karnaval.ir

پریوش سارانی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

22 اسفند 1400

به روز رسانی

02 فروردین 1401

تهران، شهری با قدمتی حدودا 5000 ساله 236 سال است که عنوان پایتخت ایران را یدک می‌کشد. در کلان‌شهر تهران جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که در این مقاله تعدادی از تفریحات رایگان تهران را به شما معرفی کرده‌ایم. لیست تفریحات رایگان تهران که در این مطلب به آن پرداخته‌ شده شامل محوطه و در برخی موارد جاذبه‌های تاریخی است؛ توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، بازدید از محوطه رایگان بوده و برای استفاده از تفریحات باید هزینه بپردازید، به عبارتی دیگر برای بازدید از محوطه این جاذبه‌ها نیازی به پرداخت ورودی نیست. آشنایی با تفریحات رایگان تهران این امکان را به شما می‌دهد تا با مکان‌های معروف و دیدنی تهران که حرفی برای گفتن دارند بیشتر از قبل آشنا شوید. اگر شما نیز از خوشگذرانی در شهر تهران به دلیل قیمت‌های سرسام‌آور تفریحات آن دست کشیده‌اید واجب است ما را در این مطلب همراهی کنید!

 

تهران

miladtower.tehran.ir

بازار بزرگ

حتما با خود می‌گویید بازدید از بازار ملزم به خرید کردن است که به هیچ‌وجه در دسته تفریحات رایگان قرار نمی‌گیرد! اما باید به شما بگوییم که بخش عمده‌ای از افراد حاضر در بازار تهران، تنها برای تماشای مغازه‌ها و اجناسشان، بازدید از نحوه ساخت و بخش‌بندی‌های قدمتی این بازار و قرار گرفتن در دل فرهنگ ایرانی به این مکان می‌آیند. پیشینه بازار بزرگ حدود دوران صفویه تخمین زده شده و برخی از بخش‌ها در دوران قاجار به آن افزوده شده است. پس با چرخ زدن در راسته‌ها و تیمچه‌های این بازار، در یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین سازه‌های ایرانی قرار گرفته‌اید. ضمنا این را بدانید، در صورتی که از بازار تهران برای خود خرید کنید، مطمئنا یکی از پایین‌ترین مبالغ ممکن در شهر تهران را پرداخت کرده‌اید.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

برج آزادی

برج آزادی از مشهورترین نمادها و قدیمی‌ترین آن‌ها است. در سال 1345، طراحی معماری جوان و زبردست به نام حسین امانت، در مسابقه نمادِ شناساییِ شهرِ تهران برنده شد و عملیات ساختش از سال 1348 تا 1350 به طول انجامید. بخش فوقانی برج دارای دو طبقه است و در فضای زیرین برج آزادی مجموعه‌ای متشکل از سالن‌های نمایش، کتابخانه و نگارخانه قرار دارد. ارتفاع برج آزادی از سطح زمین به 45 متر می‌رسد. با تماشای قسمت‌ها متفاوت این برج از نمای بیرونی و طراحی محیط اطرافش گرفته تا نقوش به‌کارگرفته شده در فضای داخلی، متوجه می‌شویم که هریک تلفیقی از معماری کهن ایرانی با شیوه‌های مدرن معماری را به تصویر کشیده‌اند. 

میدان و برج آزادی تهران

Lynn CHEN

برج آزادی تهران

rasoul safizadeh

پارک ملت

در میان پارک‌های متعدد موجود در شمال شهر تهران، پارک ملت از شهرتی ویژه برخوردار است. یکی از دلایل این شهرت قرارگیری این پارک در کنار خیابان پرتردد و محبوب ولیعصر و دیگری جذابیت خود پارک و امکانات اطرافش است. مجموعه سینما گالری ملت، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، باشگاه ورزشی انقلاب و اتوبان نیایش همگی در نزدیکی بوستان ملت قرار گرفته‌اند. پیاده‌روی و انجام تمرینات ورزشی خود را در پارک ملت انجام دهید تا با مشاهده فضای دل‌چسب پارک و آب‌وهوایی که از اکثر نقاط پایتخت اوضاع بهتری دارد لذت ببرید. یا در خیابان ولیعصر قدم زنان بگردید و آثار هنری موجود را بررسی کنید. اگر پس از غروب آفتاب وارد پارک ملت شوید، نورپردازی‌هایی جالب و رنگارنگ در این ناحیه مشاهده خواهید کرد.

