karnaval.ir

زهرا میرزایی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 آبان 1395

به روز رسانی

15 شهریور 1398

استانبول

یکی از کشورهایی که در دهه های اخیر در نزد توریست های آسیایی و اروپایی بسیار محبوب شده است، کشور زیبای ترکیه می باشد؛ کشوری که از نظر جذب گردشگر خوب و قوی ظاهر شده و توانسته امکانات رفاهی قابل قبولی را برای میهمانانش فراهم آورد.

کشور ترکیه دارای سواحل زیبایی در جوار دریای مدیترانه می باشد. همچنین شهرهایی دارد مدرن و تمیز با مردمانی مهربان و میهمان نواز. همه ی این عوامل دست به دست هم داده اند تا افراد زیادی علاقمند به سفر به ترکیه باشند، شهرهای استانبول، آنتالیا و کوش آداسی از محبوب ترین شهرها نزد توریست هایی است که به این کشور می آیند.

یکی از بحث های مهم در رابطه با سفر به شهر های ترکیه این است که از این سفر با خود چه چیزهایی به سوغات بیاوریم تا خاطرات سفرمان برای همیشه جاودان بماند؛ سوغاتی که هم برای خودمان و هم برای دوستان و آشنایان جالب و جذاب باشند. از ترکیه سوغات های گوناگونی تهیه می کنند و خرید سوغات هم امری کاملا سلیقه ای می باشد به همین دلیل ما امروز فهرستی از سوغات های شاخص و ناب کشور ترکیه تهیه نمودیم تا کمی آسان تر برای خرید سوغات بتوانید تصمیم گیری کنید.

 

با کارناوال همراه باشید تا در ترکیه بگردیم و بهترین سوغاتش را انتخاب کنیم.


1 ) پوشاک

صنعت تولید پوشاک در ترکیه یکی از صنایع برتر و مشهور است. به دلیل تولید انبوه و درخواست زیاد برای خرید قیمت پوشاک در این کشور مناسب تر از کشورهای دیگر منطقه شده است به همین دلیل افراد زیادی پوشاک را از اولویت های خرید سوغات قرار می دهند.

این پوشاک در تمامی فروشگاه های لباس و مراکز خرید یافت می شوند، به عبارتی دیگر ترکیه منبعی از انواع و اقسام پوشاک است. شما می توانید به راحتی برای همه ی دوستان و آشنایان پوشاک تهیه نمایید.

 

بهترین سوغات ترکیه

2 ) سوغاتی از جنس پارچه

در راستای تولید پارچه در ترکیه برخی از وسایل پارچه ای هستند که خرید آن ها خالی از لطف نیست برای مثال:

_ حوله ی ترکی ( Turkish Towel ): برخی عقیده دارند که ترکیه را نباید ترک کنید مگر این که حوله ی ترکی را خریده باشید، این حوله ها جنسی تقریبا نازک دارند و به خوبی آب را جمع کرده و بدن را خشک می کنند، این حوله ها در حمام ترکی استفاده می شوند و نوعی حوله ی سنتی به حساب می آیند.

_ لیف ترکی: می توانید لیف های ترکی ( Hammam Spa Exfoliate Gloves ) را هم تهیه کنید که پوست را فوق العاده نرم و لطیف می کند، این لیف ها بیشتر در فروشگاه های لوازم حمام فروشی یافت می شوند.

_ رو بالشی از جنس گلیم ( Kilim Pillow Covers ): خرید رو بالشی از انتخابات محبوب مسافران ترکیه است، اگر قصد دارید سوغاتی متفاوت تهیه کنید می توانید رو بالشی هایی از جنس گلیم بخرید، این رو بالشی نیمی گلیم و نیمی پارچه است.

_ کیف های پارچه ای و یا کیف هایی که نیمی از آن از جنس گلیم هستند و نیمی دیگر پارچه و چرمی هم در ترکیه وجود دارند که در صورت علاقمندی می توانید از آن ها استفاده نمایید.

