karnaval.ir

زينب شيرازی

نویسنده ارشد کارناوال

انتشار

11 دی 1348

به روز رسانی

15 شهریور 1398

ایران در زمان باستان، مهد تمدن های قدرتمند، با فرهنگ و البته هنرمند بوده است. تمدن هایی که در هر یک از این بخش ها سرآمد بوده و نام سرزمین پارس را تا گوشه گوشه جهان زبانزد خاص و عام کرده بودند. وقتی به آثار و بقایای به جا مانده از هر کدام از این دوره ها نگاه می کنید؛ پیش از همه مهارت، ظرافت، نوآوری و زبردستی هنرمندان زمانش، شما را به تعجب وا می دارد و بعد سنگ های ارزشمند و باشکوه این اشیاء و جواهرات نظر شما را به خود جلب می کند. وقتی بیش تر در این آثار ارزشمند جست و جو کنید، خواهید دید که استفاده از سنگ های قیمتی چون طلا، عقیق، لاجورد، نقره، فیروزه و ... در دوره های مختلف ایران رواج بسیاری داشته اند. یکی از عمده دلایل این موضوع، ثروت جغرافیایی سرزمین وسیع ایران بوده است که در دل خود معادن با ارزشی از طلا و دیگر سنگ ها را جای داده است. امروز همراه کارناوال به سراغ یکی از این جواهرات باشکوه می رویم که متعلق به امپراتوری باشکوه اشکانی می باشد.

در پیش رو سینه ریز زیبایی قرار دارد که قدمتش به حدود 1800 سال پیش بر می گردد و همان طور که گفته شد در دوران حکومت اشکانی ساخته شده است. وقتی خوب به این گردنبند باستانی نگاه کنید، زنجیر اصلی گردنبند را می بینید که بسیار ظریف و نازک است و از سه ردیف تشکیل شده. از جای جای زنجیر سینه ریز، زنجیرهای کوچکی از مهره های طلا و فیروزه آویزان شده که تعداد بالای این زنجیرهای کوچک، به دلفریبی این گردنبند افزوده و شکوهش را دو چندان کرده است. 

امروزه سینه ریز طلا و فیروزه اشکانی در موزه رضا عباسی، واقع در خیابان شریعتی در معرض دید عموم قرار دارد. کارناوال به شما توصیه می کند در اوقات فراغت خود، خصوصا در تعطیلات عید به بازدید این گردنبند زیبا بروید و آن را از نزدیک ببینید.

دوره تاریخی: اشکانی

قدمت: قرن دوم تا سوم میلادی

جنس: طلا و فیروزه

محل نگهداری: موزه رضا عباسی، تهران

ساعات بازدید: 9 تا 17


دیگر آثار باستانی و نفیس معرفی شده در کارناوال را بخوانید: گنجینه های ایران و جهان

می توانید درباره برخی از آثار تاریخی جالب ایران و جهان در زیر بخوانید:

کتیبه کانال سوئز داریوش بزرگ

اولین و قدیمی ترین باتری جهان را ایرانی ها ساختند

الماس کوه نور

تاج محبوب فرح پهلوی

تاج کیانی | تاج فتحعلی شاه قاجار

کره جواهر نشان

یکی از قدیمی ترین عروسک های جهان

مجسمه نفر تی تی | زیباترین ملکه مصر باستان

اسلحه کمرى ستارخان

نیمتاج نورالعین | الماس دریای نور روی تاج ملکه ایران

جعبه آرایش سه هزار ساله

درفش شهداد | قدیمی ترین پرچم جهان

گردنبند اشکانی موزه رضا عباسی
photo by Zeynab Shirazi
گردنبند اشکانی موزه رضا عباسی
photo by Zeynab Shirazi
گردنبند اشکانی موزه رضا عباسی
photo by Zeynab Shirazi
گردنبند اشکانی موزه رضا عباسی
photo by Zeynab Shirazi

#گنجینه های تاریخ ایران و جهان را با کارناوال بشناسید.

چند سالی است که با کارناوال، هر روز دست به قلم می شوم و نوشتن، گاه چالشی روزانه است و گاه، شربت بهار نارنج تگری که در یک روز داغ تابستانی به جانم می نشیند... و این چیزی است که آن را خوش حالی

...

آیا این مطلب مفید بود؟

0 دیدگاه

جدید ترین دیدگاه

اپلیکیشن کارناوال

با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید. در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. اپلیکیشن کارناوال یعنی کنترل سفر در دست شما.

Android

IOS

مجوزها و نمادها

هدف اصلی کارناوال این است که بهترین خدمات گردشگری را به صورت آنلاین به کاربران خود ارائه دهد. هر آن چیزی که برای سفر خود نیاز دارید را از کارناوال بخواهید؛ از آشنایی با جاذبه ها، سوغات و غذاهای محلی تا رزرو آنلاین بلیت هواپیما و انواع اقامتگاه. در هر جا و در هر ساعت از شبانه روز، می توانید به صورت آنلاین خدمات سفر خود را رزرو کنید و یا هر سوالی دارید از ما بپرسید. کارناوال کنترل سفر شماست!

کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است.