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

تئاتر شهر

نمایش تئاتر از دیرباز در ایران به اشکال مختلفی مانند تعزیه و سیاه‌بازی رواج داشته است و هم اکنون بزرگ‌ترین سالن تئاتر شهر ایران، با نام تئاتر شهر در قلب پایتخت جای گرفته است. ساخت تئاتر شهر از سال 1346 تا 1351 به طول انجامید، و هم اکنون میزبان تئاترهای هنرمندان سرشناس سراسر کشور است. ساختمان زیبای تئاتر شهر که در ساخت آن از برج طغرل الهام گرفته شده، در فهرست میراث فرهنگی کشورمان قرار دارد. قرارگیری این سالن در کنار پارک سرشناس دانشجو موجب بیشتر دیده شدن این مجموعه شده است.. اگر روزی گذرتان به چهارراه ولیعصر افتاد، دیداری هم از این میراث فرهنگی با ارزش کشورمان داشته باشید و در کنارش از فضای پارک نیز بهره ببرید.

تئاتر شهر تهران

Komeil Naqavi

تئاتر شهر تهران

دریاچه چیتگر

امروزه دریاچه وسیع و مصنوعی چیتگر نه تنها یکی از مکان های دیدنی تهران محسوب می‌شود، بلکه عنوان بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور را هم از آن خود کرده است. این مجموعه تفریحی با وسعت 250 هکتار که 130 هکتار آن به خود دریاچه اختصاص دارد، در غرب تهران و منطقه 22 شهری قرار دارد. یکی از بخش‌های منحصربه‌فرد و متفاوت این دریاچه، ساحل سنگی چیتگر است. در این ساحل، بر خلاف سایر بخش‌ها نه تنها از پشت نرده دریاچه را نمی‌بینید، بلکه می‌توانید تا نزدیکی آب پیش بروید و اگر هم دل‌تان خواست قدری آب‌بازی کنید. اگر اهل عکاسی باشید، شنیدن نام دریاچه به قدری جذاب است که بخواهید در اولین فرصت ممکن برای عکاسی در کنارش برنامه‌ریزی کنید.

دریاچه چیتگر تهران

بوستان جمشیدیه یکی از پارک‌های مشهور تهران است که با مساحتی حدود 10 هکتار در شمال این شهر قرار دارد. این بوستان از شمال با کوه کُلَک‌چال و از جنوب با باغی به نام دولو همسایه است، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌چال محدود می‌شود. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، بوستان جمشیدیه پس از پارک ملت دومین پارکی است که مردم تهران، به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کنند و آن را از جاذبه‌های برتر شهرشان می‌دانند. یکی از دلایلی که این بوستان را به تفرجگاهی پرطرفدار تبدیل کرده، این است که همه اقشار جامعه و از هر گروه سنی می‌توانند در آن فرصتی برای خوشگذرانی بیابند و لحظاتی شیرین را برای خود خلق کنند.

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

Yashar Jafari

سر در باغ ملی

در میان خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران، خیابان امام خمینی حال‌وهوای ویژه‌ای دارد. این خیابان شاید همیشه پر همهمه و ترافیک باشد؛ اما بنیادی‌ترین سازه‌ها را در خود جای داده است و به قولی می‌توان آن را قلب پایتخت دانست. سردر باغ ملی یکی از بناهای موجود در این خیابان است که پیش از ساخته شدن برج آزادی به عنوان نماد این کلانشهر شناخته می‌شد و امروزه جاذبه‌ای خیره کننده به شمار می‌رود. جالب آنکه بدانید فیلم‌هایی مانند مدار صفر درجه که داستانش در زمان رضاخان رخ می‌دهد، در جوار این سردر ساخته شده است.

سر در باغ ملی

Ali Ebrahimi

خانه تیمورتاش

عمارت تیمورتاش که امروز آن ‌را با نام موزه دانشگاه جنگ نیز می‌شناسند بنایی متعلق به اواخر دوره قاجار است که در میدان حر تهران و داخل دانشگاه جنگ قرار دارد. این بنا در ابتدا محل سکونت عبدالحسین خان تیمورتاش، یکی از افراد قدرتمند دربار پهلوی اول بود. پس از قتل وی در سال 1312 شمسی خانه و اموال وی مصادره شد و سرانجام خانه‌ای که تیمورتاش روزگاری در آن زندگی می‌کرد این بار و در سال 95 به عنوان موزه جنگ تهران میزبان مهمانان خود شد.

