karnaval.ir

مهسا محرابی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

16 فروردین 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

فرارسیدن  عید نوروز و تعطیلات آن فرصت خوبی را در اختیار همگان قرار می دهد تا به سفر بپردازند و تجربیاتی جدید را کسب کنند. هرکس مقصدی را انتخاب می کند؛ برخی این تعطیلات نسبتا طولانی را در خارج از کشور می گذرانند و برخی دیگر به گوشه و کنار سرزمینمان سری می زنند.

در این ایام، جاذبه های متعدد کشورمان مملو از جمعیت می گردند و پذیرای علاقه مندان خود می شوند. در این میان بازار بازدید از جاذبه های کهن تر که نشانه هایی از تاریخ شکوهمند ایران را در خود دارند، گرم تر می شود و بسیاری را روانه ی مناطق تاریخی ایران می کند. یکی از شاخص ترین نشانه های تمدن باستانی ایران که تصویری ماندگار را در ذهن همه جهانیان حک کرده است، پایتخت آیینی سلسله هخامنشی یا همان تخت جمشید می باشد. این بنای با شکوه، سالانه در ایام تعطیلات نوروز از گردشگران بسیاری میزبانی می کند و گوشه ای از تاریخ این سرزمین کهن را به نمایش در می آورد.

این سازه ی باستانی سرد و گرم روزگار را چشیده و استوار مانده و وقایع بسیاری را در قلب خود حفظ کرده است. هر یک از نقش ها و نگاره های آن از فرهنگ دیرین این سرزمین سخن می گویند و تن پوشی از غرور را بر تن هر ایرانی می نشاند.

تخت جمشید، امسال نیز مانند سالیان رسم مهمان نوازی را به جای آورد و با آغوش باز پذیرای مهمانان خود شد. در ادامه تصاویری از این مهمان نوازی را برایتان به نمایش در می آوریم و شما را در لذت سفر به تخت جمشید در نوروز 96 سهیم می کنیم.

تمامی این تصاویر توسط عباس قادری به ثبت رسیده و در خبرگزاری ایرنا منتشر شده اند.

با کارناوال همراه باشید...

تخت جمشید در نوروز 96

1- مردمی که کیلومترها آمده اند تا از تخت جمشید دیدن کنند...

تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96

2- شلوغی مانعی برای لذت بردن از این همه شگفتی نیست

تخت جمشید

3- حضور و بازدید مردم از کاخ های تخت جمشید

تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96

4- گشت و گذار در این بنای 2500 حس و حال عجیبی دارد

تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96

5- هر یک از این سرستون ها، حرف ها از تاریخ دارند

تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96

6- مردمی که می خواهند رازهای تخت جمشید را کشف کنند

تخت جمشید در نوروز 96

7- مگر می شود به تخت جمشید رفت و از مقبره های اردشیر دوم و اردشیر سوم دیدن نکرد

تخت جمشید در نوروز 96
تخت جمشید در نوروز 96

8- و ای کاش با این آثار تاریخی کمی مهربان تر بودیم

تخت جمشید در نوروز 96

سخن آخر

آیا تا به حال از تخت جمشید دیدن کرده اید؟

نوروز امسال به تخت جمشید رفتید؟

وقتی از این بنای باستانی دیدنی می کردید، چه حس و حالی داشتید؟

نظرات و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که در دنیای گردشگری و سفر فعالیت کنم؛ برای کسی که در دبیرستان ریاضی و در دانشگاه آی‌تی خوانده کار و پیشه، خشک‌تر از این‌ها معنی می‌شود؛ اما اتفاقی‌تر از چیزی که فکرش را بکنم وارد دنیای سفر شدم.

...

آیا این مطلب مفید بود؟

2 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

آردا

وای بر مردمی که هنوز در توهم اند.

انتشار:20 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

بهروز فتح الهی سیس از سفره خانه سنتی اسیاب ابی سیس استان اذربایجانشرق

ممنون از ارسال تصاویرتان . تخت جمشید واقعا زیبا و از اعجوبه های تاریخ است هر کس توانایی داشه باشد و نرود عمرش بر باد است .

انتشار:20 فروردین 1396

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.