karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

20 تیر 1397

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ورود به مقصد جدید و ناشناخته، همیشه ترس و هیجان خودش را دارد. دیگر شهر خودتان نیست که بدانید در کوچه و خیابان هایش چه خبر است، بهترین دیدنی ها در کدام نقطه از شهر قرار دارند و از همه مهم تر، بهترین راه دسترسی به هر یک چگونه است. همه این ها یک طرف، وقتی که تصمیم می گیرید درون شهرِ مقصدتان سفر کنید، اغلب حتا نمی دانید چه وسایل حمل و نقلی وجود دارد، هزینه هر یک چقدر است و چطور پرداخت می شود و اصلا کدام خط اتوبوس یا مترو را باید سوار شوید. اگر اهل سفر باشید، حتما دیده اید که هر شهر در این موارد، قوانین خودش را دارد. یک جا تنها پول نقد قبول می کند و جای دیگر تنها با داشتن بلیت الکترونیک می توانید هزینه ها را پرداخت کنید. تا زمانی که مردم شهر مقصد، همزبان شما هستند، دشواری خاصی پیش روی شما نیست؛ چرا که چند پرس و جوی کوتاه شما را به جواب می رساند. اوضاع زمانی پیچیده می شود که با کلان شهری ناشناخته طرفید و ذره ای هم از زبان مردمش سر در نمی آورید.

اما خونسردی‌تان را حفط کنید. کارناوال اینجاست تا با شما به روسیه و مسکو سفر کند، کنارتان بایستد و درباره وسایل حمل و نقل پایتخت توضیح دهد و به سادگی شما را برای استفاده از بهترین وسیله راهنمایی کند. اگر در تازه ترین ماجراجویی خود، مسکو گردی را گنجانده اید، با ما باشید تا اطلاعات قابل توجه و دقیقی درباره هزینه ها، مسیرها و انواع روش های پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی مسکو به دست آورید.

حمل و نقل عمومی مسکو

آشنایی با حمل و نقل عمومی مسکو

مسکو کلانشهری وسیع با مساحتی در حدود 2,511 کیلومتر مربع است که از حمل و نقلی متنوع و کارآمد برخوردار است. خطوط مترو، تراموا، انواعی از اتوبوس ها، منوریل، تاکسی و حتا کشتی از جمله چیزهایی هستند که گشت و گذار شما در مسکو را آسان می کنند. در مجموع شهر مسکو 9 پایانه ریلی، 2 ایستگاه قایق، بیش از 6 هزار اتوبوس و 260 واگن مترو دارد. در ادامه به سراغ تک تک وسایل حمل و نقل می رویم، هزینه هایشان را بررسی می کنیم و خواهیم دید نحوه دسترسی به هر یک چگونه است. 

ورود به صفحه اختصاصی هزینه های سفر به مسکو

بلیت های شهر مسکو 

در شهر مسکو انواعی از بلیت های الکترونیکی به چشم می خورد که هر یک هزینه و البته مزایای متفاوتی دارد که در این جا با هر یک از آن ها آشنا می شویم:

1- ترویکا | پرکاربردترین بلیت الکترونیک مسکو

شهر مسکو برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی اش، بلیتی الکترونیک با نام ترویکا (Troika) در اختیار دارد که برای آسایش و راحتی شهروندان و گردشگران ارایه شده است. ترویکا کارتی آبی رنگ است که بر روی آن سه اسب به چشم می خورد. این کارت ها به شما اجازه می دهند تا هزینه تمام وسایل حمل و نقل مسکو را پرداخت کنید. 

محل تهیه: برای تهیه ترویکا به دفاتر فروش بلیت، ایستگاه های مترو، ماشین های خودکار فروش بلیت و ... بروید. برای پیدا کردن محل های فروش و شارژ ترویکا می توانید اینجا را ببینید. 

هزینه خرید: برای خرید کارت های ترویکا کافی است هزینه ای برابر با 50 روبل روسیه (31,950 تومان) بپردازید. با این هزینه کارت اصلی را دریافت می کنید و در ادامه برای استفاده، می توانید تا سقف 3,000 روبل روسیه (1,917,000 تومان)  آن را شارژ کنید.

نکات و مزایا:

  • هر کارت ترویکا تنها برای یک نفر معتبر است.
  • در باجه های فروش بلیت مترو، می توانید کارت ترویکا را با پول نقد و کارت اعتباری شارژ کنید.
  • توجه داشته باشید که دستگاه های فروش بلیت، تنها پول نقد قبول می کنند. 
  • از مزایای ترویکا، می توان به پرداخت هزینه ای کمتر برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد. همچنین می توانید این کارت ها را در پایان سفر پس بدهید و 50 روبل اولیه خود را دریافت کنید. برای این کار باید به مرکز خدمات مترو در خیابان 1905 گودا (1905 Goda street) یا استرایا باسمانایا (Staraya Basmannaya) بروید. البته توجه داشته باشید که تنها 50 روبل اولیه را به شما بر می گردانند و در صورتی که ترویکا شما هنوز شارژ داشته باشد، هزینه آن برگردانده نمی شود. 
  • از دیگر مزایای ترویکا آن است که مختص به حمل و نقل عمومی نیست و می توانید از این کارت در بسیاری از مراکز فرهنگی مسکو مانند نگارخانه ترتیاکوف (Tretyakov Art Gallery) و بخش موزه لوناریوم در آسمان نمای مسکو (Lunarium) استفاده کنید. همچنین اگر در زمستان به مسکو رفته باشید، با ترویکا می توانید هزینه پیست اسکیت در پارک گورکی را بپردازید.
  • در صورتی که پس از ورود به متروی مسکو بلیت و یا کارتی برای ارایه نداشته باشید، جریمه ای برابر با 1,000 روبل روسیه (639,000 تومان) از شما دریافت می شود. 
  • کارت های ترویکا اعتباری 5 ساله دارند. 

کارت تریوکا مسکو

 2- کارت سفر متحد | Unified Travelcard

این کارت ها رنگ قرمزی دارند و از آن ها می توانید برای تمام وسایل نقلیه مانند مترو، اتوبوس، تراموا و ... استفاده کنید. تفاوت این کارت ها با ترویکا آن است که برای سفرهای مختلف و با هزینه های متفاوت به فروش گذاشته می شوند. استفاده از این کارت ها به نسبت ترویکا به صرفه تر و مناسب گردشگران است. 

