karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

26 بهمن 1395

به روز رسانی

10 بهمن 1401

فرح دیبا، آخرین همسر محدرضا پهلوی بود که در سال 1338 خورشیدی به عقد آخرین پادشاه ایران درآمد. فرح پهلوی جواهرات و زیورآلات مختلف و منحصر به فردی داشت که برخی از آن ها هم اکنون در موزه جواهرات ملی ایران موجود بوده و برخی دیگر با خود او به هنگام خروج از کشور برده شدند. تاج پیش رو، یکی از محبوب ترین تاج های فرح پهلوی است که از آن در بسیاری از مراسمات رسمی و موقعیت های مختلف استفاده می کرد. به طور مثال این تاج را در سفرش به ایالات متحده و کانادا همراه داشت.

اگر به تاج دقت کنید، می بینید از دو بخش ساخته شده که در نوار پایینی قلب شکل، الماس هایی با ارزش قرار گرفته و جنسی از پلاتین دارد. در همین قسمت دو ردیف الماس زرد و صورتی کمیاب به چشم می خورد و درست بر بالای آن 7 زمرد درشت تاج را آراسته اند. اطراف هر زمرد نیز الماس هایی ریز دیده می شود. الماس ها و سنگ هایی که در ساخت تاج محبوب فرح به کار رفته اند برخی جدید و برخی قدیمی می باشند. به نظر می رسد الماس های روی تاج، برشی از الماس های خزانه جواهرات ملی بوده باشد. زمردها احتمالا از آمریکای جنوبی و الماس های اطراف زمردها نیز از آفریقای جنوبی هستند.

این تاج را هری وینستون، جواهرساز معروف نیویورکی به مناسبت مراسم ازدواج فرح دیبا و محمدرضا پهلوی ساخته است. از محل کنونی این تاج اطلاعات دقیقی در دست نیست.

دوره تاریخی: پهلوی

سال ساخت: 1338 خورشیدی

سازنده: هری وینستون، جواهرساز آمریکایی

جنس: بدنه پلاتین و مزین به زمرد و الماس های زرد و صورتی


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

همچنین می توانید درباره برخی از جواهرات باشکوه و زیورآلات ایرانی در زیر بخوانید:

الماس دریای نور | بزرگ ترین الماس صورتی جهان

تاج پهلوی | تاج آخرین پادشاه ایران 

تاج فرح پهلوی

گردنبند زرین هخامنشی

دستبند طلا با اردک‌های لاجوردی

الماس کوه نور

تاج کیانی | تاج فتحعلی شاه قاجار

کره جواهر نشان

گوشواره طلا اشکانی

متأسفانه عکس باکیفیت تری از این تاج در دسترس نبود

تاج عروسی فرح پهلوی
تاج عروسی فرح پهلوی
تاج عروسی فرح پهلوی
تاج عروسی فرح پهلوی

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

7 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

خود شاه اعلام کرد که من از مملکت هیچ چیزی نبردم بجز ۳چیز....

انتشار:16 اردیبهشت 1402

آیا این دیدگاه مفید بود؟

واقعا

انتشار:30 مرداد 1400

آیا این دیدگاه مفید بود؟

سلام. آگر واقعن در موزه بانک مرکزی نیست،بیایید بگید بردن، اگر هم هست نیازی به دروغ گفتن نیس،،تاج پهلوی و تاج فرح هردو تو موزه بانک مرکزی هستن ،،چرااینقد دروغ،،خورشید ک همیشه پشت ابر نمیمونه

انتشار:30 بهمن 1399

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.