karnaval.ir

کارناوال

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

17 بهمن 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

فصل ها یکی پس از دیگری می آیند و هر کدام شان با پهن کردن بساط خود در زمین چهره خاصی به آن می دهند. بهار با جوانه ها و شکوفه هایش لباسی نو بر تن زمین می نشاند و همه چیز را تازه می کند. تابستان با گرمای هوا و سرسبزی شناخته می شود. پاییز با برگ های رنگین تن زمین را می پوشاند و زمستان با تن پوش سپید و دلبرانه برف شادمانی را با خود می آورد.

فصل آخر سال در کودکانه های هر کس جایگاهی خاص دارد؛ خاطره های شیرین برف بازی و رقص دانه های برف در هوا یکی از چیزهایی است که از ذهن پاک نمی شود و در ذهن هر کسی می ماند. دیدن چهره شهرها به هنگام بارش برف یکی از لذت هایی ست که زمستان با خود می آورد و البته شامل دردسرهایی نیز می شود. امروز قصد داریم نگاهی به حال و هوای زمستانی مسکو، پایتخت روسیه بیندازیم که این روزها با شدیدترین بارش برف در 100 سال اخیر روسیه دست و پنجه نرم می کند و خسارت هایی جدی را متحمل شده است.

بیش از نیمی از بارش متوسط ماهانه ثبت شده در این شهر، تنها ظرف مدت 24 ساعت بر روی زمین نشست و شهروندان در ساعات آغازین صبح روز 4 فوریه 2018 با 43 سانتی متر برف رو به رو شدند. گزارش ها حاکی از مرگ یک نفر در این روزهای مسکو است و خبرها از زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان حکایت دارند. مسوولان اعلام کرده اند که 1.2 میلیون مترمکعب برف جمع آوری شده است.

این بارش، عکاسان را نیز دست به کار کرده تا به گوشه و کنار شهر بروند و لحظاتی از زمستان پر دردسر مسکو را به ثبت برسانند. با کارناوال همراه باشید تا به تماشای تعدادی از این تصاویر ثبت شده بنشینیم...

روزهای برفی مسکو

1- در حوالی کلیسا

بنایی که در تصویر می بینید کلیسای کولومنسکویه (Kolomenskoye) است که یکی از جاذبه های جهانی مسکو محسوب می شود.

کلیسای کولومنسکویه

2- شادمانی های دختر و پدر

برف مسکو

3- تلاش برای پاکسازی زمین از برف

 

بارس برف در روسیه

میدان سرخ مسکو

5- گوشه ای دیگر از میدان سرخ

در تصویر مجسمه یادبود مینین و پاژارسکی (Monument to Minin and Pozharsky) را می بینید که دو تن از رهبران نظامی دفاع از روسیه در حمله لهستان در سال ۱۶۱۲ بودند و در بدترین شرایط خطر متجاوزان را دفع کردند.

میدان سرخ

6- بخش مرکزی مسکو

برف مسکو

7- باغ الکساندر

باغ الکساندر (Alexander Gardens) یکی از تماشایی ترین دیدنی های مسکو است و با گل‌های رنگارنگ و چشم‌اندازی فوق العاده از کاخ کرملین فضایی متفاوت را در خود دارد.

باغ الکساندر

8- برف بر تن شاعر قزاق

این تندیس به ابی یا ابای (ابراهیم) کونانبایف (Abai Qunanbaiuly) تعلق دارد که یک شاعر، آهنگساز و فیلسوف اهل قزاقستان بود.

برف روسیه

9- زمین پینگ پنگ

زمین پینگ پنگ

10- پارکینگی در مسکو

بارش برف در مسکو

11- حضور گردشگران در روزهای برفی

این تصویر در میدان سرخ به ثبت رسیده است و در پس زمینه آن نمایی از کلیسای جامع سنت باسیل (St. Basil's Cathedral) را می بینید.

کلیسای سنت باسیل

12- از دردسرهای برف 

کلیسای سنت باسیل

13- گم شده در برف

برف مسکو

14- اسکی در برف

اسکی در برف مسکو

15- حال و روز فرودگاه

این تصویر از فرودگاه بین‌المللی ونوکووا (Vnukovo International Airport) به ثبت رسیده است.

فرودگاه مسکو

16- گردشگرانی که از ثبت تصویر دست بر نمی دارند

گردشگران در مسکو

17- به این بچه بیشتر از همه خوش می گذرد

برف روسیه

18- تلاش ها برای برف روبی ادامه دارد

برف روبی مسکو

19- خوشگذرانی های زمستانی

بازی های زمستانی

20- خدمت رسانی وسایل حمل و نقل عمومی در برف

روزهای برفی مسکو

روزهای برفی مسکو

روزهای برفی مسکو

سخن آخر

با هم سفری زمستانی به مسکو داشتیم و شاهد روزهای برفی این شهر بودیم.

از دیدن این تصاویر لذت بردید؟

کدام یک را بیشتر دوست داشتید؟

منتظر دیدگاه های شما هستیم...

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.