کارت سفر متحد

هزینه

اعتبار

1 سفره

55 روبل روسیه (35,145 تومان)

5 روز

2 سفره

110 روبل روسیه (70,290 تومان)

5 روز

5 سفره

150 روبل روسیه (95,850 تومان)

90 روز

11 سفره

300 روبل روسیه (191,700 تومان)

90 روز

20 سفره

500 روبل روسیه (319,500 تومان)

90 روز

علاوه بر این کارت ها، به تازگی متروی مسکو، دستبندهای قرمز رنگی را تولید کرده است که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. این دستبندها که همان کارت متحد هستند، مانند ساعت به دور دست بسته می شوند و می توان از آن ها به عنوان کارت مترو، اتوبوس، تراموا و ... استفاده کرد. این دستبندها در مجموع دو نوع 20 و 40 سفره دارند:

  • هزینه دستبندهای 20 سفره: 897 روبل روسیه (573,183 تومان) ؛ هزینه دستبند: 150 روبل + 747 روبل اعتبار
  • هزینه دستبندهای 40 سفره: 1,644 روبل روسیه (1,050,516 تومان) ؛ هزینه دستبند: 150 روبل + 1494 روبل اعتبار

کارت سفر متحد

کارت سفر متحد

3- کارت 90 دقیقه ای | 90Minute ticket

همان طور که از روی نام این کارت ها می توان حدس زد تنها 90 دقیقه اعتبار دارند و اغلب به کار گردشگران می آیند. کارت های 90 دقیقه ای انواع 1 سفره تا 60 سفره دارند و بر همین اساس قیمت متفاوتی دارند. این کارت ها را با عدد 90 و رنگ سبز پسته ای می توانید تشخیص دهید. کارت های 90 دقیقه ای برای یک مترو سواری و در ادامه برای سوار شدن تراموا، اتوبوس و ... قابل استفاده اند. 

هزینه: بین 50 روبل روسیه (31,950 تومان) تا 2,650 روبل روسیه (1,693,350 تومان)

کارت 90 دقیقه ای

4- کارت تات | TAT

کارت های تات را از روی رنگ نارنجی و زردشان می توانید تشخیص دهید. این کارت ها بر خلاف دو کارت قبلی، برای تمام وسایل حمل و نقل نبوده و مخصوص اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی هستند. 

انواع کارت تات

هزینه

1 سفره

25 روبل روسیه (15,975 تومان)

4 سفره

100 روبل روسیه (63,900 تومان)

11 سفره

200 روبل روسیه (127,800 تومان)

20 سفره

350 روبل روسیه (223,650 تومان)

40 سفره

700 روبل روسیه (447,300 تومان)

60 سفره

750 روبل روسیه (479,250 تومان)

کارت تات

حمل و نقل عمومی مسکو

در این جا با مشخصات هر یک از وسایل حمل و نقل مسکو، هزینه های هر یک و امکانات آن ها آشنا می شویم:

1- متروی مسکو

متروی مسکو یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه های حمل و نقل درون شهری پایتخت روسیه محسوب می شود. هزینه متروها بسیار مناسب است و فرقی نمی کند که می خواهید میان چند ایستگاه جا به جا شوید و یا گردشی طولانی در مسکو داشته باشید، باز هم هزینه های نهایی مقتصدانه خواهند بود. ایستگاه های مترو را می توانید با علامت های قرمز M شناسایی کنید. درون ایستگاه ها، اطلاعات تابلوهای اعلانات را به هر دو زبان روسی و انگلیسی خواهید دید. همچنین هنگامی که سوار مترو شوید، می توانید نام ایستگاه بعد را به هر دو زبان انگلیسی و روسی بشنوید. علاوه بر این درون هر واگن نقشه ای از مسیر مترو به همراه زیرنویس انگلیسی خواهید دید. قسمت خوب ماجرا آن جاست که تمام قطارهای متروی مسکو به وای‌فای رایگان مجهزند، بنابراین می توانید مسیر و لوکیشن خود را نیز به صورت آنلاین کنترل کنید.

 متروی مسکو در مجموع به 16 خط متفاوت مجهز است که مسیرهای متفاوتی را طی می کنند. این ایستگاه ها عبارت اند از:

خط

رنگ

نام

1

قرمز

سوکولنیچیسکایا | Sokolnicheskaya

2

سبز تیره

زاموسکورتسکایا | Zamoskvoretskaya

3

آبی تیره

آرباتسکو-پوکروسفکایا | Arbatsko-Pokrovskaya

4

آبی روشن

فیلوفسکایا | Filyovskaya

5

قهوه ای

کلتزوایا | Koltsevaya

6

نارنجی

کالیوسکو-ریسکایا | Kaluzhsko-Rizhskaya

7

بنفش

تاگانسکو-کراسناپرسننسکایا | Tagansko-Krasnopresnenskaya

8

زرد

کالینینسکایا | Kalininskaya

ساعت کار: 5:30 تا 1:00 بامداد

ساعت کار متروی مسکو، روزانه از 5:30 تا 1 بامداد است. در ساعت 1 بامداد تمامی ورودی های ایستگاه های مترو بسته خواهند شد و آخرین سرویس مترو در این ساعت به حرکت می افتد. 

هزینه: بسته به نوع کارت، بین 36 روبل روسیه (23,004 تومان) تا 55 روبل روسیه (35,145 تومان)

انواع بلیت ها: ترویکا، کارت سفر متحد، کارت 90 دقیقه ای

وبسایت: اینجا کلیک کنید. 

نقشه مترو: برای دیدن نقشه متروی مسکو، اینجا کلیک کنید.

نکات:

  • ورود کودکان زیر 7 سال به متروی مسکو رایگان است.
  • ساعت اوج استفاده از متروی مسکو بین 8:00 تا 10:00 صبح و 18:00 تا 20:00 است.
  • توصیه می کنیم برای استفاده از مترو، نقشه های دو زبانه یا اپلیکشین های مسیریابی را داشته باشید. درباره این اپلیکیشن ها در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
  • در متروی مسکو نیز مانند متروی تهران، تنها به هنگام ورود کارت می زنید و پس از آن می توانید هر چقدر خواستید خط عوض کنید. 
  • در متروی مسکو نیز یک ایستگاه ممکن است محل تقاطع چند خط باشد، برای پیدا کردن ایستگاه مورد نظر، تابلوهای رنگی به خوبی شما را راهنمایی می کنند. کافیست آن ها را دنبال کنید. 
  • پس از پیدا کردن ایستگاه خط موردنظر، به تابلوهای روی دیوار و ایستگاه های بعد نگاهی بیندازید و از بودن در جهت درست اطمینان یابید.
  • هنگام حضور در مترو، مواظب وسایل ارزشمند خود باشید. جیب بری در ساعات شلوغ اتفاق رایجی است.
  • اگر می خواهید دیرهنگام از متروی مسکو استفاده کنید، سوار نزدیک ترین واگن به کابین راننده قطار شوید.
  • در تمام واگن های متروی مسکو، راه ارتباطی با راننده قطار وجود دارد.
  • فاصله حرکت متروهای مسکو از هم، بین 1 تا 2 دقیقه است.

