karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

 به نقل از خبرگزاری ایسنا، امیر میری، یک فعال گردشگری در منطقه پاسارگاد از سوء مدیریت در این میراث جهانی انتقاد کرد و گفت:

آسفالت زیستگاه خرس های قهوه ای و پلنگ ایرانی و نصب تیرهای برق در حریم آرامگاه کوروش، اقدامات فله ایِ مخالف با گردشگری است.

وی درباره حواشی اخیر پاسارگاد اظهار کرد:

چندی پیش زیستگاه خرس های قهوه ای و پلنگ ایرانی در پاسارگاد را آسفالت و جاده ای که برای هزاران سال خرسی نام داشت را دستخوش تغییراتی نا به جا کردند.

او  به نصب تیرهای چراغ برق پشت آرامگاه کورش اشاره کرد و گفت:

یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان پاسارگاد، «گردشگری کیهانی» و «اختر گردشگری» است که متاسفانه نصب تیر چراغ برق در فاصله ۱۰۰ متری آرامگاه کوروش به بهانه عمران و آبادی روستای «ابوالوردی» به جز آلودگی نوری، منظر آرامگاه را نیز تخریب می کند.

این فعال بوم گردی در پاسارگاد که نخستین شهر گردشگری نجومی ایران است، بیان کرد:

به نظر می رسد مدیریت شهرستان پاسارگاد کمر همت به نابودی ظرفیت های گردشگری این منطقه بسته است.

میری ادامه داد:

در شهرستانی که اگر قصد ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی را داشته باشیم، باید استانداردهای جهانی را رعایت کنیم، فله ای کارهای نادرست و مخالف با گردشگری انجام می شود. ای کاش مدیران یاد می گرفتند فقط برای تکمیل رزومه خود، کاری انجام ندهند.

بنا به اظهارات فعالان میراث فرهنگی و به استناد تصاویر منتشر شده، نصب تیرهای برق در عرصه اثر جهانی پاسارگاد از اوایل بهمن ماه آغاز شده است. این اتفاق در محوطه ای رخ داده که آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و تنگه بلاغی را در خود دارد.

ورود به صفحه اختصاصی معرفی آرامگاه کوروش

پاسارگاد

پاسارگاد

پاسارگاد

#اخبار روز گردشگری را در کارناوال دنبال کنید.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.