خانه موزه تیمورتاش

Parivash Sarani | Karnaval

خانه موزه تیمورتاش

Parivash Sarani | Karnaval

آرامستان ظهیرالدوله

آرامستان ظهیرالدوله تهران در یکی از فرعی‌های خیابان دربند واقع شده است که بسیاری از افراد مشهور در عرصه‌های مختلف در آن دفن شده‌اند، از موسیقی‌دان‌ها و شاعران و خواننده‌ها گرفته تا سیاست‌مداران ایرانی که همگی‌شان در این قبرستان به صورت ابدی سکونت گزیده‌اند. این محل سرگذشت پر فرازونشیبی داشته و همچنان هم با آن درگیر است! با این حال این مسئله چیزی از ارزش و اهمیت آن نمی‌کاهد. با وجود تمامی این تفاسیر، هر ایرانی حداقل یک‌بار باید این مکان را ببیند.

آرامستان ظهیرالدوله

Ehsan Rasouli

آرامستان ظهیرالدوله

@roxanne_afsar

باغ کتاب

باغ کتاب، مرکزی فرهنگی و چند منظوره است که بین سال های 1386 تا 1396 با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کشور ساخته شد. مجموعه ای که به عنوان بزرگترین مجموعه کتاب و سرگرمی کشور شناخته می‌شود و با 65 هزار مترمربع زیربنا و 110 هزار مترمربع وسعت، فضای خوبی برای دورهم بودن خانواده‌ها، کتاب‌خوانی و خرید ایجاد کرده است. شما در باغ کتاب در 3 طبقه می‌توانید به فضاهای مختلف نمایشگاهی، فروشگاهی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی دسترسی پیدا کنید و از اوقات فراغتتان در اینجا لذت ببرید.

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

جمعه بازار پروانه

روزهای جمعه در مجموعه باغ هنر بازاری جذاب برپا می‌شود که به جمعه بازار پروانه (جمعه بازار پارکینگ پروانه سابق) شهرت دارد. در این بازار می‌توانید هر چیزی که فکرش را می‌کنید بیابید. بازار پروانه را بیشتر به واسطه اجناس عتیقه و آنتیکش می‌شناسند؛ پس اگر هوس غرق شدن در نوستالژی‌های‌تان را کرده‌اید، می‌خواهید تیله‌های کودکی‌تان را ببینید، چرخ خیاطی‌های کهنه را تماشا کنید و یا هوس داشتن یک دست چینی گل سرخی قدیمی دارید پارکینگ پروانه بهترین جا برای شماست.

جمعه بازار پارکینگ پروانه

Parivash Sarani | Karnaval

جمعه بازار پارکینگ پروانه

Parivash Sarani | Karnaval

کاروانسرای خانات

در بافت قدیمی شهر تهران کاروانسرایی کهن قرار دارد که در گذشته میزبان بازرگانان و مسافران بوده است و یکی از بزرگترین کاروانسراهای درون شهری تهران شمرده می‌شد. می‌گویند کاروانسرای خانات بیش از یک قرن پیش و در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار در جنوب چهار راه مولوی و در خیابان صاحب جمع امروزی ساخته شد. جالب است بدانید که به این بنا سرای روغنی‌ها نیز می‌گفتند چرا که در روزگاران قدیم محل خرید و فروش روغن بود. همچنین به حجره، خان می‌گفتند که این کاروانسرا با داشتن 52 حجره به کاروانسرای خانات معروف شد.

کاروانسرای خانات تهران

Amirhosein Njvaeian

کاروانسرای خانات تهران

آبشار سنگان

در 20 کیلومتری شمال ‌غرب تهران و در مسیر جاده کن - سولقان، به روستایی کوهستانی به نام سنگان می‌رسیم که آبشار سنگان را از میان آبشارهای ایران در دل خود جای داده است. سنگان، مرتفع‌ترین آبشار تهران با ارتفاعی حدود ۲۵۷۵ متر از سطح دریا که در دامنه‌های قله پهنه‌حصار روستای سنگان قرار گرفته است و مقصدی خوش آب‌وهوا برای یک روز تعطیل برای پایتخت‌نشینان و دوست‌داران طبیعت خواهد بود. آب این آبشار از ارتفاع 30 متری به پایین می‌ریزد و پس از عبور از باغ‌های روستا به رودخانه کن می‌پیوندد.

آبشار سنگان

آبشار سنگان

Mohammad Palizvan

بام تهران

بام تهران معروف‌ترین بخش مجموعه تفریحی منطقه توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. این جاذبه به خاطر دید فوق‌العاده زیبایی که از پایتخت به شما می‌دهد و برای آب‌وهوای خوش و محیط دل‌چسب آن بسیار محبوب شده است. مکانی که دورتادور آن صندلی‌های مختلفی چیده شده و شادی و همهمه مردم، فضای دل‌نشینی به آن داده است. البته رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز در بام تهران دیده می‌شود که گردش شما در بام تهران را کامل می‌کند. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و غیره می‌تواند گردش شما در بام تهران را هیجان‌انگیزتر کند. در کنار آن اینجا می‌توانید در روزهایی غیر از روزهای تعطیل که بام بسیار شلوغ است از سکوت فضا لذت ببرید و اندکی با خود خلوت کنید.