متروی مسکو

نقشه متروی مسکو

دیدنی های متروی مسکو

حتا اگر علاقه ای به استفاده از مترو ندارید و ترجیح همیشگی شما تاکسی ها و یا گزینه های دیگر هستند باز هم به ایستگاه های منحصر به فرد متروی مسکو بروید و بازدید از معماری باشکوه و زیبای آن ها را از دست ندهید. جالب آن که بیش از 20 نوع سنگ ساختمانی مانند مرمر، عقیق قرمز، سنگ سماق، گرانیت، لابرادوریت، رودونیت و  ... در زیباسازی و ساخت ایستگاه های مترو به کار رفته است. به این ترتیب در هر ایستگاه با مجموعه ای از تندیس ها، حکاکی، نقاشی، موزاییک کاری و شیشه های رنگی را خواهید دید. 

از جمله زیباترین ایستگاه های مترو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامسامولسکایا (Komsomolskaya) در خط حلقه‌ای
  • ناواسلوبودسکیا (Novoslobodskaya) در خط حلقه‌ای
  • کیفسکایا (Kievskaya) تقاطع خط حلقه‌ای و خط 3
  • کراپوتکینسکایا (Kropotkinskaya) در خط 1، قرمز
  • آرباتسکایا (Arbatskaya) تقاطع خط 3 و خط 4
  • پلاسچاد ریوالیوتسی (Ploschad' Revolyutsii) در خط 3، آبی تیره
  • مایاکوفسکایا (Mayakovskaya) در خط 2، سبز تیره
  • کراسنای واروتا (Krasnye Vorota) در خط 1، قرمز

همچنین ایستگاه وارابی گوری (Vorob'evy gory) در خط یک، ایستگاه متفاوتی قلمداد می شود؛ چرا که بر روی پلی، روی رودخانه مسکو قرار دارد. می توانید از پشت دیوارهای شیشه ای و شفاف این ایستگاه، منظره ای زیبا از مسکو را تماشا کنید. 

اگر حوصله داشتید، سری هم به عمیق ترین ایستگاه مترو یعنی پارک ویکتوری (Victory Park) بزنید. این ایستگاه 84 متر عمق دارد و بلندترین پله برقی مسکو را با 126 متر ارتفاع در خودش جای داده است. 

در کنار ایستگاه های جذاب، باید بدانید قطارهای متفاوتی نیز در سیستم متروی مسکو وجود دارد. به طور مثال مترویی با نام متروی آبرنگی (Aquarelle Train) که مجموعه ای از آثار هنری و تابلوهای نقاشی را در خودش جای داده است. این مترو همه روزه در خط قرمز رفت و آمد می کند و اگر خوش شانس باشید می توانید دقایقی را درونش سپری کنید. 

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو

2- اتوبوس 

اتوبوس های مسکو بسیار متنوع و مختلف هستند؛ اما استفاده از آن ها برای گردشگران می تواند بسیار دشوار باشد چرا که اطلاعاتی چون شماره خطوط و مسیرها و نام ایستگاه ها، همگی به زبان و خط روسی ارایه شده اند. ساعت کاری اتوبوس های مسکو از 6 و 7 صبح آغاز می شود و تا نیمه شب ادامه دارد. البته اتوبوس هایی نیز مخصوص شب هستند که ساعت کاری آن ها از 1 بامداد تا 6 صبح است و هر نیم ساعت یک بار سرویس دارند. بسته به آن که هزینه را با ترویکا یا بلیت های اتوبوس پرداخت می کنید، قیمت های مختلفی در انتظار شما هستند.

ساعت کار: 6:00 تا 1:00 بامداد روز بعد

هزینه: بین 36 روبل روسیه (23,004 تومان) تا 55 روبل روسیه (35,145 تومان)

انواع بلیت: ترویکا، تات، کارت سفر متحد، کارت 90 دقیقه ای

اتوبوس مسکو

3- تراموا و اتوبوس های برقی

ترامواها و اتوبوس های برقی هر دو گزینه ای کُند، اما راحت برای گشت و گذار در مسکو هستند. تفاوت این دو وسیله آن است که ترامواها بر روی ریل حرکت می کنند؛ اما اتوبوس های برقی بر روی خیابان بوده و از بالا به کابل های برق متصل هستند. ساعت کار این دو وسیله، بسته به خطوط از 6 و 7 صبح آغاز می شود و تا نیمه شب ادامه دارد. البته در میان ترامواها و اتوبوس های برقی نیز سرویس نیمه شب وجود دارد که هر 30 دقیقه یک بار حرکت می کنند. هزینه تراموا و اتوبوس برقی نیز بسته به نوع پرداخت متفاوت هستند.

ساعت کار: 6:00 تا 1:00 بامداد روز بعد

هزینه: بین 36 روبل روسیه (23,004 تومان) تا 55 روبل روسیه (35,145 تومان)

انواع بلیت: ترویکا، تات، کارت سفر متحد، کارت 90 دقیقه ای

اتوبوس برقی

تراموای مسکو

4- مارشروتکا (Marshrutka)

اتوبوس هایی کوچک و وَن مانندی در سیستم حمل و نقل مسکو وجود دارد که با نام مارشروتکا شناخته می شوند. برای سوار و یا پیاده شدن از مارشروتکا کافی است برای آن ها دست تکان دهید. هزینه مارشروتکا را می توانید به صورت نقدی در ابتدای سوار شدن بپردازید و یا به سادگی از کارت ترویکای خود استفاده کنید.

هزینه: هزینه این وسایل ون مانند بسته به مسیر متفاوت است؛ اما معمولا در حدود 50 روبل روسیه (31,950 تومان)  از مسافر دریافت می کنند. 

مارشروتکا

5- مونوریل

مونوریل مسکو یکی از متفاوت ترین وسایل حمل و نقل این شهر است که برای شما امکان تماشای پایتخت از بالا را ممکن می کند. مونوریل مسکو سرعت چندانی ندارد و در طول مسیر 4.7 کیلومتری خود، به 6 ایستگاه مجهز است.

مونوریل مسکو در ساعات شلوغ هر 15 دقیقه یک بار و در سایر اوقات هر 20 دقیقه یک بار حرکت می کند. 

