karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 اسفند 1400

به روز رسانی

24 اسفند 1400

بهار یکی از بهترین‌ فصل‌ها برای سفر به هر نقطه‌ای از ایران است اگرچه احتمال سرد بودن دمای هوا در برخی نقاط وجود دارد اما از شدت سرمای زمستانی کاسته شده و آب‌وهوایی دل‌انگیز برای سیاحتی جذاب منتظر شما است. عید کجا بریم؟ ایام عید نوروز به کدام مناطق ایران سفر کنیم؟ این‌ها سوالاتی‌اندکه با نزدیک شدن به نوروز ممکن است از خودمان بپرسیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مقاصد داخلی در نوروز را به شما معرفی کنیم تا با بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام نوروز آشنا شوید.

ایرانگردی

تهران

تهران، شهر پرهمهمه و شلوغ که در ایام نوروز تبدیل به مقصدی آرام و ساکت می‌شود. شاید بتوان گفت بهترین زمان بازدید از تهران همین ایام عید است؛ زمانی که عده‌ای از پایتخت‌نشینان کوله‌بار سفر را بسته‌اند و به دیگر شهرهای ایران رفته‌اند. نوروز بهترین زمان برای تهرانگردی است تا جاذبه‌های این شهر را با حوصله و به دور از شلوغی ببینید، در خیابان‌ها قدم بزنید و اثری از ترافیک و ازدحام نباشد. پارک‌های تهران، بناهای تاریخی تهران و مراکز خرید تهران از تفریحاتی است که در این ایام می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

تئاتر شهر تهران

Reza Asaadi

یزد

یزد از شهرهایی است که تقریبا در تمام ایام سال بازدیدکنندگان مختص به خود را دارد. در سفر به یزد از میدان امیر چخماق یزد و مسجد جامع یزد که بگذریم، می‌توانیم در فصل بهار به بازدید از باغ پهلوانپور هم برویم که بسیار تماشایی می‌شود یا به همراه خانواده و دوستان رهسپار پارک کوهستان یزد شویم. جذابیت‌های شهر یزد تنها محدود به این دیدنی‌های نیست؛ سوغات خوشمزه این شهر نیز دلیل دیگری برای انتخاب یزد به عنوان مقصد نوروزی است.

شهر عقدا

سوغات یزد

مازندران و گیلان

دو مقصد پرطرفداری که در تمام فصول سال بازدیدکنندگان بی‌شماری دارند؛ در فصل بهار طبیعت بی‌نظیر و آب‌وهوای معتدل، این دو مقصد را به بهشتی بی‌بدیل تبدیل کرده و گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می‌کند. گیلان که با شنیدن نامش فریاد آزادی خواهی میرزا کوچک خان جنگلی در گوشمان طنین‌انداز می‌شود و تلفیق عجیبی از تاریخ، طبیعت و فرهنگ را در خود جای داده است و مازندران که با طبیعت و جاده‌هایش شما را مسحور می‌کند و  موسیقی امواج دریا برایتان آرامش را به ارمغان می‌آورد.

ییلاق سوباتان گیلان

Amin Khaghani

غذاهای محلی رشت و گیلان

روستای پلور مازندران

دریاچه شورمست مازندران

تبریز

سفر به شهرهای سردسیر مانند تبریز در نوروز به دلیل اینکه آب‌وهوا نسبتا مطلوب شده، پر رونق است؛ در این ایام آب‌وهوای کوهستانی این شهر با طبیعتی سحرانگیز انتظار شما رو می‌کشد. محال است به تبریز بروید و سری به ایل گلی، معروف‌ترین جاذبه این شهر نزنید؛ بازدید از بازار بزرگ تبریز، مسجد کبود و ارگ علیشاه تبریز را نیز از یاد نبرید و بدون امتحان کردن سوغات خوشمزه این شهر، آن را ترک نکنید که پشیمان می‌شوید.

پارک ائل گلی تبریز

قرابیه

شیراز

دیگر این را همه می‌دانند که بهار شیراز چیز دیگری است؛ آن‌قدر که شما را مسحور خود می‌کند. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر بهارنارنج‌ها زیاد است می‌توانید به دیدن شاهچراغ، حافظیه، خانه زینت الملوک و دیگر دیدنی‌های داخل شهر بروید یا کمی آن‌طرف‌تر از پاسارگاد و تخت‌جمشید بازدید نمایید. دسرهای خوشمزه شیراز را فراموش نکنید و طعم متفاوت فالوده شیرازی را نیز بچشید.

