karnaval.ir

یزدان مرشدزاده

انتشار

04 شهریور 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

در سال های اخیر دانشمندان به دنبال یافتن سیاره هایی هستند که قابل سکونت باشند و بتوان حیات را در آن ها یافت. ناسا و دیگر سازمان های فضایی در تلاش هستند تا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها سیاره هایی را شناسایی کنند و برنامه هایی را برای جستجوی حیات در آن ها پیش بگیرند.

تا به حال نتایج جالبی بدست آمده و از آن ها می توان به سیاره ی کپلر اشاره کرد که چندی پیش تبدیل به تیتر اخبار شده بود.

ولی به تازگی سیاره ای دیگر شناسایی شده است که نزدیکترین به ما و #منظومه ی شمسی به حساب می آید و گفته می شود که شرایط حیات در آن مطلوب تر از دیگر سیاره های شناخته شده می باشد. این سیاره هنوز ناشناخته های زیادی دارد که باید کشف شوند.

همراه با کارناوال باشید تا با این سیاره ی تازه کشف شده که Proxima b نام دارد آشنا شویم.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی
قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی
قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

به دنبال این سیاره

به دنبال تحقیقاتی که از سال ها پیش آغاز شده در نهایت دانشمندان اعلام کردند که سیاره ای صخره ای را در شاخه ی قنطورس پروکسیما که در نزدیکی منظومه ی شمسی قرار دارد را شناسایی کرده اند و طبق تحقیقات اخیر نزدیک ترین ستاره به خورشید ما به حساب می آید. در جهان نزدیکترین سیاره به ما که می توان امید به وجود حیات در آن را داشت همین سیاره یعنی پراکسیما بی می باشد.

با توجه به داده ها می توان این انتظار را داشت که بر روی سطح این سیاره آب مایع وجود داشته باشد و حتی شاید بتوان به آن سفر کرد. برخی می گویند حتی بعد از زمین می تواند خانه ی دوم ما انسان ها باشد.

به دلیل موقعیت قرار گیری این سیاره دانشمندان محاسبه می کنند که شاید در قرن آینده بتوان جستجوهای رباتیک را در این سیاره آغاز کرد.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی
قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

بیشتر درباره ی این اکتشاف بدانیم

خبر خوب این است که این پروکسیما بی به ما نزدیک است. این اتفاق و کشف این سیاره تنها به این دلیل خوش حال کننده نیست که در نزدیکی و همسایگی ما قرار دارد بلکه مهم این است که شاید آرزوی دیرینه ی بشر برای یافتن سیاره ای دارای حیات به حقیقت بدل گردد.

پروکسیما بی 4.2 سال نوری با منظومه ی شمسی فاصله دارد و یا 266,000 برابر فاصله ی زمین تا خورشید برابر با 92.96 میلیون مایل.

نه تنها این سیاره نزدیک ترین به ما است بلکه نزدیک ترین به منظومه ی شمسی ما نیز به حساب می آید. 

سوال های زیادی در رابطه با این سیاره بوجود آمده است و به زودی پاسخ ها را خواهیم یافت. در ادامه به بررسی بیشتر این #سیاره ی تازه شناخته شده خواهیم پرداخت.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

با Proxima b ملاقات کنید

این سیاره صخره ای می باشد و با داشتن سطحی زمینی به هیچ عنوان یک سیاره ی گازی نیست. خورشید این سیاره از خورشید ما سردتر است و این به یعنی بر روی سطح این سیاره آب مایع در جریان می باشد و دلیل آن دمای مناسب است.

دانشمندان می گویند اگر این سیاره دارای اتمسفر باشد دمایی برابر با 31 تا 40 درجه ی ساتیگراد بر روی سطح آن در جریان است و بدون اتمسفر دمایی برابر با -30 تا -40 درجه وجود خواهد داشت. 

البته اگر حیاتی بر روی این سیاره وجود داشته باشد کاملا متفاوت از آن چه که بر روی زمین وجود دارد خواهد بود.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

چرا کشف این سیاره طول کشید؟

حتما برای شما این سوال پیش می آید که چرا دانشمندان تا کنون تمرکز خود را بر روی این قسمت از جهان متمرکز نکرده بودند؟

باید در پاسخ به شما بگوییم که جهت حرکت این سیاره در مدار خود به گونه ای می باشد که از 16 سال پیش مورد مطالعه قرار گرفته بود و به تازگی همه ی این تحقیقات به نتیجه رسیده است.

دانشمندان در باره ی گذشته ی این سیاره و مدار آن اطلاعات زیادی ندارند.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

آن چه که ما نمی دانیم

تحقیقات پیرامون این سیاره در آینده ادامه پیدا خواهد کرد و سوال های زیادی وجود دارد و پیش خواهد آمد که نیاز به پاسخ دارند. هنوز بطور قطع نمی توان گفت که آیا این سیاره دارای اتمسفر است و یا آب وجود دارد یا خیر. بزرگترین سوالی که تا کنون علم هیچ پاسخی برای آن پیدا نشده این است که این سیارات چگونه شکل گرفته اند و امروزه ما شاهد آن ها هستیم.

در زمان شکل گیری چه اتفاقاتی رخ داده است؟ آیا از خورشید ما در آن زمان خورشید این سیاره فعال تر بوده است؟

گذشته یعنی میلیون ها سال پیش همه چیز می توانسته متفاوت تر از امروز باشد پس شاید آینده و تحقیقات بیشتر ما را به جواب برساند.

برخی نیز بر این عقیده هستند که ممکن است این سیاره چیزی شبیه به سیاره ی ونوس باشد.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی
قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

پیش بسوی سیاره ی تازه کشف شده

دانشمندان مدتی است که بر روی صورت فلکی آلفا تحقیقات انجام می دهند و حال می خواهند تا به آن جا سفر کنیم و اطلاعات جدیدی را کسب کنیم. از برنامه هایی که قرار است بر روی آن ها کار شود میتوان به ارسال فضاپیمایی اشاره کرد که بر روی آن تلسکوپی قرار گرفته تا نگاه دقیق تری به سیاره بیندازد.

به دلیل این که پروکسیما بی خارج از منظومه ی شمسی قرار گرفته است ممکن است امروزه اطلاعات کافی در دست نداشته باشیم ولی آینده بسیار متفاوت تر خواهد بود.

مطمئن باشید که اگر در آینده تحقیقاتی جدید در رابطه با این سیاره صورت گرفت می توانید آن را در کارناوال مطالعه کنید.

قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی
قابل سکونت ترین سیاره ی نزدیک به منظومه ی شمسی

سخن آخر

نظر شما درباره ی این کشف و سیاره چیست؟

دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

م

ایا احتمال رشد گیاهان روی این سیاره وجود داره

واقعا

05 مرداد 1402

انتشار:26 مرداد 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.