هزینه: بین 36 روبل روسیه (23,004 تومان) تا 55 روبل روسیه (35,145 تومان)

انواع بلیت: ترویکا، تات، کارت سفر متحد، کارت 90 دقیقه ای

منوریل مسکو

6- تاکسی

مانند تمام شهرهای دنیا، تاکسی ها گران ترین و راحت ترین وسیله حمل و نقل عمومی مسکو محسوب می شوند. ورودی این تاکسی ها 100 روبل روسیه (63,900 تومان) است و به ازای هر کیلومتر حدود 17 روبل روسیه (10,863 تومان) به کرایه اضافه می شود. در مجموع حداقل کرایه های تاکسی مسکو از 200 روبل روسیه (127,800 تومان) شروع می شود. در زیر هزینه تاکسی را در مسافت های مختلف می بینید: 

فاصله (کیلومتر)

هزینه

۵ کیلومتر

188 روبل روسیه (120,132 تومان)

10 کیلومتر

277 روبل روسیه (177,003 تومان)

15 کیلومتر

365 روبل روسیه (233,235 تومان)

خوب است بدانید میانگین زمان انتظار برای پیدا کردن تاکسی در ساعات اوج شلوغی و در مرکز شهر مسکو، بین 5 تا 7 دقیقه و در سایر اوقات 1 تا 2 دقیقه است.از جمله معتبرترین اپراتورهای تاکسی مسکو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • NEXI
  • Taxi 2412
  • Taxi Rhythm
  • Formula taxi
  • Mostaxi
  • Glavprokat
  • Novoe Zheltoe Taxi
  • Taxi 956

تاکسی های مسکو

Alen Ajan

7- تاکسی آنلاین

حتما با تاکسی هایی مانند اسنپ آشنایی دارید که برای استفاده از آن ها برنامه مخصوصی را روی گوشی هوشمند خود نصب می کنید و حق انتخاب راننده و نوع ماشین را در اختیار دارید. خوب است بدانید تاکسی های آنلاین در مسکو نیز فعالیت دارند و مشهورترین آن ماشین های زرد رنگ یاندکس تاکسی (Yandex.Taxi) است. از دیگر اپراتورهای تاکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اوبر | Uber
  • روتاکسی | Rutaxi
  • تاکسی ماکسیم | Taxi Maxim
  • گت | Gett

در نهایت خوب است بدانید با مقایسه ای میان تاکسی ها می بینیم برای مسیرهای یکسان نرخ های مشابهی وجود دارد؛ اما می توان گفت اوبر تنوع ماشین و قیمت پایین تری را در اختیار مشتریان خود می گذارد.

تاکسی یاندکس

8- قایق و کشتی

قایق های مسکو راهی مناسب برای گشت و گذار نیستند؛ اما کشتی ها برای گشتی تفریحی در رودخانه مسکوا بسیار مورد توجه گردشگران هستند. هزینه این کشتی ها بسته به آژانس، نوع کشتی و مسیر مورد نظر بین 400 روبل روسیه (255,600 تومان) تا 2,000 روبل روسیه (1,278,000 تومان) متفاوت هستند. 

تور کشتی مسکو

9- قطار سریع ارو-اکسپرس | Aeroexpress

اِرو-اکسپرس نوعی قطار سریع است که دسترسی شما را به فرودگاه های بین المللی مسکو آسان می کند. بنابراین پس از نشستن پروازتان در فرودگاه‌های مسکو، با استفاده از این قطارها می توانید تا مرکز شهر مسکو بروید و هزینه های خودتان را کاهش دهید.

دسترسی: هر یک از ایستگاه های موجود در فرودگاه ها، شما را به یکی از ایستگاه های قطار مسکو می رساند که عبارت اند از:

  • ایستگاه فرودگاه شرمتیوو به ایستگاه قطار پاولتسکی (Paveletsky)
  • ایستگاه فرودگاه دوموده‌دوو مسکو به ایستگاه قطار بلاروسکی (Belorussky)
  • ایستگاه فرودگاه ونوکووا به ایستگاه قطار کیفسکی (Kiyevsky)

 برای طی کردن مسیر بر عکس، یعنی دسترسی به فرودگاه ها نیز کافیست خود را به ایستگاه مورد نظر برسانید. 

امکانات: قطارهای ارو-اکسپرس امکانات قابل توجهی دارند که از آن جمله می توان به وای‌فای سریع و رایگان، جایگاه آویزان کردن لباس و همراهی و کمک به مسافران کم توان جسمی اشاره کرد. 

ساعت کار: 5:00 تا 12:30

البته توجه داشته باشید ساعت کاری دقیق تر این قطارها بسته به مسیر قدری متفاوت است و برای اطلاعات دقیق و به روز می توانید در نزدیکی روز سفر خود نگاهی به این لینک بیندازید. 

وبسایت: اینجا کلیک کنید. 

هزینه: برای استفاده از این قطارها انواعی از بلیت های تک سفره، دو سفره و خانوادگی وجود دارد. این بلیت ها را در صورتی که از باجه های بلیت و دستگاه های فروش بلیت تهیه کنید، با نرخ استاندارد محاسبه می شوند؛ اما اگر بخواهید همین بلیت ها را به صورت آنلاین تهیه کنید، قدری تخفیف به شما تعلق می گیرد. همچنین خوب است بدانید اگر کارت ترویکا دارید می توانید برای پرداخت هزینه ها، از این کارت استفاده کنید.

ما در این جا انواع بلیت ها را با هزینه استاندارد و تخفیف دار را گفته ایم. 

نوع بلیت

هزینه استاندارد

توضیحات

تک سفره

500 روبل روسیه (319,500 تومان)

معتبر برای مسیر و تاریخ مشخص شده روی کارت

دو سفره

1,000 روبل روسیه (639,000 تومان)

برای 2 سفر به مرکز مسکو و به ایستگاه فرودگاه - اعتبار 30 روزه

گروهی

950 روبل روسیه (607,050 تومان)

برای حداکثر 4 نفر - معتبر در تاریخ مشخص شده و فقط برای 15 دقیقه پس از عبور از گیت

گروهی دو سفره

1,700 روبل روسیه (1,086,300 تومان)

2 سفر به مرکز مسکو و به ایستگاه فرودگاه برای حداکثر 4 نفر - اعتبار 30 روزه از زمان خرید و فقط برای 15 دقیقه پس از عبور از گیت

کلاس تجاری

1,000 روبل روسیه (639,000 تومان)

1 سفر در کابین لوکس با صندلی مشخص - دارای اعتبار تنها در تاریخ، ساعت و مسیر مشخص

کودکان 5 تا 7 سال

130 روبل روسیه (83,070 تومان)

1 سفره - معتبر برای تاریخ مشخص شده روی کارت

پلاس مترو

560 روبل روسیه (357,840 تومان)

1 سفر با ارو-اکسپرس + 1 سفر با مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی یا تراموا - اعتبار 5 روزه

بین فرودگاهی

1,060 روبل روسیه (677,340 تومان)

2 سفر ارو-اکسپرس + 1 سفر با مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی یا تراموا - اعتبار 5 روزه

سفر تجاری

1,115 روبل روسیه (712,485 تومان)

2 سفر ارو-اکسپرس + 2 سفر با مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی یا تراموا - اعتبار 5 روزه

کارت قطار 15

4,050 روبل روسیه (2,587,950 تومان)

15 سفره - اعتبار 30 روزه

کارت قطار 20

4,500 روبل روسیه (2,875,500 تومان)

20 سفره - اعتبار 30 روزه

قطار سریع ارو-اکسپرس

قطار سریع ارو-اکسپرس

قطار سریع ارو-اکسپرس

قطار سریع ارو-اکسپرس

قطار سریع ارو-اکسپرس

سرویس های شبانه در مسکو

علاوه بر اتوبوس ها و ترامواهای روزانه معمول، سرویس های شب هنگام نیز در پایتخت روسیه فعالیت دارند. به این ترتیب در صورتی که پس از ساعت 12 شب خواستید در شهر گردش کنید، می توانید از سرویس های شبانه مسکو استفاده کنید و گردش ارزانی داشته باشید. در حال حاضر 11 مسیر و وسایل متفاوت برای شب گردی در مسکو وجود دارد: 7 مسیر اتوبوسی، 3 مسیر اتوبوس برقی و یک مسیر تراموایی. این مسیرها دسترسی شما را به ایستگاه های قطار، فرودگاه و پارک ها ممکن می کنند. 