فالوده شیرازی

حافظیه

کیش

مقصدی جذاب برای تفریحات آبی اما این تنها مزیت جزیره کیش محسوب نمی‌شود؛ مراکز خرید متنوع به‌علاوه جاذبه‌های دیدنی مانند شهر زیرزمینی کاریز و کشتی یونانی از دلایلی است که گردشگران این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. اینجا فضای آرامش‌بخشی حاکم است و محلی مناسب برای استراحت و دور شدن از دغدغه‌ها به شمار می‌رود. 

چترپاراسل در جزیره کیش

اصفهان

اصفهان نصف جهان یکی از 5 شهر برتر گردشگری کشورمان است که عنوان پایتخت صنایع‌دستی ایران را نیز با خود به یدک می‌کشد. پارک جنگلی ناژوان، میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ چهلستون، بازار اصفهان، کلیسای وانک، مسجد جامع اصفهان تعدادی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر این شهر به شمار می‌روند. با سفر به اصفهان می‌توانید گشتی در بافت تاریخی و جاذبه‌های مشهور شهر بزنید و با بخشی از فرهنگ ایران نیز آشنا شوید.

شهر اصفهان

ایلام 

ایلام را با نام عروس زاگرس می‌شناسند که دیدنی‌های بی‌شماری دارد؛ در 3 کیلومتری شمال این شهر  یکی از بهترین نقاط کوهستانی کشور از نظر زیبایی چشم‌انداز، یعنی کوه قلاقیران قرار دارد. فیلمبرداری فیلم قدیمی دالاهو در این منطقه بوده و طرح میدان آزادی نیز از این کوه الهام گرفته شده است. در کنار این کوه منطقه جنگلی ششدار واقع شده که یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های این شهر محسوب می‌شود. دریاچه دوقلو سیاه گاو، تنگه کافرین، کوه اهوران، روستا بانقلان و دره ارغوان از جاذبه‌های دیگر این شهر است.

طبس

طبس لقب عروس کویر ایران را دارد که در دل خود آثار تاریخی و طبیعی جذابی را جای داده است و یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران به‌ شمار می‌رود. این شهر دارای طبیعتی متشکل از بیابان و کویر و پناهگاهی امن برای گونه‌های کمیاب حیوانات است، بزرگ‌ترین پناهگاه حیات‌وحش، پناهگاه نایبندان، در طبس قرار دارد. در بازدید از طبس به دیدن برج هادرباش، امامزاده حسین بن موسی الکاظم، ارگ قدیم طبس، روستای ازمیغان و باغ گلشن بروید.

شهر طبس

شهر طبس

چابهار

چابهار یکی از زیباترین شهرهای بندری ایران با جاذبه‌های متفاوت طبیعی مانند کوه‌های مریخی یا مینیاتوری، گل فشان‌ها و تالاب صورتی و جنگل‌های حرا است. این خطه بخش بزرگی از منطقه حفاظت‌شده گاندو، زیستگاه تنها تمساح بومی ایرانی، نیز محسوب می‌شود. یکی از جذابیت‌های سفر به منطقه آزاد چابهار خرید کالاهای مختلف با قیمت‌های مناسب و کیفیت خوب است؛ به‌علاوه چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی خود سواحل بسیاری زیبایی دارد که می‌توان در آن‌ها تفریحات مختلف آبی انجام داد.

چابهار

ساحل نورانی تنگ چابهار

سنندج

سنندج شهری است که در میان منطقه کوهستانی زاگرس جای خوش کرده است و یکی از سرسبزترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. این شهر در سال 1398 از سوی سازمان جهانی یونسکو به عنوان "شهر خلاق موسیقی" برگزیده شد؛ این موضوع به دلیل تنوع و غنای بالای موسیقی در این شهر است که به بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و زندگی مردم تبدیل شده و در مراسم و مناسبت‌های مختلف، از جشن‌ها و شادی‌ها گرفته تا عزاداری‌ها، مراسم مذهبی و گردهمایی‌ها، حتما شکلی از موسیقی در آن اجرا می‌شود.