_انواع وسایل خواب مانند پتو، سرویس خواب، رو بالشی و ... هم در ترکیه در انواع و اقسام طرح، رنگ و کیفیت وجود دارند.

_ ترکیه یکی از ابر قدرت های صنعت نساجی دنیاست به همین دلیل پارچه های گوناگون از جمله ابریشمین را می توانید از این کشور به سوغات آورید.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

3 ) فرش

در ترکیه انواع فرش های دست باف و کارخانه ای و گلیم های رنگارنگ و زیبا خرید و فروش می شود، از گلیم های چند سانتی متری که برای رو میزی استفاده می شود تا فرش هایی با متراژ بالا با قیمت های گوناگون در ترکیه وجود دارند که با توجه به سلیقه خودتان و دوستان و افرادی که می خواهید برایشان سوغات ببرید می توانید آن ها را تهیه نمایید.

هزینه های سفر به استانبول
بهترین سوغات ترکیه

4 ) لوسترهای ترکی

یکی از مواردی که به وفور در فروشگاه های خرید در ترکیه می بینید لوسترهایی به سبک ترک است، این لوستر ها شکلی زیبا و منحصر به فرد دارند و اغلب با چند رنگ زیبا سازی شده اند، آن ها را در اندازه و رنگ های گوناگون می توانید تهیه کنید و به عنوان سوغات شاخص و ناب این کشور استفاده نمایید.

این لوستر ها در هنگام شب و روز جلوه ی زیبایی دارند و با فرهنگ و آداب ترکان آمیخته شده اند، لوسترها که با نام لاپ های رنگین هم شناخته می شوند از جنس شیشه، کاشی و سرامیک ساخته می شوند.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

5 ) ظروف

انواع ظروف شیشه ای، سرامیکی، سفالین و مسی را می توانید به راحتی در ترکیه تهیه کنید. اغلب تصور می کنند که ظروف شیشه ای مخصوص ترکیه هستند زیرا انواع و اقسام ظرف های شیشه را در طرح و رنگ های مختلف می توانید در این کشور بخرید اما این ظرف ها تنها گوشه ای از صنعت ظرف ترکیه است.

_ سرامیک آبی ( Blue Ceramics ): انواع ظرف های ساخته شده با سرامیک های آبی رنگ سمبل سوغات ترکیه هستند.

_ ظروف مسی: ظرف های ساخته شده از مس مخصوصا ظرف های مخصوص دم کردن چای های ترکی ( Cezve ) هستند از سوغات محبوب ترکیه به حساب می آید.

_ ظروف چینی: انواع و اقسام سرویس های چینی در ترکیه وجود دارند که می توانند برای جهیزیه و سوغات مناسب باشند.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

6 ) سنگ چشم نظر

اگر در مکان های مختلف کشور ترکیه دقیق تر شوید و خوب نگاه کنید حتما سنگ های معروف چشم نظر یا چشم زخم را خواهید دید، این سنگ ها نشان دهنده ی عقایدی هستند که ریشه در فرهنگ مردمان ترک دارد، آن ها برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات بد و هجوم افکار ناشایست و پلید از سنگ های آبی رنگ چشم نظر استفاده می کنند، این سنگ ها را در انواع و اقسام اندازه ها می توانید در ترکیه به عنوان سوغات تهیه نمایید.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

7 ) سوغات خوشمزه

اگر ترجیح می دهید که از ترکیه خوراکی به سوغات ببرید هم چند انتخاب پیش روی دارید.

_ راحت الحلقوم: راحت الحلقوم های این کشور می توانند همراه با چای یک میان وعده ی بسیار عالی باشد.

_ قهوه ترک: قهوه های ترک ترکیه شهرت جهانی دارند و حتما می توانند سوغات خوبی باشند.