ساعت کاری: 24:00 تا 5:30

به غیر از اتوبوس های برقی B که هر 15 دقیقه یک بار حرکت می کنند، سایر سرویس ها هر 30 دقیقه یک بار حرکت دارند.

اتوبوس ها: اتوبوس های H1،H2 ،H3 ،H4 ،H5، H6 و M7

اتوبوس H1: از فرودگاه شرمتیوو تا مرکز مسکو و سپس جنوب شهر می رود. اگر می خواهید در مرکز مسکو پیاده شوید، در یکی از ایستگاه های بلاروسکایا (Belorusskaya) یا لوبیانکا (Lubyanka) پیاده شوید. 

اتوبوس برقی: خطوط T15 ،Bch و Bk (دو خط Bch و Bk هر دو 24 ساعته هستند.)

تراموا: تراموای شماره 3 از ایستگاه متروی چیستیه پرودی (Chistyye Prudy) آغاز به کار و از ایستگاه قطار پاولتسکی (Paveletsky) عبور می کند و در نهایت به خیابان آکادمیکا یانگلیا (Akademika Yangelya) می رسد. ساعت کاری تراموا از ساعت 1:00 شروع شده و تا 5:30 ادامه دارد. 

سرویس های شبانه در مسکو

فرودگاه های مسکو

اغلب ما با تاکسی های فرودگاه و هزینه های بالای‌شان آشنایی داریم. در این جا می خواهیم به شما نشان دهیم که به غیر از تاکسی های گران قیمت فرودگاه، دیگر چه راه هایی برای دسترسی به مرکز شهر مسکو وجود دارد. در ادامه با 4 فرودگاه بین المللی مسکو و راه های دسترسی شان آشنا می شویم. 

1- فرودگاه بین المللی شرمتیوو | Sheremetyevo International Airport

فرودگاه بین المللی شرمیتوو، بزرگترین و مهم ترین فرودگاه مسکو با 4 ترمینال مختلف است که در ۳۳ کیلومتری شمال غربی مرکز شهر مسکو قرار دارد. جالب آن که این فرودگاه در سال 2017، در سفر و جا به جایی 40 میلیون مسافر نقش داشته و یکی از 50 فرودگاه پر رفت و آمد دنیا نام گرفته است.

آدرس: روسیه، استان مسکو، شهر خیمکی

Address: Khimki, Moscow Oblast, Russia

2- فرودگاه بین المللی دوموده‌دوو مسکو | Moscow Domodedovo Airport

فرودگاه بین المللی دوموده‌دوو مسکو، یکی از بزرگترین ها در کشور روسیه است و آن را با نام اختصاری DME می شناسند. این فرودگاه در 42 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر مسکو قرار گرفته است و یکی از اصلی ترین فرودگاه های مسکو محسوب می شود. بد نیست بدانید در سال 2017 نزدیک 31 میلیون مسافر برای جا به جایی از فرودگاه دوموده‌دوو استفاده کرده اند. 

آدرس: روسیه، استان مسکو، شهر مسکو

Address: Moscow Oblast, Russia

3- فرودگاه بین‌المللی ونوکووا | Vnukovo International Airport

ونوکووا، قدیمی ترین فرودگاه بین المللی مسکو است که فاصله ای 28 کیلومتری از مرکز شهر مسکو دارد. این فرودگاه سومین فرودگاه شلوغ روسیه محسوب می شود به طوری که در سال 2015، برای جا به جایی 15.82 میلیون نفر مورد استفاده بود. 

آدرس: روسیه، استان مسکو، ونکووا

Address: Vnukovo, Moscow Oblast, Russia

4- فرودگاه بین‌المللی ژوکوفسکی | Zhukovsky International Airport

فرودگاه بین المللی ژوکوفسکی در 36 کیلومتری مسکو قرار دارد و چهارمین فرودگاه پایتخت روسیه است. این فرودگاه سالانه برای جا به جایی 4 میلیون گردشگر ظرفیت دارد. 

آدرس: روسیه، استان مسکو، ژوکوفسکی

Address: Zhukovskiy, Moscow Oblast, Russia

فرودگاه بین المللی شرمتیوو

فرودگاه دوموده‌دوو

از فرودگاه شرمتیوو تا مرکز شهر مسکو

راه های دسترسی از فرودگاه شرمتیوو به مرکز شهر مسکو و در مسیر عکسش عبارت اند از:

قطارهای سریع | Aeroexpress: با استفاده از این قطارها می توانید به راحتی خودتان را به مرکز شهر مسکو برسانید. ایستگاه قطار سریع یا اِرو-اکسپرس به راحتی از ترمینال های D، E و F قابل دسترسی است. کافیست تابلوهایی که با نام Aeroexpress را مشخص شده اند دنبال کنید. این قطارها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می کنند و با آن ها حدود 35 دقیقه نیز در راه خواهید بود. ساعت کاری قطارهای ارو-اکسپرس از 5:00 تا 12:30 بامداد روز بعد است و بسته به مکان تهیه بلیت، هزینه ای بین 420 روبل روسیه (268,380 تومان) تا 500 روبل روسیه (319,500 تومان) دارند. برای اطلاعات بیشتر از این قطارها بخش قطارهای ارو-اکسپرس را در حمل و نقل عمومی همین صفحه ببینید.

اتوبوس و مارشروتکا: متاسفانه مسیر اتوبوسی مستقیمی به سمت مرکز شهر مسکو وجود ندارد؛ اما می توانید از اتوبوس و مینی بوس برای دسترسی به ایستگاه های مترو استفاده کنید. هزینه سواری این وسایل بین 55 روبل روسیه (35,145 تومان) تا 75 روبل روسیه (47,925 تومان) است که آن ها را در هنگام سوار شدن به وسیله می پردازید. همچنین با این بلیت ها می توانید در ایستگاه متروی مقصد، سوار بر مترو شده و به مرکز شهر بروید. 