نمای تهران از بام تهران

پارک جنگلی چیتگر

یکی از تفرجگاه‌های قدیمی غرب تهران پارک جنگلی چیتگر است که در سال 1342، دوره پهلوی دوم، ساخته شد. این پارک از شمال به زمین‌های چیتگر، از جنوب به آزادراه تهران-کرج از غرب به شهرک سروآزاد و پیکان‌شهر و از شرق به منطقهٔ خرگوش‌دره محدود می‌شود. امکانات مناسب بوستان چیتگر، آب‌وهوای مطبوعش، مسیر زیبای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پیست سوارکاری، محوطه اختصاصی بانوان و دیگر ویژگی‌ها، پارک چیتگر را به مقصدی پرطرفدار در شهر تهران تبدیل کرده است.

پارک جنگلی چیتگر تهران

Shayan Mehrabi

پارک جنگلی چیتگر تهران

Shayan Mehrabi

پل طبیعت عنوان یک پل سه طبقه در منطقه عباس آباد تهران است که بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار گرفته و تنها به عابران پیاده اختصاص دارد. این پل یک راه ارتباطی میان پارک‌های طالقانی و آب و آتش فراهم می‌آورد و این دو پارک شاخص پایتخت را به هم متصل می‌کند. نورپردازی خاص و ویژگی‌های منحصربهفرد این پل، بسیاری از افراد را به ویژه در شب به سوی خود می‌کشاند و لحظاتی رویایی را در قلب شهر تهران برایشان رقم می‌زند. این سازه با طول 300 متر در ارتفاع 40 متری از سطح زمین ساخته شده است و امکان تماشای چشم‌اندازی زیبا از تهران را به شما می‌دهد.

پل طبیعت

درکه تهران

تهران شاید در نگاه اول شهری آلوده و پر از ساختمان‌های بلند و سیمانی به نظر برسد؛ اما در نقاط مختلف این شهر مکان‌های تفریحی وجود دارد که برای لحظاتی نشاط و طراوت را به زندگی باز می‌گردانند. یکی از این مکان‌های محبوب برای گردش، پیاده‌روی و کوه‌نوردی، درکه است. این تفرجگاه قدیمی در غربی‌ترین کوهپایه شمال تهران واقع شده است و یکی از ییلاقات قدیمی و زیبای شمیرانات محسوب می‌شود. این مکان دیدنی به خاطر طبیعت زیبا، آب‌وهوای دلپذیر، کوچه باغ‌های باصفا، آلوهای ترش و شیرین، آب انار و رستوران‌های سنتی خود مشهور شده است.

درکه تهران

شکم گردی درکه تهران

دربند تهران

منطقه‌ای که امروزه به عنوان دربند بین تهرانی‌ها و گردشگران شهرت دارد، در واقع یکی از محله‌های قدیمی پایتخت در شمال این شهر محسوب می‌شود و بخشی از ناحیه شمیرانات تهران به حساب می‌آید. محله‌ای که جایگاه خاصی بین اهالی تهران برای تفریح و خوشگذرانی دارد و در نظرسنجی‌های مختلف، اولین گزینه پیشنهادی مردم برای پذیرایی از میهمانان خارجی و شهرستانی، در پایتخت محسوب می‌شود.

دربند تهران

iman-ghasemzadeh

حال و هوای دربند تهران

بازار تجریش

بازار سرپوشیده تجریش یکی از معروف‌ترین بازارهای قدیمی تهران است که خرید و گشت‌وگذار در آن طرفداران بسیاری دارد و خیلی‌ها از نقاط مختلف شهر، حتی آن‌هایی که در آن‌سوی پایتخت زندگی می‌کنند به اینجا می‌آیند تا گشتی در این بازار رنگارنگ بزنند. این بازار که در منطقه شمیرانات تهران واقع شده است و از جاهای گردشگری تهران محسوب می‌شود، از یک سمت به تکیه مشهور تجریش و امامزاده صالح و از سوی دیگر به میدان قدس و میدان تجریش راه دارد و دو محله قدیمی سرپل و تجریش را به هم می‌رساند.