پارک ابیدر

خرم‌ آباد

منطقه‌ای که شهر کنونی خرم آباد بر روی آن ساخته شده است در واقع از نخستین سکونتگاه‌های مردم منطقه لرستان محسوب می‌شود. بر اساس اسناد و مدارک قدمت سکونت بشر در دره خرم آباد به 40 تا 50 هزار سال پیش بر می‌گردد. از مهم‌ترین ویژگی‌های طبیعی خرم آباد، وجود منابع آب زیرزمینی و چشمه‌های درون شهری بسیار در آن است، انگار که این شهر را بر روی آب بنا کرده‌اند. از استان لرستان و شهر خرم آباد آثار باستانی و تاریخی فراوانی به دست آمده است که هر یک به دوره‌های تاریخی مختلفی تعلق دارند. شهر زیبای خرم آباد در دوره قاجار تنها قسمتی از محله‌های اطراف قلعه فلک‌ الافلاک را شامل می‌شد و محله‌هایی نظیر پشت بازار، درب دلاکان و درب باباطاهر از جمله معروف‌ترینِ این محله‌ها بودند.

مناره آجری خرم آباد

قلعه فلک الافلاک

یاسوج

یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های غربی کشور با طبیعتی بی‌نظیر است که در سال‌های اخیر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این شهر به خاطر جاذبه‌های طبیعی، توریستی و گردشگری خود، پایتخت طبیعت کشورمان شناخته می‌شود و اطراف آن را رودهای خروشان، آبشارهای زیبا و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده فراگرفته است. جنگل‌های بنه و بلوط، چشم‌اندازی تماشایی به طبیعت این شهر داده‌اند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به پارک جنگلی یاسوج، تنگ مهریان و آبشار تنگ مرادی اشاره داشت. در یاسوج به دیدن بازار تاریخی سنندج و عمارت آصف وزیری هم بروید و سوغات و غذاهای محلی این شهر را نیز امتحان کنید.

یاسوج

یاسوج

بوشهر 

یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین شهرهای ساحلی جنوب ایران، بوشهر است؛ شهری که معماری و بافت شهری متفاوتی دارد و تاثیرات فرهنگی کشورهای آفریقایی و هند در آن قابل مشاهده است. در این شهر آثار تاریخی جالبی مانند خانه قاضی، عمارت دهدشتی و موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس وجود دارد. بوشهر شهری زنده و پویاست و معمولا در تمام شب آواز و موسیقی مشهور بوشهری و خیام خوانی در جاهای مختلف برپا می‌شود که می توانید به آن‌ها گوش کنید و یک شب‌گردی تمام عیار را تجربه کنید. از ماه فروردین تا نیمه‌های اردیبهشت بوشهر بهترین هوا را دارد. هوای معتدل همراه با نسیم خنک بهاری که از دریا بلند می‌شود این شهر را به تکه‌ای از بهشت تبدیل می‌کند که نباید آن را از دست داد.

عمارت ملک بوشهر

پارک سیادت بوشهر

Mohammadreza Nk

کرمان

شهری با آب‌وهوای گرم در ناحیه‌ای کویری که تاریخی کهن در دل آن نهفته است. از آنجا که کرمان یکی از تاریخی‌ترین استان‌های کشور است می‌توانید در میان بناها و آثار تاریخی آن سفری به گذشته داشته باشید. این استان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور با جاذبه‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مذهبی بی‌شماری است که از میان جاذبه‌های آن می‌توان به آرامگاه شاه نعمت الله ولی کرمان، ارگ بم و حمام گنجعلی خان کرمان اشاره داشت.

باغ شازده

بازار گنجعلی

سخن آخر

ایران سرزمین پهناوری است که جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری دارد و بازدید از تمام آن‎‌ها یک عمر زمان می‌برد. سفر به نقاط مختلف ایرانی راهی برای شناختن بیشتر فرهنگ و تاریخ این مرزوبوم است؛ پس تعلل نکنید و همین حالا مقصد مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. می‌توانید رزرو بلیط داخلی و رزرو اقامتگاه مورد نظر خود را به راحتی و با حداقل قیمت انجام داده و هر آنچه که لازم است تا درباره مقصدتان بدانید را تنها با یک جست‌وجو ساده به دست آورید. شما کدام مقصد را برای سفرهای نوروزی توصیه می‌کنید و چرا؟ جای کدام شهر برای سفرهای نوروزی در لیست ما خالی است؟ 

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.