  • اتوبوس 851 و مارشروتکای 949؛ مقصد ایستگاه متروی ریکنو واکزال (Rechnoy Vokzal)
  • اتوبوس 948 و مارشروتکای 817؛ مقصد ایستگاه متروی پلانرنایا (Planernaya)
  • اتوبوس شبانه H1: هر 30 دقیقه یک بار از فرودگاه شرمتیوو حرکت کرده و تا مرکز مسکو و سپس جنوب شهر می رود. اگر می خواهید در مرکز مسکو پیاده شوید، یکی از ایستگاه های بلاروسکایا (Belorusskaya) یا لوبیانکا (Lubyanka) پیاده شوید. این اتوبوس از ساعت 12:30 تا 5:00 فعالیت دارد. 

 تاکسی: با بیرون آمدن از ترمینال فرودگاه، به راحتی می توانید ایستگاه های تاکسی ترنس‌پارکینگ (Transparking) را پیدا کنید. طیف کرایه این تاکسی ها از فرودگاه تا مرکز شهر حدود 2,100 روبل روسیه (1,341,900 تومان) تا 2,800 روبل روسیه (1,789,200 تومان) هستند. در کنار تاکسی های فرودگاه، تاکسی ها دیگری نیز به چشم می خورند که استفاده از آن ها توصیه نمی شود، چرا که اغلب گران ترند. 

تاکسی های آنلاین: اگر نرم افزار موبایلی این تاکسی ها را روی گوشی هوشمند خود نصب دارید می توانید از این تاکسی ها استفاده کرده و حتی نوع ماشین مورد نظرتان را خودتان انتخاب کنید. کرایه این تاکسی در ارزان ترین حالت حدود 850 روبل روسیه (543,150 تومان) خواهد شد. البته بسته به مدل ماشین، دیگر امتیازها و زمان گرفتن، کرایه می تواند بیشتر هم بشود. 

تاکسی فرودگاه شرمتیوو

از فرودگاه دوموده‌دوو مسکو تا مرکز شهر 

راه های دسترسی از فرودگاه دوموده‌دوو مسکو به مرکز پایتخت و در مسیر عکسش عبارت اند از:

قطارهای سریع ارو-اکسپرس | Aeroexpress: قطارهای سریع و راحت اِرو-اکسپرس شما را از فرودگاه دوموده‌دوو به ایستگاه قطار پاولتسکی (Paveletsky) می رسانند. در این فرودگاه نیز با دنبال کردن تابلوهای Aeroexpress می توانید ایستگاه‌شان را پیدا کنید. این قطارها هر 30 دقیقه یک بار حرکت می کنند و حدود 45 دقیقه در راه هستند. ساعت کاری قطارهای ارو-اکسپرس در فرودگاه دوموده‌دوو از 6:00 تا 1:30 بامداد روز بعد است. بسته به مکان تهیه بلیت، هزینه ای بین 420 روبل روسیه (268,380 تومان) تا 500 روبل روسیه (319,500 تومان) در انتظار شماست. برای اطلاعات بیشتر از این قطارها بخش قطارهای ارو-اکسپرس را در حمل و نقل عمومی همین صفحه ببینید.

قطارهای الکتریچکا | Elektrichka: این قطارها در مقایسه با ارو-اکسپرس چندان راحت و مدرن نیستند؛ اما هزینه مناسب تری دارند. قطارهای الکتریچکا اغلب با ارو-اکسپرس اشتباه گرفته می شوند؛ چرا که ایستگاه یکسانی دارند. برای آن که به ایستگاه این قطارها برسید، از خروجی 4 ترمینال استفاده و تابلوهای Aeroexpress را دنبال کنید. کرایه قطار الکتریچکا برابر با 125 روبل روسیه (79,875 تومان) است و می توانید آن را با ترویکا بپردازید. این قطارها هر یک ساعت یک بار حرکت می کنند و حدود 1 ساعت و 10 دقیقه در راه هستند. 

اتوبوس: از فرودگاه دوموده‌دوو مسکو به مقصد مرکز شهر نیز مسیر اتوبوسی مستقیمی وجود ندارد؛ اما با این حال اتوبوس ها شما را برای رساندن به ایستگاه های مترو یاری می دهند. اتوبوس و مارشروتکای خط 308 به مقصد ایستگاه متروی دامادداواسکایا (Domodedovskaya) در جنوب شهر حرکت می کند. این وسایل نزدیک 25 تا 50 دقیقه در راه هستند، اگر عجله دارید سوار مارشروتکا شوید و اگر وسایل زیادی دارید، اتوبوس برای شما مناسب تر است. اتوبوس این خط هر 15 دقیقه یک بار حرکت می کند و در طی ساعات 6:00 تا 24:00 فعالیت دارد. اما مارشروتکا محدودیت زمانی ندارد و در تمام شب نیز فعالیت می کند. هزینه اتوبوس ها 100 روبل روسیه (63,900 تومان) و مارشروتکا 120 روبل روسیه (76,680 تومان) است که به هنگام سوار شدن آن را می پردازید. 

تاکسی: در بیرون از ترمینال به راحتی می توانید تاکسی های فرودگاه را پیدا کنید. کرایه این تاکسی به مقصد مرکز شهر چیزی در حدود 1,600 روبل روسیه (1,022,400 تومان) تا 2,000 روبل روسیه (1,278,000 تومان) خواهد شد. با این تاکسی ها نزدیک 60 تا 90 دقیقه در راه هستید. 

تاکسی های آنلاین: با استفاده از تاکسی های آنلاین، نزدیک یک ساعت و نیم در راه هستید تا به مرکز شهر مسکو برسید. کرایه تاکسی های آنلاین در این مسیر، از 1,000 روبل روسیه (639,000 تومان) شروع می شود. 

فرودگاه دوموده‌دوو مس

 از فرودگاه ونوکووا تا مرکز شهر مسکو

راه های دسترسی از فرودگاه ونوکووا به مرکز پایتخت و در مسیر عکسش عبارت اند از:

قطارهای سریع ارو-اکسپرس | Aeroexpress: قطارهای اِرو-اکسپرس در فرودگاه ونوکووا نیز ایستگاه دارد و با استفاده از آن ها می توانید به مرکز شهر مسکو بروید. این قطارها هر 30 تا 60 دقیقه یک بار حرکت می کنند و ساعت کاری آن ها بین 6:00 تا 1:00 بامداد روز بعد است. هزینه قطارها نیز بین 420 روبل روسیه (268,380 تومان) تا 500 روبل روسیه (319,500 تومان) متفاوت خواهد بود. 

اتوبوس: اتوبوس های خط 611 و 911 شما را به خطر قرمز یا شماره 1 مترو می رسانند. از جمله ایستگاه های مترویی که در مسیر هستند می توان به تروپاریوف (Troparyovo)، سالاریوف (Salaryevo) و یوگو زاپادنایا (Yugo-Zapadnaya) اشاره کرد. ساعت کاری این اتوبوس ها بین 6:00 تا 1:00 بامداد روز بعد و هر 15 دقیقه یک بار حرکت می کنند. این اتوبوس سواری نزدیک 35 تا 40 دقیقه طول می کشد و حدود 55 روبل روسیه (35,145 تومان) هزینه بر می دارد. 

