از لنز دوربین او دیدیم.

چه نظری درباره این تصاویر دارید؟

آیا تا به حال با یک گردشگر خارجی برخورد داشته اید؟

دیدگاه ها و تجربه های خود را با ما در میان بگذارید...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

4 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

boshra

لذت بردم از تصاویر

انتشار:25 تیر 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

من تا به الان سه بار به یزد سفر کردم و هر سه بار خون گرمی مردم یزد رو تجربه کردم، هر بار برای آدرس پرسیدن از یک یزدی میرسیدم خیلی دقیق و با احساس مسئولیت فراوان آدرس رو برایمان توضیح میدادو حتی در بعضی موارد خودشون مارو به مقصد می رساندن

انتشار:12 فروردین 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فرزانه

از خواندن این مطلب خوشحال شدم . متاسفانه دید دیگران در مورد ایران و ایرانیان همینطور هستش و تا زمانی که خودشون نیان ایران متوجه خیلی چیزها نمیشن . من مدتی هست که برای کار ساکن کشور دیگه ای شدم که در برخورد اول من رو مثل یه عرب میدونستن و تصوراتی که از ایران و ایرانیان داشتند وحشتناک بود و خیلی ناراحتم کرد .ولی سعی کردم دیدشون رو تغییر بدم و مدام از آداب و رسوم خودمون براشون میگم و با توجه به اینکه همه همکارام در اینستا فالوم کردن مطالبی که میزارم به سه زبان و در جهت آشنایی با فرهنگ ماست. امیدوارم روزی دید دنیا در مورد ما تغییر کنه

Ali Feyzi

آدرس اینستاگرامتون لطفا تا ما هم مستفیض بشیم

22 اسفند 1397

انتشار:19 دی 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.