_ باقلوا: باقوا از شیرینی جاتی است که در بین ایرانی ها طرفداران زیادی دارد، باقواهای ترکی هم طعمی باورنکردنی دارند و می توانند به عنوان سوغاتی خوب محسوب شوند.

_ادویه: انواع ادویه جات خوش بو و طعم را می توانید به عنوان سوغات از ترکیه خریداری کنید.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

8 ) مجسمه های مینیاتوری

از انگیزه ی شما از خرید سوغات به همراه بردن وسیله ای است که یاد سفرتان را همیشه زنده نگهدارد مجسمه های مینیاتوری می تواند گذینه ی مناسبی باشد، در ترکیه از مناطق پر بازدید و اماکن تاریخی مجسمه ها و ماکت هایی در اندازه ی کوچک می سازند تا گردشگران بتوانند با خرید آن ها یادگاری از شهر و کشوری که به آن سفر کردند با خود همراه ببرند.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

9 ) زیورآلات

زیورآلات در جنس های گوناگون طلا، نقره، تیتانیوم و ... در انواع و اقسام مدل ها در ترکیه به فروش می رسد، دست بند، پا بند، گردنبند، گل سینه و ... را می توانید در رنگ ها و طرح های زیبا از شهرهای مختلف ترکیه تهیه نمایید.

اما انگشترهایی که سنگ های خاص دارند و گل سینه های ظریف و زیبا از زیورآلات ویژه ی این کشور هستند.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

10 ) قلیان و پیپ

قلیان در کشورهای خاورمیانه و آسیای غربی طرفداران زیادی دارد و هر کشور با توجه به آداب و رسومش طرح هایی را روی شیشه های قلیان درج می کند، اگر علاقمند به خرید قلیان هستید از ترکیه هم می توانید قلیان های زیبایی را تهیه نمایید.

پیشنهاد می کنیم اگر حمل و نقل قلیان برای شما دشوار است و علاقمند هستید که آن ها را بخرید، اندازه های کوچک آن که جنبه ی تزئینی دارند را تهیه نمایید تا در حمل و نقل دچار مشکلی نشوید.

انواع و اقسام پیپ ها در طرح و رنگ های مختلف هم در طرکیه طراحی می شوند و به فروش می رسند که می توانند برای سوغات برای علاقمندان بسیار خوب باشند.

بهترین سوغات ترکیه
بهترین سوغات ترکیه

سخن آخر

چه شهر از ترکیه را برای سفر ترجیح می دهید؟

علاقمند هستید از چه جایی در ترکیه دیدن کنیم؟

اگر مکان خاصی را در نظر دارید می توانید پیشنهاداتتان را از طریق قسمت دیدگاه ها و یا از ظریق این لینک با ما در میان بگذارید. لنز دوربین کارناوال همیشه به سوی سوژه ی شماست.

منتظر نظر و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

زمانی موفق خواهی شد که شوقت به موفقیت، بیشتر از تَرست از شکست باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟

3 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

فرزاد

واقعا دستمریزاد.خیلی نکات آموزنده ای اشاره فرمودید.بسیار سپاسگزارم

انتشار:15 خرداد 1397

آیا این دیدگاه مفید بود؟

فرداد

با سلام اگر چه من از شهر خبر خیلی استفاده میکنم و معمولا اخبار درست و دست اول میگیرم.لیکن با این گزارش به شدت مخالف و متعجبم. اکنون بر عالم و ادم روشن شده کشور ترکیه در تمام نقاط دنیا بر خلاف سیاست و منافع ملی ایران فعالیت میکند بیشتر تور ها تمایلی به سفر به این کشور ندارند این گزارش این خانم چه محلی از اعراب دارد نمیدانم؟!!! متاسفانه بعضی از خبرنگا ران انگار درک درستی از منافع ملی ندارند.

انتشار:23 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

کامیار

خیلی مطلب جالب و خوبی بود، مرسی از سایت خوبتون خسته نباشید...

انتشار:23 آبان 1395

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.