تاکسی های آنلاین: تاکسی های آنلاین دسترسی شما از فرودگاه ونوکووا به مرکز شهر را با هزینه ای در حدود 850 روبل روسیه (543,150 تومان) تا 1,000 روبل روسیه (639,000 تومان) ممکن می کنند. 

فرودگاه بین‌المللی ونوکووا

از فرودگاه ژوکوفسکی تا مرکز شهر مسکو

از فرودگاه ژوکوفسکی گزینه های کمتر و دشوارتری برای دسترسی به مرکز شهر وجود دارد. بهترین راه استفاده از مسیر ترکیبی اتوبوس و مترو است. ابتدا سوار اتوبوس خط 441 شده و سپس به ایستگاه متروی کتلنیکی (Kotelniki) بروید. 

فرودگاه بین‌المللی ژوکوفسکی

رانندگی در مسکو

اگر رانندگی از علایق درجه اول شماست و به این فکرید که در سفرتان به مسکو هم ماشینی زیر پای شما باشد باید بدانید رانندگی در شهر مسکو چندان آسان نیست. کمبود علایم راهنمایی رانندگی و ترافیک بالا در خیابان ها از جمله چیزهایی است که باعث می شود قید رانندگی در شهر را بزنید. اوج ترافیک خیابان های مسکو را بین ساعت های 8:00 تا 10:00 صبح و 17:00 تا 20:00 خواهید دید. 

البته باید بدانید برای سفر به حومه مسکو و گردش در اطراف، ماشین می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. 

پارکینگ در مسکو

اگر به هر روی تصمیم گرفته اید با ماشین در شهر بگردید باید بدانید در مرکز شهر پیدا کردن جای پارک در خیابان سخت است و بهتر است به دنبال پارکینگ و گاراژهای خصوصی باشید. به این منظور به دنبال پارکینگ مراکز خرید باشید که هم ایمن اند و هم راحت تر پیدا می شوند. هزینه پارک در این پارکینگ ها، ساعتی بین 60 روبل روسیه (38,340 تومان) تا 100 روبل روسیه (63,900 تومان) خواهد بود. 

رانندگی در مسکو

دوچرخه های ولوبایک | Velobike

در سطح شهر مسکو ایستگاه های دوچرخه بسیاری خواهید دید که این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا به سادگی و با هزینه ای مناسب در شهر گردش کنید. پیش از استفاده لازم است برای استفاده از دوچرخه های ولوبایک ثبت نام کنید و برای پرداخت هزینه ها کارت اعتباری ارایه دهید. توجه کنید در کنار هزینه استفاده از دوچرخه ها که بر حسب زمان محاسبه می شود، برای عضویت نیز باید هزینه ای بپردازید. 

هزینه های عضویت عبارت اند از:

  • عضویت یک روزه: 150 روبل روسیه (95,850 تومان)
  • عضویت 3 روزه: 350 روبل روسیه (223,650 تومان)

هزینه دوچرخه سواری با ولوبایک در 30 دقیقه اول رایگان است و اگر بیش از 30 دقیقه باشد به این ترتیب است:

  • 1 ساعت: 30 روبل روسیه (19,170 تومان)
  • 2 ساعت: 100 روبل روسیه (63,900 تومان)
  • 3 ساعت: 450 روبل روسیه (287,550 تومان)
  • 3 تا 6 ساعت: 1,000 روبل روسیه (639,000 تومان)
  • 6 تا 24 ساعت: 1,500 روبل روسیه (958,500 تومان)
  • 24 تا 48 ساعت: 3,000 روبل روسیه (1,917,000 تومان)

 چند نکته:

  • با هر کاربری ثبت نام شده تنها می توانید یک دوچرخه دریافت کنید و بنابراین اگر می خواهید با دوستان‌تان دوچرخه سواری کنید، باید هر کس برای خودش ثبت نام کند. 
  • خوب است بدانید که برای استفاده از دوچرخه ها محدودیت تعداد ندارید و هر بار که خواستید می توانید با پرداخت هزینه، آن ها را از ایستگاه ها دریافت کنید. بنابراین اگر قبل از 30 دقیقه خودتان را به ایستگاهی برسانید و دوچرخه را تحویل دهید، هزینه ای پرداخت نمی کنید. می توانید صبر کنید و دو سه دقیقه دیگر دوباره دوچرخه را بگیرید!
  • توجه کنید اگر دوچرخه را پس از 48 ساعت تحویل ندهید، جریمه ای برابر با 30,000 روبل روسیه (19,170,000 تومان) شامل شما می شود.
  • در صورتی که می خواهید از مزایای بیمه بهره‌مند شوید، هزینه عضویت بیشتری دریافت می شود و البته مدت زمان استفاده رایگان از دوچرخه ها، 45 دقیقه خواهد بود. هزینه عضویت یک روزه با بیمه برابر با 200 روبل روسیه (127,800 تومان) است.
  • پس از آن که کارتان تمام شد و دوچرخه را در جایگاهش گذاشتید، پیامکی به شما ارسال می شود. در صورتی که این پیامک را دریافت نکردید، لازم است به شرکت مربوطه زنگ بزنید و وضعیت را جویا شوید. چرا که اگر تحویل دوچرخه شما ثبت نشده باشد، شما جریمه خواهید شد.

وبسایت:  کلیک کنید

دوچرخه سوار در مسکو

پیاده روی در مسکو

برخلاف وسعت زیاد پاستخت روسیه، باید بدانید به یکی از بهترین شهرها برای پیاده روی سفر کرده اید. نقاط مرکزی شهر و اطراف میدان سرخ، به سبب پیاده روهای عریض و دیدنی های بسیار، بهترین مکان برای پیاده روی محسوب می شوند. پارک ها و بوستان های مسکو نیز از جمله مکان های مورد توجه برای گردش با پای پیاده هستند. همچنین از جمله نکات مثبتی که برای پیاده روی در مسکو پیش روی شما وجود، وجو زیرگذرهای متعدد در سطح شهر برای عبور از خیابان هاست. البته برخی از این زیرگذرها برای دسترسی به ایستگاه های مترو نیز هستند. 