بازار گردی در تجریش

بازار تجریش

خیابان ولیعصر 

یکی از زیباترین خیابان‌های ایران را می‌توان در قلب شهر تهران دید؛ خیابان ولیعصر که با 17.9 کیلومتر طول، عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه را در دست دارد و میدان راه آهن در جنوب پایتخت را به میدان تجریش در شمال آن متصل می‌کند. از این خیابان دیدنی و مهم پایتخت با عنوان بلندترین خیابان درختکاری شده تهران نیز یاد می‌شود و درخت‌های چنار کهن آن جذابیت اصلی ولیعصر به شمار می‌روند. خیابانی که سطح‌های مختلف زندگی از پایین تا متوسط و سطح بالا و لوکس را می‌توان در آن تماشا کرد و نمونه کاملی از زندگی شهری در تهران را پیش روی‌تان می‌گذارد. خیابان ولیعصر یکی از شریان‌های اصلی پایتخت است و دسترسی به بسیاری از نقاط مهم تجاری، اداری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری را در تهران ممکن می‌کند.

خیابان ولیعصر

پله های خیابان ولیعصر

Hossein Afkhami | Tehran News Agancy

امامزاده داوود

احتمالا بارها نام امامزاده داوود در تهران را شنیده‌اید. آستان مقدس این امامزاده در شمال‌غرب و بخش کن استان تهران قرار گرفته است و یکی از مکان محبوب زیارتی و سیاحتی مردم این شهر محسوب می‌شود. مسیر رسیدن به امامزاده بسیار باصفاست؛ در طول این مسیر تعداد زیادی سفره‌خانه، رستوران‌های بین راهی و سایر امکانات قرار گرفته است که می‌تواند برای شما یک سفر نیم روزی سیاحتی و زیارتی را در پایتخت رقم بزند.

میدان آزادی

میدان آزادی از شاخص ترین جاذبه های شهر تهران به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران بسیاری را برای قدم زدن و تماشای برج آزادی به سوی خود می‌کشاند. این میدان بیضی شکل به همراه برج آزادی در زمان حکومت پهلوی و به مناسبت جشن‌های 2500 ساله در سال 1350 ساخته شد. جاذبه‌های این میدان تنها به برج آزادی ختم نمی‌شود؛ خانه فرهنگ ایرانسرا نیز یکی دیگر از دیدنی‌های میدان آزادی به حساب می‌آید. خانه فرهنگ ایرانسرا بیش از 20 غرفه را در خود جای داده است که بر روی عرضه، آموزش و نمایش هنرهای ملی ایران تمرکز دارند.

میدان آزادی تهران

امامزاده صالح

امامزاده صالح نام زیارتگاهی در حوالی میدان تجریش است که مزار یکی از پسران امام موسی کاظم و برادران امام هشتم شیعیان را در خود دارد. این محل از دیرباز مورد احترام تهرانی‌ها و به طور کلی ایرانیان بوده و از اهمیت مذهبی خاصی برخوردار است. فضاسازی جالب توجه این امامزاده باعث شده تا هر کسی به سوی آن جذب شود و برای دقایقی آرامش را به دور از هیاهوی میدان تجریش در این امامزاده تجربه کند.

امامزاده صالح

سخن آخر

تفاوتی ندارد که شب را برای گشت‌وگذار در تهران برگزیدید یا روز، پیاده‌روی در خیابان‌ها و بازدید از موزه‌ها را دوست داشته باشید یا بازی و خوردن غذا، در بزرگ‌ترین شهر ایران بیکار نخواهید ماند. با هم تعدادی از پارک‌ها و مناطق دیدنی شهر تهران که می‌توانیم بدون پرداخت هزینه‌های گزاف از  آن‌ها دیدن کنیم را بررسی کردیم.

شما کدام یک از این موارد را برای تفریحی رایگان یا ارزان قیمت مناسب می‌دانید؟

از چند مورد از این فهرست دیدن کرده‌اید؟

جای کدام مرکز تفریحی پایتخت را در فهرست ما خالی یافتید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

قدم در راهی گذاشتم که در آغاز برایم مبهم بود، اما حالا جذاب است. انگیزه، امید و عشق موجب شد تا از سختی‌های این راه ترسی به خود راه ندهم، خستگی جسمم را با طراوت و شادابی روحم تسکین دهم و با قدرت بیشتر و

...

آیا این مطلب مفید بود؟

1 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

چرا دیدنی ها تهران رو همه رو معرفی نکردید شمس‌العماره.تله کابین .مسجد بزرگ تهران.سعد آباد .ووووووو

خخ

01 مهر 1402

پریوش سارانی

با سلام

دوست گرامی اگر در عنوان مطلب دقت کنید به تفریحات رایگان تهران پرداختیم که برای بازدید از آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارید. شمس العماره، کاخ سعدآباد و تله کابین از تفریحاتی است که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

21 شهریور 1401

انتشار:17 شهریور 1401

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.