karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

24 تیر 1396

به روز رسانی

15 شهریور 1398

بی شک یکی از جذاب ترین فعالیت های ممکن که در روزهای طولانی تابستانی بتوانیم به سراغشان برویم و باعث شوند به نحوی جدید و مفید از اوقات فراغتمان استفاده کنیم، موزه گردی است. گشت و گذار در موزه های مختلف و سرک کشیدن میان مجموعه های تاریخی و منحصر به فرد نه تنها سرگرم کننده است بلکه به اطلاعاتمان درباره فرهنگ و تمدن کشورمان می افزاید و احساس غرور بی مانندی را در ما ایجاد می کند. خوشبختانه موزه های بسیاری در جای جای سرزمین ما وجود دارد که به جهت اطلاع رسانی ضعیف، اغلب ما از آن ها بی خبریم. این بی خبری به قدری است که تصوری نادرست در ذهنمان شکل بسته و گمان می کنیم در موزه های ایران خبری نیست. امروز همراه کارناوال باشید تا به سراغ یکی از مشهورترین موزه های پایتخت برویم و ببینیم این بار برای غافل گیر کردنمان چه در آستین خود دارد.

موزه سعدآباد، مجموعه ای وسیع، تاریخی و البته فرهنگی است که در شمال پایتخت قرار گرفته و درون خود 16 موزه مختلف و جذاب را جای داده است. یکی از جالب ترین موزه های این مجموعه، موزه اتومبیل های سلطنتی است که مجموعه ای از خاص ترین ماشین های دنیا را در خود جای داده اند. تمامی این اتومبیل ها در دوره پهلوی خریداری شده اند و از ارزشی بسیار برخوردار می باشند. 

رولز رویس فانتوم 5، یکی از لوکس ترین ماشین های کلاسیک دنیاست که در طی سال های 1959–1968 میلادی تولید می شد و نمونه ای از آن را می توانید در موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد ببینید. طراحی منحصر به فرد، صندلی هایی از چرم بوفالو، جعبه دنده اتوماتیک، موتور 8 سیلندر،  شیشه های برقی، فرمان هیدرولیک، کولر و تزئینات بی نظیر چوبی درون آن از جمله چیزهایی است که در رولز رویس توجه را بسیار به خودشان جلب می کنند. از دیگر نکات قابل توجه این خودرو، نحوه ساخت آن بود که بسیار سنگین بوده و به گونه ای طراحی شده بود تا با حرکت آهسته در مکان های پرتردد، بسیار باشکوه و شاهانه به نظر برسد.

خوب است بدانید رولز رویس فانتوم 5 موجود در کاخ موزه سعد آباد روزگاری متعلق به اشرف پهلوی بوده است.

دوره تاریخی: پهلوی

سال ساخت: سال 1970 میلادی

محل نگهداری: موزه اتومبیل های سلطنتی، کاخ موزه سعدآباد

زمان بازدید: 9 تا 17 (در تعطیلات رسمی ساعت بازدید را کنترل کنید.)

آدرس کاخ موزه سعدآباد: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید کمال طاهری

رولز رویس فانتوم 5

رولز رویس فانتوم 5

رولز رویس فانتوم 5

در زیر عکسی از ورودی موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد می بینید:

موزه ماشین های سلطنتی

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.