پیاده روی در مسکو

راهنمای مسیریابی در مسکو

خوب است بدانید برنامه های موبایلی و سایت های بسیاری هستند که به شما برای گردش و مسیریابی درون مسکو کمک می کنند. در این جا به صورت خلاصه با هر یک از آن ها آشنا می شویم:

وبسایت حمل و نقل مسکو: با مراجعه به این وبسایت می توانید از خدمات خوب و به روزی برخوردار شوید. به طور مثال وضعیت ترافیک را کنترل کنید، پارکینگ های سطح شهر را بیابید، مسیرها و نزدیک ترین جایگاه های دوچرخه سواری را ببینید و بهترین مسیرهای پیاده روی در مسکو را پیدا کنید. در کنار این امکانات جذاب، همچنین می توانید مبدا و مقصد خود را در نقشه مسکو وارد کرده و بهترین مسیر پیشنهادی را ببینید.

وبسایت: اینجا کلیک کنید. 

سیتی‌مپر | Citymapper: سیتی‌مپر یکی از جذاب ترین برنامه های موبایلی مسیریابی است که به رایگان خدمات مسیریابی را برای اغلب شهرهای بزرگ دنیا ارایه می دهد. با نصب این برنامه می بینید که سیتی‌مپر چگونه به زیبایی شما را در سطح شهر راهنمایی می کند و برای این کار تمام سلیقه ها را در نظر می گیرد. انواع راه های پیشنهادی از دوچرخه تا اتوبوس، تراموا و تاکسی و ...، تخمین مدت زمان و البته هزینه های لازم از جمله چیزهایی است که این برنامه موبایلی در اختیار شما قرار می دهد. بد نیست بدانید سیتی‌مپر جزو بهترین برنامه های موبایلی دنیاست و چندین سال پیاپی جوایز مختلفی را به خودش اختصاص داده است. 

گوگل مپ | Google map: یکی از در دسترس ترین وبسایت ها و البته برنامه های موبایلی است که امروزه همگی نامش را شنیده اند. از جمله خدمات قابل توجهی که گوگل مپ دارد، راهنمایی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. شما در سفرتان به مسکو می توانید از این برنامه استفاده کنید. خوبی گوگل مپ آن است که دیگر نیازی به نصب برنامه اضافی بر روی گوشی موبایل‌تان ندارید.

ورود به صفحه آموزش استفاده از گوگل مپ

برنامه ارو-اکسپرس | Aeroexpress app: همان طور که در این مقاله آشنا شدید، قطارهای سریع ارو-اکسپرس به شما کمک می کنند تا در مسیری ایمن و با هزینه ای مناسب، از فرودگاه به مرکز شهر مسکو برسید. در صورتی که برنامه موبایلی این قطارها را روی گوشی خود نصب کنید، می توانید بلیت آن ها را با تخفیف تهیه کنید. 

برنامه ولوبایک | Velobike: در بخش دوچرخه سواری توضیح دادیم که سیستم دوچرخه سواری عمومی مسکو با نام ولوبایک شناخته می شود. همچنین توضیح دادیم برای استفاده از این دوچرخه ها باید ثبت نام انجام داده باشید. برای این کار می توانید برنامه موبایلی ولوبایک را روی گوشی خود نصب کنید و به این ترتیب از دیگر مزایای آن برخوردار شوید. به طور مثال نقشه جایگاه ها را ببینید و یا هزینه دوچرخه سواری خود را با آن پرداخت کنید. 

برای آشنایی بیشتر با گوگل مپ یا دیگر برنامه های کاربردی سفر و دسترسی به لینک دانلود آن ها، مقاله های زیر را مطالعه کنید:

برنامه ارو-اکسپرس

سیتی مپر

اطلاعات تکمیلی | اتوبوس های گردشگری مسکو

شاید تا به حال عنوان اتوبوس های هاپ آن هاپ آف به گوش تان خورده باشد؛ اتوبوس هایی که مخصوص گردشگران است و در اکثر شهرهای گردشگرپذیر دنیا وجود دارد. این اتوبوس ها اغلب دو طبقه اند و می توان به آن ها عنوان فارسیِ تور اتوبوسی را اعطا کرد. در واقع به صورت دقیق تر، شما با پرداخت هزینه های مشخص، سوار اتوبوس های هاپ آن هاپ آف می شوید و امکان آن را پیدا می کنید تا در یک روز در شهر مورد نظر بگردید. این اتوبوس ها، ایستگاه های مشخصی در نزدیکی جاذبه های معروف شهر دارند و امکانات جذابی مجهزند. به طور مثال راهنمای شنیداری در اختیار مسافران خود قرار می دهند و همچنین این امکان را به مسافران می دهند تا بتوانند پس از پیاده شدن، سوار دیگر اتوبوس های مسیر شوند. 

اتوبوس های هاپ آن هاپ اف مسکو در مجموع دو مسیر قرمز و سبز و 42 ایستگاه مختلف دارند.

  • مسیر قرمز: گردش در مسیر قرمز 60 دقیقه طول می کشد و اتوبوس های آن هر 20 دقیقه حرکت می کنند.
  • مسیر سبز: گردش در کل مسیر 120 دقیقه زمان می برد و اتوبوس های آن هر 40 دقیقه راه می افتند. 

همچنین پس از پیاده شدن برای مسافران خود، تور رایگان پیاده روی برگزار می کند. یعنی شما را در بازدید از جاذبه های معروف مسکو همراهی کرده و اطلاعات لازم را ارایه می دهند. 

با خرید بلیت اتوبوس های گردشگری مسکو می توانید از 17 جاذبه مسکو دیدن کنید که معروف ترین آن ها عبارت اند از:

  • میدان سرخ | Red Square
  • مرکز خرید گوم | GUM
  • موزه هنرهای زیبای پوشکین | Pushkin Museum of Fine Arts
  • میدان آرباتسکایا | Arbatskaya Square
  • میدان سنگی بزرگ | Big Stone Bridge یا Bolshoy Kamenny Bridge

ساعت کار: 10:00 تا 18:00

فاصله حرکت اتوبوس ها: بسته به نوع مسیر 20 تا 40 دقیقه

هزینه: از 21.23 دلار (1,116,910 تومان) به بالا

وبسایت: اینجا کلیک کنید. 

اتوبوس های گردشگری مسکو

سخن آخر

با هم به پایتخت زیبای کشور روسیه رفتیم، در خیابان هایش قدم زدیم و دیدیم برای گشت و گذار در این شهر چه راه های پیش روی ما قرار دارد و هر یک چقدر هزینه بر می دارد. 

نظر شما درباره این مقاله چگونه بود؟

شما در سفرتان به مسکو از چه راه های برای گشت و گذار استفاده کردید؟

نظرها و تجربه های ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و بگویید این بار این بار راهنمای حمل و نقل چه شهری را برای شما تدارک ببینیم.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

8 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

عالی عالی

انتشار:06 اسفند 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ممنون از توضيحات بي نظيرتون ، من براي نوروز ٩٩ قراره به مسكو و سن برم و خيالم راحت شد وقتي اين مقالرو خوندم

انتشار:07 بهمن 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

ممنون از اطلاعات دقیق و کاملتون

انتشار:07 شهریور 1398

آیا این دیدگاه مفید بود؟

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.