karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

15 دی 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

عکس روز کارناوال

Marsel van Oosten

در اینجا عکسی از میمون های دماغ سر بالا را می بینید که از جمله موجودات شاخص در حیات وحش چین به شمار می روند. این عکس جذاب که خانواده ای از این نوع میمون خاص را به تصویر می کشد، باعث شد تا عکاس آن یعنی «مارسل ون اوستن» (Marsel van Oosten) به عنوان بهترین عکاس حیات وحش سالِ 2018 دست پیدا کند. مارسل که این عکس را در کوهستان کینگلینگ (Qinling) چین به ثبت رسانده، درباره این عکس می نویسد:

پدر، مادر و کودکی از میمون های دماغ سربالای طلایی را می بینید که بر روی صخره ای استراحت می کنند. همان طور که می بینید رنگ میمون های کوچک تر قدری با میمون بالغ متفاوت است و به قهوه ای روشن نزدیک است که زیر نور آفتاب سفید دیده می شوند. اگر زندگی این بچه میمون ها را زیر نظر بگیرید ممکن است در ابتدا گمان کنید که بیشتر وقت خود را با بازی با دیگر میمون های کوچک می گذرانند؛ اما در واقع این میمون ها اغلب اوقات به مادر خود چسبیده اند و در حال شیر خوردن هستند.

میمون های دماغ سربالای طلایی بومی کشور چین هستند و آن ها را می توانید در مرکز و جنوب غربی این کشور بیابید. متاسفانه امروزه این میمون ها به دلیل از بین رفتن زیستگاه‌شان، در معرض خطر انقراض قرار دارند. 

خوب است بدانید ون اوستن، عکاسی هلندی است که در شاخه عکاسی طبیعت و حیات وحش فعالیت دارد و تا به حال افتخارات بسیاری را از آن خودش کرده است. جالب آن که عناوین و جوایز دریافتی مارسل تنها در بخش حیات وحش خلاصه نمی شود و او در سال 2018 توانست با مجموع های از عکس های معماری اش که در ایران به ثبت رسانده بود، مدال برنز فستیوال وان آیلند (One Eyeland) را به دست آورد. برای آشنایی بیشتر با مارسل ون اوستن و عکس های بی نظیرش می توانید صفحه‌اش را در اینستاگرام دنبال کنید. 

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.